Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#339212
Ik heb even een vraagje. Kan ik geitenribben met vlees ook bevroren geven? Niet dat de structuur van het bot dan zo verandert dat hij te hard wordt...Misschien een vreemde vraag, maar met dit warme weer lijkt me een "ijsje" wel lekker voor ze.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 24 jun 2005, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#339213
Ik weet het niet....

Ik weet wel dat in de USA veel barfers hun honden bevroren botten geven, vooral aan de schrokkoppen...dat schijnt allemaal goed te gaan.... ::)

maar ik zou het zelf niet doen...Dan liever een ijsje maken, of iets lekkers in een Kong en dan bevriezen... :-\
Door Lizzy
#339254
Ik zou het ook niet bevroren geven. Om de volgende redenen:

Ten eerste heeft JdBL geschreven dat bevroren eten net zo slecht is als gekookt eten. Of ze gelijk heeft, ik weet het niet, maar ik loop het risico om deze reden niet.

Ten tweede heb ik het idee dat bevroren botten harder zijn als goed ontdooide botten. Ik baseer dit niet eens echt op feiten hoor. Behalve dan dat kippenbotten ook weer zachter worden wanneer je ze in warm water legt.

Ten derde krijgen mijn honden diarree van bevroren voedsel. Alle bevroren voedsel. En dus geef ik ze niks dat bevroren is. Geen ijs. Geen bot. Geen vlees. Niks.
Door Lil
#339386
Lizzy schreef: Ik zou het ook niet bevroren geven. Om de volgende redenen:

Ten derde krijgen mijn honden diarree van bevroren voedsel. Alle bevroren voedsel. En dus geef ik ze niks dat bevroren is. Geen ijs. Geen bot. Geen vlees. Niks.

Hiero ook zo'n diarree hond, mijn da is ook helemaal tegen (mijn huisarts ook, alleen ik luister niet en eet toch ijs). Ijs zou met name bij warme dagen de maag van streek maken deze koelt erg af), hierdoor is de spijsvertering wel 2 uur van slag af.
Door K9Jordan
#340160
Jordan eet het wel ( als er eens per ongeluk een niet ontdooid botje tussenzit), maar kotst het snel uit gaat daarna mega aan de diarree...
Ik zou het dus niet aanraden!

Daarentegen vond hij mijn waterijsje gisteren wel eerug interessant ;D
Door 202spots
#340214
Niet alleen vind ik 't veel te koud om bevroren te geven,maar ikvind dat er weinig smaak aan bevroren vlees zit.
(ik heb wel is bevroren rauw gehakt geproefd)
Ik ontdooi meestal alle vlees/botten in warm water,en geef ik wanneer de bot nog warm is,dat hebben ze dat liever dan 'n bevroren !! 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 26 jun 2005, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#340363
Ik geef nooit bevroren voedsel, geen botten en ook geen vlees. Eet het zelf ook niet. Als ik er te laat aan heb gedacht om het uit de vriezer te halen (gebeurt zelden :D), dan leg ik het in warm water.
Door tieneke
#343291
De laatste tijd vergeet ik nogal eens op tijd het vlees uit de vriezer te halen.
Geen nood,even een tijd in heet water en ze zijn heerlijk ontdooid n op temperatuur.
Zelfs koud eten geef ik nooit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door