Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Casper - Zarah
#2976344
Super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zeker een nieuw schema maken en jullie tips gebruiken hopelijk willen jullie en andere leden daar dan ook nog is naar kijken? ( mik maak mij waarschijnlijk inderdaad teveel zorgen, ze doet het nu op de puppy KVV echt super goed! zo actief en vrolijk als ze is :)

Groetjes, Casper-Zarah
Door Casper - Zarah
#2976706
Hoe vinden jullie mijn volgende voerschema?

Mijn puppy weegt 2 kg.
Ik geef 5% voer is dus 100 gr per dag en 700 gr per week waarvan ik 6 dagen barf en 1 dag KVV .
Ik voer de volgende percentages:
45% vleesbot. = per dag 45 gr x 6
25% spiervlees. Per dag 25 gr
20 orgaanvlees. Per dag 20 gr
10 extra.  Per dag 10 gr.

Voor mij makkelijk in te kopen vlees:

Vers orgaanvlees lam en rund bij islamitische slager in Deventer.
Hertensnippers 1 kg ( Spiervlees) Bevroren.
Gemalen geitenvlees per kilo (Spiervlees) Bevroren.
Gemalen kippen vlees per kilo (Spiervlees) Bevroren.
Kiplooppootjes per kilo ( Vleesbot)  Bevroren.
Kipkarkas per kilo (Vleesbot) Bevroren.
Duif heel  ( Vleesbot) Bevroren.

Aangezien ik niet zou weten hou ik 3 dagen orgaanvlees zou kunnen geven en 3 dagen vleesbot.( ik kom er zelf niet uit , doordat de percentages dan niet meer kloppen) zorg ik nu ervoor dat iedere dag zo compleet mogelijk is, het enige wat het niet compleet maakt is dat ik niet binnen 1 en of 2 dag(en) 5 diersoortenvoer.
Verder maak ik alles voor 2 dagen hetzelfde om goed te kunnen zien hoe ze er op reageerd.
Nu zit ik nog wel met een probleem namelijk: hoe kan ik dit bevroren vlees verantwoord portioneren? Ik heb altijd geleerd dat eten wat uit de diepvries komt en ontdooit is niet weer ingevroren kan worden maar ja hoe kan ik nou een bevroren stuk vlees of zelfs karkas etc protioneren als het zo hard is ?
Graag tips! ( gelukkig is het orgaan vlees wel vers in te kopen waardoor ik het eerst kan portioneren en dan kan invriezen in de juiste hoeveelheid).

Maandag en Dinsdag:
Per dag:
45% Vleesbot = 45 gr van Kipkarkas.
25% spiervlees = 25 gr  Gemalen geiten vlees.
20% orgaanvlees  = 20 gr gemalen rund ( Ik geef dan 50 % = dus 10 gr runder pens en 10 gr andere rund organen)
10 % extra = 10 gr groente wat uit NL of tenminste EU afkomstig is.


Sochtend’s:
45 gr vleesbot kipkarkas = 25%
15 gr Spiervlees gemalen geit = 15 %
10 gr Groente uit NL of tenminste EU.

Smidag’s:
20 gr orgaanvlees Gemalen runder pens 10% en 10 % overige rund orgaan.
10 gr speirvlees gemalen geit = 10%

Savond’s:
Extra soms stukje appel.


Woensdag en Donderdag:
Per dag:
45% Vleesbot = 45 gr van Duif.
25% spiervlees = 25 gr  Hertensnippers .
20% orgaanvlees  = 20 gr gemalen Lam ( Ik geef dan 50 % = dus 10 gr lams pens en 10 gr andere lam organen)
10 % extra = 10 gr groente wat uit NL of tenminste EU afkomstig is.

Sochtend’s:
45 gr vleesbot Duif= 25%
15 gr hertensnippers = 15 %

Smidag’s:
20 gr orgaanvlees Gemalen lams pens 10% en 10 % overige lam orgaan.
10 gr speirvlees herten snippers  = 10%

Savond’s:
10 gr bessen als die tenminste uit NL of EU komen anders stukje van 10 gr Appel.


Vrijdag en zaterdag:
Per dag:
45% Vleesbot = 45 gr van kippenloop pootjes.
25% spiervlees = 25 gr  gemalen kippenvlees .
20% orgaanvlees  = 20 gr ( Ik geef dan 50 % = dus 10 gr lams/runder  pens en 10 gr andere lam/runder organen ligt eraan waar ik het meeste van heb).
10 % extra = 10 gr groente wat uit NL of tenminste EU afkomstig is.

Zondag:
Hele dag KVV dag met afwisselende KVV compleet voer , dus als het ene KVV op is koop ik een ander compleet KVV voer.
Extra gedroogde Eenden nek / kippen nek ( als deze niet dezelfde dag op is waar ik niet van uit ga heeft ze de beschikkingen elke dag er wat van te knagen tot die op is.


Hopelijk goeie tips?

Groetjes, Casper-Zarah.

Ps, ik ben dus nog niet begonnen met barfen wel met puur KVV puppy compleet te voeren.
Door Casper - Zarah
#2976721
ik was  vergeten ergens vis bij te geven , is het een idee dit er zaterdags bij te geven in plaats van groente savonds? of eens in de 2 weken in plaats van groente?
Ik zit dan te denken aan ansjovisjes of zal moot of visolie.
Wat is jullie idee hierover?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door