Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naat
#2970511
Ik heb echt ruzie met blenders. Heb nu 7 verschillende geprobeerd, maar geen 1 blenderd.
Diegene die ik nu heb was € 170,-. Dan mag je toch verwachten dat hij het gewoon doet?

Ik doe de tomaten en komkommer al onderin, omdat die vochtig zijn. Een scheutje yoghurt of ei erbij, maar dan nog niet.
De bladen draaien als een gek, maar snijden niks. De apparaten lijken geen grip te krijgen op de groente.

Welke blender blenderd nou groente?
Gebruikersavatar
Door Naat
#2970518
Staafmixer is helemaal drama. Die heb ik in het begin gebruikt, maar deed helemaal niks.
En dat is zeker niet handig met de kilo's die ik moet blenderen.
Door Ruisje
#2970523
Ik heb hier 1x de blender geprobeerd, maar was ook een drama!
Toen de oude foodmaster uit een verhuisdoos van zolder geduikeld en die werkt als een trein!

Toch zijn er mensen hier die een blender gebruiken en waar het wel goed gaat. En ik geloof niet dat die allemaal een blender van € 170 hebben...
Snij je de groenten wel klein genoeg?
Door smulpaap
#2970525
Ik heb al jaren een blender van Braun , niet eens een hele dure .... iets van 75 euro
Maar dat gaat prima hoor . Ik snijd de boel wel zo klein mogelijk voordat het de blender ingaat
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2970526
Naat schreef: Staafmixer is helemaal drama. Die heb ik in het begin gebruikt, maar deed helemaal niks.
En dat is zeker niet handig met de kilo's die ik moet blenderen.
Wat voor harde groenten zitten er dan in die je niet met een staafmixer of blender fijn krijgt?
De wat hardere dingen (wortel, zoete aardappel, etc) gaan hier eerst in zo'n klein bakje met opzetstuk voor de staafmixer. En dan gaat alles tegelijk in een grote pan en doe ik rustig met de staafmixer alles tot moes maken. En dat was een staafmixer in een setje voor 30 euro ongeveer via bol.com....
Door kakocavi
#2970528
Ik heb een of ander ding van de Blokker van dertig euro. Je moet er voldoende vocht bij gooien, anders werkt het niet. En inderdaad bladgroente klein snijden. Yoghurt en fruit doet de mijne prima, als je hetfruit maar onderin doet. Groene smoothies gaan ook goed.
Gebruikersavatar
Door winni
#2970532
Je moet er 'helaas' wel voldoende water bij doen anders blendert er inderdaad niets....
Gebruikersavatar
Door Naat
#2970534
Ik heb nu wortel, komkommer, tomaat, witlof, knoflook, sla en andijvie.
Alles gaat in hele kleine stukjes behalve de tomaat. Die snij ik in vieren. De tomaat, komkommer en ei (of water of yoghurt) doe ik onderin zodat daar de sap het eerste van vrij komt.
Ook laat ik steeds een laagje geblenderd groente onderin zitten zodat ik daar al een beginsel van vocht heb. De onderste groente pakt hij wel, maar de rest niet.
Ik blender steeds voor een maand dus zo'n 11 kilo per keer. Ben er gewoon een week mee bezig, omdat het niet lukt.
Laatst gewijzigd door Naat op wo 06 aug 2014, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2970541
winni schreef: Je moet er 'helaas' wel voldoende water bij doen anders blendert er inderdaad niets....


Yep , ik vul de blender tot aan de mesjes met een laagje water
Verder niet te vol doen
Gebruikersavatar
Door Naat
#2970544
Misschien is dat het wel. Moet ik er meer water (vocht) aan toevoegen.
Maar hoe zit dat dan met het gewicht? Voer je dan niet teveel vocht en te weinig groente?
Door labero
#2970581
Ik heb enige tijd geleden een Magimix Le Blender gekocht en hij bevalt me erg goed. Pureert alles prima zelfs wortelen ,rauwe bieten en bladgroente. Echt ideaal !
Door eelke
#2970616
Naat schreef: Misschien is dat het wel. Moet ik er meer water (vocht) aan toevoegen.
Maar hoe zit dat dan met het gewicht? Voer je dan niet teveel vocht en te weinig groente?
Dan schroef je desnoods de hoeveelheid wat op. Te veel vocht kun je niet voeren, want het lijkt me dat ze dan gewoon ook minder drinken.
Door Anne in Zweden
#2970644
Ik heb een Vitamix (ogen dicht wanneer je je creditcard trekt), die maalt in luttele seconden echt alles tot moes - maar ook dan moet je wat extra vocht toevoegen. Ik giet er water bij, je zou ook dooivocht van het vlees kunnen verzamelen en dat erbij doen (maar omdat ik de Vitamix ook voor mezelf gebruik, doe ik dat niet, bah). Een paar eitjes en inderdaad de natte groente onderin doet ook wonderen.
Maar meestal giet ik er dus een flinke scheut water bij. Dat compenseer ik door nadien gemalen rauwe noten en zaden (cashews, pompoenpitten, zonnebloempitten, hazelnoten, noem maar op) door de natte groentenmix te doen. Dus eerst de Vitamix voor de groente, vervolgens pak ik de Personal Blender om noten en zaden te malen, die ik vervolgens door de groente doe. Die daardoor weer indikt. De honden zijn er dol op, groentenmix gaat hier altijd tot op de bodem op!
Je zou de noten ook meteen in de Vitamix met de groente kunnen malen, maar dan moet je op lagere snelheid werken en de "plunger" gebruiken, om te voorkomen dat de boel aan de wanden kleeft en zich niet mengt. Ik vind zelf de combinatie Vitamix - Personal Blender het makkelijkst werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door