Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2959982
Bij kleine dieren zoals kippen, konijnen ed kunnen de dragende delen wel. Ze zijn wel harder als de niet-dragende delen. Daarbij is ook hoe ouder het dier was, hoe harder de botten. Dus hou dat wel in gedachten, een oude grote kip zou zomaar nog te hard kunnen zijn voor jou beginner. Maar eenmaal aan het eten, kunnen deze dieren prima in zijn geheel.

En mochten je pootjes in de vacht/huid zitten, zou het de moeite waard kunnen zijn om een goed bevleesd karkas te zoeken. Misschien is dat in jou geval even wat duurder, maar nu is het puur om hem aan het knagen te krijgen.

Botten waar je met een snoeischaar doorheen komt, zijn veilig qua hardheid.

De kwartel kan inderdaad helemaal in zijn geheel. Niet schrikken, de meesten vinden het kopje het lekkerst!

En vooral blijven vragen! We moeten het allemaal leren en better safe than sorry!
#2959987
Een mergpijp wil hij wel, maar vandaag heb ik het bijvoorbeeld ook geprobeerd met een kalfswervel. Hij heeft er heel even aan geknaagd, maar er feitelijk niets van af gegeten.

Mergpijp zou ik niet geven die kan om de onderkaak klem komen te zitten :'(
#2960112
Bedankt voor de tips, Kaela.

Thea, ik weet dat er gevaar bestaat bij mergpijpen. Ik zoek ze uit op grootte, zodat ze alleen veel te groot of te klein zijn voor zijn kaak. Het lijkt me dan verder geen kwaad kunnen?
Ik blijf er wel continu bij en zodra de merg eruit is, haal ik het bot weg.
#2960849
Ik heb vandaag een hele kwartel geprobeerd, maar zonder resultaat.
Daarna de kwartel opengeknipt en stukjes vlees eraf geknipt, en wat blik erop gesmeerd.
Alleen het blikvlees heeft hij ervan af gelikt...

Hij blerkt wel van de honger en ziet er ook magertjes uit.
Spiervlees (bijna alleen koe, omdat meer niet te krijgen is) eet hij alleen in kleine stukjes als mengsel met groenten en orgaan. Grotere stukken spuugt hij weer uit of pakt hij niet op.

Hoe krijg ik hem nu nog lekker aan de Barf?
Ik word hier vrij moedeloos van  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door