Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2952266
1 Ik heb altijd noten in zijn geheel gegeven dus nooit gemalen
  ik lees dat vele een gemalen mix ervan maken, heeft dat een rede of maakt dat niet uit

2 Pistache noten mogen ze die ook ( zonder schil uiteraard) 

3  zonnebloempitten mogen ze die ook?
---------------------------------------------------------------------------------------------------

ik nu geef de volgende noten gevarieerd maar in zijn geheel

Hazelnoten- paranoten- walnoten  pecan noten- cashew noten- sesamzaad - pijnboompitten - amandelen- pompoenzaden
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op vr 04 jul 2014, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2952274
Nou das mijn vraag ook
Mijn sintje die vreselijk aan het pruimen is heb gister dus wat noten gejat
Heb ik gekocht bij de lidly ongezouten en volgens mij ook ongebrand en niet duur
Zitten allerlei notenmuskaat in
Dus ik lees even mee
Door Lizzy
#2952304
Alle noten die je geeft moeten rauw en ongezouten zijn. En net als bij mensen, kunnen honden allergisch zijn voor noten. Maar, de meeste zijn dat gelukkig niet. Je kunt alle noten geven behalve macademia's. Die zijn echt giftig voor honden.

Verder komt er bij walnoten soms een schimmel voor (zwarte schimmel) die giftig is. Dat geldt ook voor pecan noten.

Noten zijn natuurlijk vet. Dus een waarschuwing voor honden met alvleesklierontsteking is op z'n plaats. Te vet. Voor gewone gezonde honden zijn noten een gezonde aanvulling op het menu. Ze zijn rijk aan gezonde vetten, mineralen en vitamines.
Door Lizzy
#2952312
Oh excuus! Gemalen zijn ze wel veel beter verteerbaar en dus opneembaar!
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2952315
ooh vandaar, dus best wel een rede dat mensen ze malen
fijn dat je het nog even meld dan ga ik ze maken hoor , de hond zal het prima vinden als hij ze krijgt haha

thanks voor je snelle reactie
Gebruikersavatar
Door pike
#2952473
Misschien ten overvloede: Pinda' s zijn géén noten.
kiara schreef: Nou das mijn vraag ook
Mijn sintje die vreselijk aan het pruimen is heb gister dus wat noten gejat
Heb ik gekocht bij de lidly ongezouten en volgens mij ook ongebrand en niet duur
Zitten allerlei notenmuskaat in
Dus ik lees even mee
Ik weet niet hoe je dit bedoelt, zit er echt nootmuskaat in? Nootmuskaat/muskaatnoot is eigenlijk geen noot, maar de pit van een perzikachtige vrucht. De smaak is sterk bitter en het wordt als specerij gebruikt (gemalen of geraspt). De pitten kunnen ook een giftige schimmel bevatten, en een overdosis nootmuskaat kan tot ernstige problemen leiden. Bij mensen kan bijvoorbeeld 5 gram al tot hallucinaties lijden. Ik zou honden geen nootmuskaat geven.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2952641
Nee zit er niet in weet niet of je wel is bij de lidly komt maar daar hebben ze het
Gebruikersavatar
Door moosje
#3017651
Oud topic, maar ik haal hem even omhoog, is beter dan een nieuwe plaatsen denk ik.

Ik heb een zak nootjes gekregen, met daarin walnoot, pecan, amandel, hazelnoot en paranoot.
Ze zijn ongebrand en ongezouten.
Mag ik al deze soorten aan de honden geven? En zo ja, in welke hoeveelheden? Ik wil ze eigenlijk door de groentemix heen doen, kan dat?

Zelf eet ik ze niet, dus maak dan liever het menu van de honden compleet. ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3018410
Ja mogen allemaal. Door de groentemix heen, doe ik eigenlijk nooit. Beiden worden apart gemalen en bewaard. Ik geef een lepel, maar niet dagelijks, heb ze ook niet dagelijks.
Niet teveel in een keer malen; ze blijven langer goed als je ze ongemalen bewaard  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door