Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2942236
Je weet dat we amerikaanse ideeën alleen overnemen als we ze leuk vinden hé. Anders zijn het gewoon "toestanden".
Door Martine-Tom
#2942237
Angelique schreef: Je weet dat we amerikaanse ideeën alleen overnemen als we ze leuk vinden hé. Anders zijn het gewoon "toestanden".
Vergeet "modeverschijnsel" en "hype" niet :P

Maar het is een leuk begin in elk geval  :)
Door Anne in Zweden
#2942257
Nu nog even dat "lightly cooked" eruitonderzoeken, en dan gaan met die banaan! Maar dat lightly cooked is misschien nodig als tussenstapje voor de acceptatie door mensch en multinational...
Door Annemarie Rijnveld
#2942309
Anne in Duitsland schreef: Nu nog even dat "lightly cooked" eruitonderzoeken, en dan gaan met die banaan! Maar dat lightly cooked is misschien nodig als tussenstapje voor de acceptatie door mensch en multinational...
vermoed ik ook....tis een goed begin, in ieder geval!
Door Lizzy
#2942404
Nou ja, het filmpje haalt in ieder geval heel veel geleuter keihard onderuit!

Quote: they improved to the healthier side of normal.

Quote: it had an effect on the animals immune system in a positive way.

Quote: none of the animals NOT ONE OF THEM deteriorated or did worse. They all improved in some ways and all the animals were thriving on their food from a subjective assesment and then their blood gave us some evidence that they were not only thriving but actually improving their health over time.

Quote: when they were switched to whole food the immune system got stronger.

Quote: commercial dogsfood has definitely increased the life-span. However, while that has been increased, we have also noticed chronic diseases that weren't their before commercial petfood. Dental disease. Very common. Cancers. Very common Skin diseases. Very common.

Dus ja, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Ik vind het wel een leuk ander geluid. Ben benieuwd hoe snel ze een "house of cards" truc met deze meneer uithalen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2942510
Lizzy schreef: Nou ja, het filmpje haalt in ieder geval heel veel geleuter keihard onderuit!

Quote: they improved to the healthier side of normal.

Quote: it had an effect on the animals immune system in a positive way.

Quote: none of the animals NOT ONE OF THEM deteriorated or did worse. They all improved in some ways and all the animals were thriving on their food from a subjective assesment and then their blood gave us some evidence that they were not only thriving but actually improving their health over time.

Quote: when they were switched to whole food the immune system got stronger.

Quote: commercial dogsfood has definitely increased the life-span. However, while that has been increased, we have also noticed chronic diseases that weren't their before commercial petfood. Dental disease. Very common. Cancers. Very common Skin diseases. Very common.

Dus ja, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Ik vind het wel een leuk ander geluid. Ben benieuwd hoe snel ze een "house of cards" truc met deze meneer uithalen!
Ik ben er ook wel blij mee hoor. Hoe meer dit soort dingen bekend worden, hoe minder de andere kant kan roepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is.

Maar ik kan me ook nog de eerste berichten uit de States herrinneren over het overvaccineren en dat vaccines veel langer werken enz. dat is ook jarenlang ontkend, genegeerd en neergesabelt. Totdat men tot een compromis kwam.

Denk dat de advocaten van o.a. RC hun messen al aan het slijpen zijn op beweringen dat met de toename van het commerciële voer ook de chronische ziekten e.d. toenamen.
Door Lizzy
#2942538
Angelique schreef: Ik ben er ook wel blij mee hoor. Hoe meer dit soort dingen bekend worden, hoe minder de andere kant kan roepen dat er geen wetenschappelijk bewijs is.

Maar ik kan me ook nog de eerste berichten uit de States herrinneren over het overvaccineren en dat vaccines veel langer werken enz. dat is ook jarenlang ontkend, genegeerd en neergesabelt. Totdat men tot een compromis kwam.

Denk dat de advocaten van o.a. RC hun messen al aan het slijpen zijn op beweringen dat met de toename van het commerciële voer ook de chronische ziekten e.d. toenamen.
Als ie nou binnen nu en 6 maanden onder de groene zoden ligt, kunnen wij een nieuwe leuke serie gaan maken :biggrin2:. Die noemen we "the house of barf".

Ik ben het trouwens helemaal met je eens. Europa heeft volgens mij een jaar of 10 de geluiden over overvaccineren uit de VS ontkend. En we hebben hier in Europa jarenlang het 'geweldige (vooral geld-in-het-laadje-brengende-idee) omarmt (en dan bedoel ik de dierenartsen he) dat castratie een ge-wel-dig idee is. Ook 1 groot misverstand: http://www.dogsnaturallymagazine.com/th ... payneuter/. Het gaat vast ook nog net zo lang duren voordat vooral Nederlandse dierenartsen ophouden met hun schandelijke praktijken van vroeg-castratie. En hopelijk zetten ze sowieso wat minder snel hun castratie-mes in honden, reu of teef, ook bij volwassen exemplaren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 jun 2014, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2942911
dinky89 schreef: Kwam via de bar hier terecht maar voor katten adviseert Prins in elk geval al rauw vlees: http://www.prinspetfoods.nl/artikel/prins-totalcare-kat

In de hond ben ik totaal niet thuis maar voor de kat is dus Nederlandse (van oorsprong brokken)fabrikant al een tijdje overtuigd ;-)
Ja, maar Prins maakt rauw vlees dus dat is er eentje van "wij van WC eend adviseren WC eend" :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2942918
Lizzy schreef: Ja, maar Prins maakt rauw vlees dus dat is er eentje van "wij van WC eend adviseren WC eend" :biggrin2:
Toch typisch he...als *vul hier een versvlees leverancier in* beweerd dat rauw het beste is word het afgedaan met WC eend...maar als *vul hier brokjesmerk in* zegt dat vlees leuk is maar brok toch echt beter en onderzocht en bewezen enzo dan is het ineens waarheid  ::)

Omdat ik ziek op bed lig te zijn niks beters te doen, dus heb dit interview eens naar Ester Plantinga gestuurd, zomaar nieuwsgierig wat die ervan vind...nu 2 dagen geleden en tot op heden blijft het stil  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2942946
Martine-Tom schreef: Toch typisch he...als *vul hier een versvlees leverancier in* beweerd dat rauw het beste is word het afgedaan met WC eend...maar als *vul hier brokjesmerk in* zegt dat vlees leuk is maar brok toch echt beter en onderzocht en bewezen enzo dan is het ineens waarheid  ::)

Omdat ik ziek op bed lig te zijn niks beters te doen, dus heb dit interview eens naar Ester Plantinga gestuurd, zomaar nieuwsgierig wat die ervan vind...nu 2 dagen geleden en tot op heden blijft het stil  :biggrin2:
Ik vermoed dat die zegt: "één onderzoek maakt nog geen zwaluw" (of hoe ging dat spreekwoord ook alweer).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2942961
Lizzy schreef: Ja, maar Prins maakt rauw vlees dus dat is er eentje van "wij van WC eend adviseren WC eend" :biggrin2:
Prins is van oorsprong juist gewone brokkenfabrikant en hebben rauw vlees toegevoegd aan assortiment vanwege de positieve effecten.
Vind ik toch wel wat anders dan fabrikant die rauw vlees als hoofdbestanddeel van het bedrijf heeft. Zijn nu bezig met graanvrije brokken ontwikkelen en hoofdbestanddeel van het bedrijf blijft dus de brokken productie. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om bij brokken te blijven en die te adviseren ;-)
Door Martine-Tom
#2942972
Anne in Duitsland schreef: Ik vermoed dat die zegt: "één onderzoek maakt nog geen zwaluw" (of hoe ging dat spreekwoord ook alweer).
Ik ook hoor, heb er geen hoge verwachtingen van, wel bericht dat ze het op prijs stelde dat ik het haar mailde en dat ze het met aandacht ging bekijken....nou ik ben benieuwd  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2943070
Lizzy schreef: Ja, maar Prins maakt rauw vlees dus dat is er eentje van "wij van WC eend adviseren WC eend" :biggrin2:
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat meneer Verkade van Prins mij ooit...bij mijn 1ste nestje (ergens in '97) waarbij ik hun om voedingsadvies vroeg mij erop wees dat er niks beters was om af te spenen met vers, (toen Rodi) en om pas veel later brok bij te gaan voeren. Advies voor "later" was toen brok met 1 of 2 dagen in de week een versdagje.
Dus als er al 1 brokfabrikant rechtop achter een versadvies mag staan, zijn hun het wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door