Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2938148
Vraagje, hoe doen jullie dat als je jouw hond tijdelijk meer eten wil geven?
Sita gaat momenteel supergoed, ze eet alles wat ik haar voorschotel (is wel eens anders geweest namelijk), ze is vrolijk, actief, alles prima dus. Maar ze heeft vaak honger, tenminste ze lijkt wel te bedelen. Ze is nu 3,5 jaar en weegt 31,5. Dat weegt ze al heel lang en dat blijft dus stabiel op 800 gram per dag. Ze krijgt 1x per dag te eten. Weinig extra tussendoor, want madam blieft eigenlijk niet veel. Als beloning op de training krijgt ze gedroogde paardehart en runderlong en farmfood brokjes.
Maar goed, omdat ze zo bedelt en aangeeft honger te hebben (wat ik dus niet gewend ben = moeilijk te weerstaan), wil ik haar tijdelijk meer gaan geven. Gewoon even kijken of het bedelen minder wordt en ze hopelijk meer voldaan is. Ik ben ook benieuwd of ze zal aankomen van meer eten of dat het in het luchtledige gaat verdwijnen :-) Ze mag namelijk niet te dik worden vanwege HD.

Maar hoe ga ik dat doen? Alles in de vriezer ligt vrij vol, voorverpakt in de porties zoals ze berekend zijn op die 800 gram. Ik denk niet dat het goed is dat ik nu porties weer ga ontdooien en opnieuw verpakken toch?
Of zal ik de ene dag een portie pens extra geven, volgende dag extra orgaan enzovoort?
ik ben benieuwd naar reacties  :)
#2938150
Ze eet 800 gram per dag? En je hebt alleen 800 gram porties?

Ik pak altijd gewoon wat meer uit de vriezer, de ene keer pens, de andere keer spiervlees en de keer erop wat vleesbot. En dan geef ik 1 zo'n extra portie verdeeld over 2 dagen.
#2938154
Nee ik heb alles apart verpakt, dus 360 gram vleesbot, 350 gram spiervlees, 200 gram pens, en losse zakjes hart lever en nier.
Maar zou je dan 1 portie pens of bot of spier extra per dag geven of die verdelen over 2 dagen?
Of bedoel je een dagportie van 800 gram extra over 2 dagen geven = dus dan 1200 gram per dag?
#2938270
ik denk ff oftewel even schipperen
2 porties eruit halen dan van het ene portie bv 200 gr ervan af voor volgende dag weer een portie en daar haal je dan 400 gr vanaf en rest in de koelkast dag er weer dan 600 gr ervan af halen en dag 4 heb je dan 1000 gr en dag 5 weer 2 porties ;)
#2938428
Ja duidelijk!
ik heb vandaag een halve portie kippenekken extra gegeven = ongeveer 170 gram extra.
die andere helft krijgt ze morgen extra erbij.
Alles ging schoon op, dus voorlopig is ze er blij mee. Over een weekje maar eens wegen en kijken of het niet teveel is.
En ik ben benieuwd of ze minder gaat bedelen!
#2938645
Toen Basco wat mager werd had ik kvv gehaald om extra te geven rot hij weer op gewicht was. Nu met de warme dagen is hij minder actief dus heeft hij weer genoeg aan zijn dagportie.
Ik heb ook alles voorverpakt in de vriezer liggen zodat ik per week compleet kan geven.
#2939484
Als ik binnenkort weer ga bestellen, ga ik zeker een paar rollen KVV meebestellen. Hoop ik alleen dat ze dat wil eten, maar dat zien we dan wel weer.
Maar in de tussentijd doe ik wat Lizzy zei, per dag een halve portie spiervlees of botvlees of pens/orgaan erbij.
Gisteren vulde dat lekker met een half portie spiervlees extra erbij, maar vandaag een hele! portie orgaan en mevrouw vond het nog niet genoeg.........
zou het nog uitmaken wat voor knaagwerk ik geef voor de voldoening?
Ze krijgt momenteel lamsribben, kippenekken, eendkarkas, parelhoenkk, geitpootjes. Die kippenekken zijn zo weg natuurlijk, daar lust ze wel 3 porties van  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door