Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%
Door kwebbel
#218925
hallo mijn naam is brigitte en heb zaterdag een pup gehaalt een kruising tussen een maltezer en een schotse terier maar nu is mijn vraag hij eet gewoon pupy brokken met een kleinbeetje water omdat hij net 6 weken is maar hij eet niet zoveel ik dacht hij eet wel maar het is zo weinig mag ik er ook yogurt door heen doen raakt hij dan niet aan de schijt groetjes brigitte :)
Gebruikersavatar
Door Binno
#219375
kwebbel schreef: hallo mijn naam is brigitte en heb zaterdag een pup gehaalt een kruising tussen een maltezer en een schotse terier maar nu is mijn vraag hij eet gewoon pupy brokken met een kleinbeetje water omdat hij net 6 weken is maar hij eet niet zoveel ik dacht hij eet wel maar het is zo weinig mag ik er ook yogurt door heen doen raakt hij dan niet aan de schijt groetjes brigitte :)
Hoi Brigitte, welkom. Leuk een pup, wel nog erg jong hoor...
Misschien je vraag ook eens stellen in een nieuw topic, (i.p.v. in deze poll) dan heb je een grotere kans dat het gelezen wordt en dat je ook antwoord krijgt. ;)
Eet jouw pup werkelijk veel te weinig, of lijkt het alleen maar zo weinig?
In plaats van brokjes zou het beter zijn om de pup op een kompleet versvleesvoeding te zetten. (Carnibest, Bibi, Duck, Energique...)
Is veel gezonder (en lekkerder) voor jouw hond!!! :D ;)
Door Marion
#220335
kwebbel schreef: hallo mijn naam is brigitte en heb zaterdag een pup gehaalt een kruising tussen een maltezer en een schotse terier maar nu is mijn vraag hij eet gewoon pupy brokken met een kleinbeetje water omdat hij net 6 weken is maar hij eet niet zoveel ik dacht hij eet wel maar het is zo weinig mag ik er ook yogurt door heen doen raakt hij dan niet aan de schijt groetjes brigitte :)
at hij bij de fokker wel goed? aangezien hij eigenlijk nog 2 weken te jong is om bij zijn moeder weggehaald te worden heb je grote kans dat hij nog niet veel bijvoeding kreeg maar nog lekker veel bij zijn moeder dronk. Ik zou overgaan op een kant en kalar vers voer zoals Binno ook al adviseerde. Hiervan bouwen ze een sterke darmflora op, het is veeeeeeeeel gezonder en ze vinden het superlekker dus hij zal het beter eten dan de brokken. Als je nu allerlei dingen door de brokken gaat mengen zoals yoghurt dan zal hij de brokken steeds moeilijker gaan eten, maar daarin geef ik hem geen ongelijk :P
Door Viv
#221976
Bink eet vooledig BARF. t Was even wennen ,meer voor mij dan voor de hond want ze was nog maar 10 of 11 weken toen ze overging op BARF.
Ze doet het hartstikke goed hierop! En eet weer met plezier.
Door evds
#224461
Hoi,

Mijn volwassen honden barf-en (wat ze van mij krijgen thuis en wat ze buiten vangen aan muizen, want 1 van mijn dames is een zeer effectiefe muizenvanger: de muizen gaan zo levend en al, hap hap hap, naar binnen :o als dat geen barf is weet ik het niet meer ;))

Mijn pup (morgen 8 weken en vandaag 6 dagen bij ons) barft 2/3. Dus s'ochtens barf (pens, vlees/bot) s'middags, brintapap met wat brokjes (die ik heb meegekregen van de fokker) en s'avonds weer barf. Hij heeft gister een hele tijd op een bullepees liggen kauwen en schapenpesen verslidt is in mum.
Door gonny
#247077
Laura2004 schreef: Volledig vleesvoer, houdt dat in dat ze alleen maar vlees krijgen en dus geen botten en geen groentes en fruit?
nee, daar bedoelen ze kvv mee, dus carnibest, bibi oid!! ;)
Door Laura2004
#247082
Ok, ik begrijp het. Tja ik ben nog niet zo lang lid, dus sommige dingen begrijp ik nog niet, maar gelukkig wordt er altijd ff gereageerd. ;)Ik hoop dat iedereen nog niet gek wordt van al mijn vragen ;D
Door gonny
#247083
Laura2004 schreef: Ok, ik begrijp het. Tja ik ben nog niet zo lang lid, dus sommige dingen begrijp ik nog niet, maar gelukkig wordt er altijd ff gereageerd. ;)Ik hoop dat iedereen nog niet gek wordt van al mijn vragen ;D
:P :P :P neuj....... ;D ;D
Door tieneke
#247088
Laura2004 schreef: Ok, ik begrijp het. Tja ik ben nog niet zo lang lid, dus sommige dingen begrijp ik nog niet, maar gelukkig wordt er altijd ff gereageerd. ;)Ik hoop dat iedereen nog niet gek wordt van al mijn vragen ;D
Als je iets niet weet of begrijpt gewoon vragen hoor!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#259451
Paul , misschien is het eens tijd dat je een nieuwe uitgebreide poll opent , want ik denk dat er nu ruim een jaar later wel weer veranderingen hebben plaatsgevonden. Die van mij klopt in iedergeval al niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door