Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#2931763
Naat schreef: Wedden dat mij dat in 1 dag lukt  ::)
Is mij ook al eens gelukt, maar ze hebben een prima servicedienst in Zaltbommel.

Magimix cuisine 4200  950 Watt
Laatst gewijzigd door pike op ma 26 mei 2014, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosj
#2931901
Tnx.

Het ziet er naar uit dat ik de machine op moet sturen en hem minimaal 3 weken kwijt ben. Hij word gerepareerd of omgeruild :(

Ik moet hem alleen wel opsturen via een link die ik niet kan openen omdat mijn browser waarschuwd voor hackers..
Gebruikersavatar
Door pike
#2931908
Wat heb je nu voor eentje? Dat is best lang dat je zonder zit. Ik had mijne indertijd met een dag of 4-5 weer thuis.

Ik ben trouwens ooit begonnen met een staafmixer met hakmolentje van Braun. Die deed het wel goed, maar werd echter veels te klein toen er een tweede hond bij kwam. Je bleef malen. Ik gebruik hem echter wel nog steeds op vakantie.
Door Roosj
#2931936
pike schreef: Wat heb je nu voor eentje? Dat is best lang dat je zonder zit. Ik had mijne indertijd met een dag of 4-5 weer thuis.

Ik ben trouwens ooit begonnen met een staafmixer met hakmolentje van Braun. Die deed het wel goed, maar werd echter veels te klein toen er een tweede hond bij kwam. Je bleef malen. Ik gebruik hem echter wel nog steeds op vakantie.
Ja, daar heb ik het dus van de week maar weer mee gedaan. Is een van de eerste staafmixers die uit kwamen. Heb ik van mijn oma gekregen en die is iets van 94 jaar ;)
Die red het wel, maar ik ben dan echt een hele avond bezig voor maar een paar kilo..

Ik heb een clatronic van Conrad.nl 1000 watt.
Door - pien -
#2931999
Ik heb een Braun sapcentrifuge, type MP 80. Ze staan ook op Marktplaats voor rond de €20 (nieuw was ie €80 maar ik weet niet of ie nog te koop is).
De mijne heb ik een keer opgeblazen toen 'ie klem zat met wortel en ik dat niet in de gaten had  :-X :-X :-X Raar luchtje....en...niks meer.
Sindsdien wissel ik harde en zachte groenten af en zorg dat ik de pulpbak op tijd leeg. Maar eigenlijk zijn ouwe Brauns onverwoestbaar.
Er komt sap uit en pulp, en dat vermeng ik dan weer voor groenteprut.
Door saskia37
#2933164
Ik zit ook te kijken naar de magimix 5200 xl, maar wil ook groene smoothies maken, is het dan handig om een aparte blender erbij te kopen, en maakt hij veel herrie ( wil manlief weten ::))
Door Skyline
#2933184
Magimix maakt niet veel lawaai, ligt er ook aan wat je er indoen
Een blender gaat er niet oppassen, moet een aparte worden dan
Door marina
#2933202
Ik maak geen groentenmixen maar ben heel erg blij met mijn philips keukenmachine, gebruik hem dagelijks. Maar gebruik hem zelden langer dn 10 minuten achter elkaar, dus geen idee wat hij aankan.
Door Skyline
#2933206
Vast wel

Maar heb geen ervaring met die goedkopere

Wel ervaring met een Kenwood mixer en blender in 1(was 300 Euro), ding heeft het nog geen week overleefd
Heb ook een kitchen-aid mixer staan en die houd het al 20 jaar vol (700 Euro)

Ben zelf iemand die voor kwaliteit gaat, spaar liever wat langer door dan 2x een machine te moeten kopen
Door Hanny
#2933225
Hier ook niet genoeg draagkracht om een dure machine te kopen. We werken met goedkoper spul en dat gaat ook.
Groentenmix blenderen vind ik niets, omdat er dan veel vocht bij moet. De keukenmachine, een Bosch, laat alles net iets te grof, niet getreurd, dat gaat zo in bekers de vriezer in en dan na het ontdooien een eitje er bij en de staafmixer er door.
Wij gebruiken ook een nu al oud geworden vleesmolentje van Moulinex, heeft zijn beperkingen, maar we kunnen ons er mee redden, al jaren.
Als je rustig werkt en de machine niet over belast kun je best met goedkoper spul werken. Niet voor iedereen is het weggelegd om eerst te sparen, soms is dat niet echt mogelijk.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Naat
#2933228
Roosj schreef: Zijn alleen machines van 300 euro geschikt? Niets beneden de 100 euro?
Zoals ik al zei. ik heb er 1 van 25 euro en die doet het super  ;)
Door Roosj
#2933278
Naat schreef: Ik heb pas de Cuisinier All-in-one Blender gekocht. Was in de aanbieding bij de Blokker. Van € 40,- voor € 25,- geloof ik.
Met zachte dingen zoals groente kan je hem max. 1 minuut aanzetten. Maar hij werkt wel super.
Je zal er vast wel langer over doen dan 1 van € 600,- maar dat maakt mij niks uit. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Gemalen groente...
Naat schreef: Zoals ik al zei. ik heb er 1 van 25 euro en die doet het super  ;)
1 Minuut achtereen gaat hem niet worden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door