Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sascha
#336087
hallo allemaal ;D

ik wil even reageren ik geef er inderdaad ook aardappels of rijst bij :( nu is het volgende aan de hand waarschijnlijk heeft mijn hond een voedsel allergie ??? want we geven nu 7 weken geitenvlees met rijst of aardappels en de buik is al bijna weer helemaal zoals het hoort te zijn heel erg blij mee nu wil ik langzaam overstappen op vers vlees en probeer heel voorzichtig wat ik er bij kan gaan geven omdat ik veel leest over botten dacht ik aan geitenbotten ::) omdat de buik nog niet helemaal schoon is wil ik nog niet echt overstappen op ander vlees ik wil dat de buik eerst helemaal over is en dan er andere dingen aan toe voegen dan is misschien snel duidelijk als er iets aan de hand is wat ik wel en niet kan geven vandaar mijn vraag over de botten en dan nog een vraagje wat kan ik haar aan vitamine erbij gaan geven want alleen dit is niet genoeg dat weet ik ook wel maar weet niet goed wat ik erbij kan geven ???


groetjes en bedank voor jullie reacties :)
Door ~Joke~
#336216
Je kunt geitenhart, geitenpens en geitenlever erbij geven. Ik geef zelf op het ogenblik als supplementen visolie, vit E, vit B en spirulina poeder erbij. Ik heb er eentje met een glutenallergie bij dus ik moet heel goed opletten dat de supplementen gluten, soya enz vrij zijn.
Ik hink wat supplementen betreft op twee benen ;) De ene keer denk ik dat een goed samengesteld rauw voer alles bevat wat de honden nodig hebben en de andere keer geef ik ze ineens weer supplementen het is maar net hoe mijn pet staat ;) Ik geef de honden geitenbot. Van die rugstukken met een gedeelte wervel en stukjes rib er nog aan. Er zit aardig wat vlees aan en ik krijg ze gratis uit de bottenbak van het Islamitische slachthuis. De botten zijn niet te hard want ik moet er bij blijven staan als ze zo'n bot krijgen. Mijn Border Terriers zijn net turbo's. Ze hebben in 5 minuten de helft van zo'n groot bot naarbinnengewerkt wat al veel te veel voor hun kleine formaat is ;)
Door Eef+Stippels
#336217
Laura2004 schreef: Die geitebotten die ik geef zijn net zo zacht als de meeste lamsribben vind ik. Ze hebben geen last van hun gebit ofzo. Het zijn toch niet dragende delen. En ik neem aan dat het ook van jonge dieren is.
Ik heb ook niet echt het idee dat geitenribben harder zijn dan lamsribben. Ze eten ze hier allebei met veel gemak op.

Sasch, ik denk dat je even goed moet lezen hier op de site, dan leer je al heel veel over barf en vers.
Door tieneke
#336686
Evelyn schreef: Ik heb ook niet echt het idee dat geitenribben harder zijn dan lamsribben. Ze eten ze hier allebei met veel gemak op.

Sasch, ik denk dat je even goed moet lezen hier op de site, dan leer je al heel veel over barf en vers.
Een hond die nog geen rauwe botten is gewend kan grote problemen krijgen bij het eten van hardere botten.
Zeker met geitenribben=volwassen geit ;)en vaak knetterhard!
Ook zou ik zeker geen lamsribben aan een onervaren hond durven geven....lezen mensen!
Waarom niet eerst kippennekken geven om ervoor te zorgen dat je hond er geen last van krijgt ???
Door Laura2004
#336807
tieneke schreef: Waarom niet eerst kippennekken geven om ervoor te zorgen dat je hond er geen last van krijgt ???
Lijkt me ook heel erg verstandig om daar mee te beginnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door