Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2926474
Onze yara is op 12 april bevallen van haar 8 pups... De pups drinken nog bij haar.. ze zijn nu wel aan de geitenmelk en krijgen nu ook vlees.. dus dat gaat minderen.. Maar ze is best veel afgevallen.. het lijtk bijna niet bij te eten .. Hoe krijgt ik haar zo verstandig mogelijk weer op gewicht ? Ze krijgt , uiteraard,  KVV.. Hoe hoog ga ik zitten in percentage en hoe bouw ik dat op- en weer af ? 
#2926480
Ik voerde net zo vaak en net zoveel als dat zij nodig had om er weer goed uit te zien. En daarbij lette ik niet op hoeveelheden in %. Ik heb haar volgens mij op een gegeven moment wel 2,5 kg per dag gevoerd en dat is iets van 10% van haar lichaamsgewicht. Gewoon ophogen. En als ze te dik wordt, ga je weer minderen.
#2926484
ze krijgt nu 4 x meer dan normaal.. maar haar ontlasting is niet super nu ze zoveel te eten krijgt.. ze weegt normaal 26 kilo.. ik hield normaal 2% aan en dan zag ze er super uit.. Ik ga even zien wat ze erbij kan eten.. Ze eet overigens KVV.. Ze zit nu op 1.6 kilo per dag..  Dus kan meer ?
#2926486
vanhaut schreef: ze krijgt nu 4 x meer dan normaal.. maar haar ontlasting is niet super nu ze zoveel te eten krijgt.. ze weegt normaal 26 kilo.. ik hield normaal 2% aan en dan zag ze er super uit.. Ik ga even zien wat ze erbij kan eten.. Ze eet overigens KVV.. Ze zit nu op 1.6 kilo per dag.. Dus kan meer ?
Dat kan absoluut meer. Je moet nu even de percentages loslaten en voeren op het oog :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door