Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2921550
Ik vroeg mijzelf af hoort advocado bij groente of bij vlees
Mag ik dit dan wel of niet door de groente mix doen
Laatst gewijzigd door Miesmas op do 08 mei 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2921570
Niet geven.

Avocado

In Avocado zit de stof persine, niet giftig voor mensen, maar wel voor dieren. Ook hierbij geldt dat het van de hond en de hoeveelheid die hij gegeten heeft afhangt of er vergiftiging op treed. Vergiftiging symptomen zijn diarree en overgeven. Ook kan binnen 24 tot 48 uur hartfalen ontstaan. Hartfalen is te herkennen door sloomheid, benauwdheid, onderhuidse vochtophoping, blauwverkleuring van de slijmvliezen, hoesten, en verminderd uithoudingsvermogen. Omdat er een risico is dat het eten van avocado dodelijk kan zijn, is het raadzaam contact op te nemen met uw dierenarts.
Door Lizzy
#2921853
Dit is niet correct hoor Theo. Avocado's zijn niet giftig voor honden. Wel voor een aantal andere dieren. En het grootste gevaar van de avocado voor de hond is de pit. Als deze heel ingeslikt wordt, kan deze blokkades geven. Maar giftig is de vrucht niet, niet voor de hond.

Zie dit artikel:

Helaas in het Engels. Maar het komt hier op neer: geef geen hele vruchten aan je hond, de pit kan problemen geven en ja, er zijn diersoorten voor wie de avocado giftig is.
Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2923075
Dus als ik het goed heb begrepen mag ik wat advocado vlees door de groentemix doen en is er geen risico.

Maar dan is er een ding die ik mij af vraag, is het een groente of hoort het bij het fruit.
Want er wordt gewaarschuwd groentemix en fruit i.c.m vlees beter niet te combineren.
Gebruikersavatar
Door pike
#2923558
Volgens mij kan je avocado bij de groentes indelen. Qua samenstelling lijkt het niet op ander fruit.
Door ulla
#2923638
Advocado is een vrucht en geen groenten.
het bevat redelijk veel vetten en vitaminen en mineralen.

Ik heb hem wel door de groentenmix gedaan maar geef het tegenwoordig zoals ik alle groenten geef los van elkaar.
Ik maak geen mixen meer maar stoom per dag een groente.
Advocado pureer ik en geef het dan dus gepureerd.
Laatst gewijzigd door ulla op zo 11 mei 2014, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2923676
Natuurlijk is het botanisch gezien een vrucht, maar hij wordt toch altijd als groente gegeten.  Vrucht en fruit zijn twee verschillende dingen. Sperzieboontjes en komkommer bijv. zijn ook vruchten, die eet je ook niet als fruit maar als groente.
Door hannabelgje
#2923778
Het verschil voor de groentemix zit em denk ik in wel of geen gisting ivm suikers.  Dan zou ie dus in de groentenmix moeten.
Door anneliesdj
#2925405
pike schreef: Natuurlijk is het botanisch gezien een vrucht, maar hij wordt toch altijd als groente gegeten. 
Ik heb nog nooit iemand gezien die avocado's kookt en met een plens jus lekker door de aardappels prakt...
Gebruikersavatar
Door pike
#2925424
anneliesdj schreef: Ik heb nog nooit iemand gezien die avocado's kookt en met een plens jus lekker door de aardappels prakt...
Huhhh  ??? 
ik eet geen enkele groente door aardappels geprakt met een plens jus  :-X want ik eet geen aardappels en ook geen jus....
En er is nauwelijks groente die ik kook....
Wel of niet koken is echt geen kenmerk van zijnde wel of geen groente. Kook jij je slablaadjes?
Er zijn nogal wat bp- ers die peertjes koken. In een plens port  :biggrin2: Dus peertjes zijn dan groente in jouw definitie?
Door anneliesdj
#2925440
Jij geeft aan dat het als groente gegeten word, ben ik benieuwd waar, want dat zie ik dus niet gebeuren.

Wil overigens niet zeggen dat ik het niet met je eens ben :P
Gebruikersavatar
Door pike
#2925499
Waar? Hier bijvoorbeeld.  ::) In de salade, uit de oven met ei, met kip, met garnalen, in een omelet, gecombineerd met andere groentesoorten of paddestoelen, mogelijkheden te over om het als groente te eten. Hoe eet jij ze? Uit de hand net als een appel? Dan kan ik wel begrijpen dat het voor jou fruit is.

Deze link is nog wel aardig, met name wat onder het kopje "culinair" staat is hier van toepassing lijkt me:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_t ... e_en_fruit

Voor de honden echter maakt het niet uit, kan hij gewoon bij de groentemix, er zit nauwelijks suiker in en zal niet voor gisting zorgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door