Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Adriane
#2917289
Hai allemaal!

Ik heb even een vraagje...

Als je veel traint met je hond en je wilt hem wat extra geven om deze training op te vangen... (Flyball en agility) wat zou je dan het beste extra kunnen geven voor de spieropbouw bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Groetjes!
Door TessaThomas
#2917293
Het ligt eraan wat veel trainen is?

Voor de spieropbouw zou ik niks geven, dan zou voldoende voer en de training goed moeten zijn. Het herstel van de spieren is dan belangrijken. Voor het herstellen van de spieren zijn er verschillende supplementen in de omloop, maar dat zou ik ook pas geven als je merkt dat voldoende goed voer en rust niet genoeg is om te herstellen. Qua merken wisselen de ervaringen enorm, dat verschilt echt per hond.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2917362
Het lijkt mij ook dat iets extra's geven niet nodig is, gewoon goede kwaliteit en voldoende voeren.

Wat mij belangrijker lijkt is goede warming up en cooling down. Daarnaast zou ik ook goed kijken naar de beweging naast de behendigheid en de flyball. Ik zou dan bijvoorbeeld ook graag fietsen en/of zwemmen voor meer gelijkmatige beweging en een andere belasting van het lichaam.
Door Adriane
#2917417
Bedankt voor jullie reacties!

Met veel trainen bedoel ik zeker 4-5 keer per week...

Cooling down en warming up doen we uiteraard! Fietsen, zwemmen en gewoon wandelen ook genoeg!

Het ging mij er meer om dat ik zelf bijvoorbeeld een boost wel lekker vind voor of na een zware training... Mijn lichaam heeft wat extra's nodig... Heeft een hond daar geen last van?

Ze krijgt nu gewoon volledige barf voeding en zit op 4% van haar gewicht. Behoorlijk veel dus maar dit heeft ze echt nodig anders is ze binnen een week te dun. Ze is nu niet dik, niet mager maar ik houd haar redelijk schraal.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2917530
Ik denk dat als je barf voert, dat je al het beste voert wat er is. Dus wat zou het lijf aan extra nodig hebben? Lekker veel afwisselen, goed de percentages volgen, vette visje, eitje en groente niet vergeten en wat kan je dan nog meer doen.
Door Suzanne
#2917557
Even los van je vraag... zoveel trainen.. is dat wel goed voor de hond? Raakt hij dan niet overtraint en hou je dan wel de lol erin? Kijk... 4 x per week een kwartiertje.. prima... maar om dat (bijna) elke doordeweekse dag een vol trainingsuur te doen.. dat vind ik sowieso "te".. veel te intensief, veel te veel....  ongeacht het soort training overigens.. dus of het nou speuren, behendigheid of gg is.. hond moet ook rust kunnen pakken he?

Suzanne
Door Adriane
#2917575
Hai!

Uiteraard trainen we geen 4 volle uren per week! We doen 1x per week behendigheid en 1x flyball op de hondenschool. Daarnaast train ik zelf ongeveer 2x per week een kwartiertje behendigheid en allerlei andere dingen met haar... En daarnaast fietsen we en gaan we gewoon lekker veel wandelen. Ze heeft dit ook echt wel nodig... Krijgt genoeg rust tussendoor hoor!

Groetjes!
Door Lil
#2917644
Suzanne schreef: Even los van je vraag... zoveel trainen.. is dat wel goed voor de hond? Raakt hij dan niet overtraint en hou je dan wel de lol erin? Kijk... 4 x per week een kwartiertje.. prima... maar om dat (bijna) elke doordeweekse dag een vol trainingsuur te doen.. dat vind ik sowieso "te".. veel te intensief, veel te veel....  ongeacht het soort training overigens.. dus of het nou speuren, behendigheid of gg is.. hond moet ook rust kunnen pakken he?

Suzanne
Dat is volledig afhankelijk van je hond en de manier waarop je traint. Heb dat vroeger ook gedaan. Heb wel een rustige hond die cool in de kop is en een extreme workaholic. Hond kan overal ter wereld rust nemen indien nodig. Heb een paar jaar geleden een foto laten maken. Hij lag midden op het animal event naast een demo van MG te slapen. Echt op zijn zij diep diep te slapen. Zo iets is zeldzaam, maar een dergelijke hond over prikkel je niet snel. Je kunt het ook aanleren door bench of auto zo'n plek te maken.

Maar Cay en ook Jones train je geen 4 keer per week op een vereniging, dat was/is voor hen te veel.
Door TessaThomas
#2917648
Ik train ook twee keer in de week op de vereniging en de rest van de week elke dag wel iets thuis. Als de hond er plezier in heeft en genoeg rust kan nemen, zowel geestelijk als lichamelijk, zie ik niet in wat het probleem is.

Maar als er geen aanleiding is om iets extra's te geven, jouw hond ziet er goed uit en je merkt niks?Dan zou ik ook niks extra;s geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door