Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Wies1706
#2898082
Ik ben vandaag heel dapper aan de slag gegaan met het maken van een groentemix-plan. Heb in ieder geval nu drie lege ijsblokjesbakjes verzameld (eentje in allemaal leuke vormen, zal Wies vast op prijs stellen ;) ) en ik heb een rondgeneusd in mijn koelkast. Er ligt het volgende in, dat ik wilde mixen tot prut voor in die bakjes:
- sperziebonen
- appel
- bleekselderij
- koriander
- knoflook
- wortel
- courgette
- tomaatjes

Nu heb ik inmiddels heel wat afgelezen, onder andere hier http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/groente-en-fruit/ en wil graag jullie advies over het volgende:

- Ik wilde één teentje knoflook door die hele mix mikken, is dat goed?
- Ik wilde één stengel bleekselderij doen (i.v.m. die opmerking dat je het met mate moet geven) is dat goed?
- Ik twijfel of ik die appel er nou door moet doen of niet (in het aangehaalde artikel staat dat het wel kan als uitzondering op ander fruit, maar op het forum las ik weer ergens dat fruit überhaupt gaat gisten?)
- De sperziebonen wil ik koken.
- Mag ik koriander geven?

Ben benieuwd!

Poot van Wies
Door Lizzy
#2898105
Wies1706 schreef: Ik ben vandaag heel dapper aan de slag gegaan met het maken van een groentemix-plan. Heb in ieder geval nu drie lege ijsblokjesbakjes verzameld (eentje in allemaal leuke vormen, zal Wies vast op prijs stellen ;) ) en ik heb een rondgeneusd in mijn koelkast. Er ligt het volgende in, dat ik wilde mixen tot prut voor in die bakjes:
- sperziebonen
- appel
- bleekselderij
- koriander
- knoflook
- wortel
- courgette
- tomaatjes

Nu heb ik inmiddels heel wat afgelezen, onder andere hier http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/groente-en-fruit/ en wil graag jullie advies over het volgende:

- Ik wilde één teentje knoflook door die hele mix mikken, is dat goed?
- Ik wilde één stengel bleekselderij doen (i.v.m. die opmerking dat je het met mate moet geven) is dat goed?
- Ik twijfel of ik die appel er nou door moet doen of niet (in het aangehaalde artikel staat dat het wel kan als uitzondering op ander fruit, maar op het forum las ik weer ergens dat fruit überhaupt gaat gisten?)
- De sperziebonen wil ik koken.
- Mag ik koriander geven?

Ben benieuwd!

Poot van Wies
Ik heb geen idee hoeveel mix je aan gewicht hebt. Maar als je na gaat dat je een hond van 10 kg een half klein teentje per dag aan knoflook mag geven (ik zeg niet dat het moet, ik vind het een beetje veel), dan kun je een beetje uitrekenen wat je aan knoflook in de mix kunt doen.

Een (1) stengel bleekselderij is prima. Niet iedere hond kan de smaak van bleekselderij waarderen.

Ik doe er gerust appel in maar nooit ander fruit. En voor honden met huidgisten of darmgisten is fruit in combinatie met vlees NIET aan te bevelen. En dan zou ik zelfs voorzichtig zijn met appel.

De sperzieboontjes zou ik ook koken. Het hoeft niet hoor. Maar mijn honden vinden sperziebonen rauw niet te eten. Ik vind zelfs beetgare sperziebonen vies.

Ja, je mag koriander geven. Maar veel honden zullen de smaak niet waarderen. Die is nogal opvallend. Ik zou daar heel weinig van in doen. Een (1) takje ofzo.

Even een opmerking over tomaat. Tomaat is een groenten uit de nachtschade familie. Niet iedere hond kan daar even goed tegen. Mocht je hond na het eten van de mix ineens jeuk krijgen, weet je waar het aan ligt.

Knuffel aan Wies terug.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door