Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Patou
#2875826
Wij zijn Nederlanders die in Frankrijk wonen samen met onze twee honden, drie paarden en twee ezels. Onze oudste hond is ongeveer tien jaar, een kruising labrador. De jongste hond is een kruising pyreneesche berghond x herder, nu één jaar en ca. 45 kilo. Tot nog toe staan beiden op speciale hondenbrokken van de dierenarts, twee voedingen per dag.


Vraag: met de eenjarige gaat het niet goed qua voeding. Hij wil slecht eten, ben dagelijks een half uur bezig om zijn brokken naar binnen te krijgen mbv bouillon of yoghurt of sardientje, maar hij lijkt er geen trek in te hebben. Al vier verschillende merken geprobeerd, niets helpt. 's-avonds eet hij iets beter dan 's morgens. Zijn ontlasting is veel te dun en komt er ook niet in één keer uit. Vaak wel in twee of drie porties, iets dikker als vla. Ben hem nu aan het overschakelen op biologisch voer. Maar dit helpt niet veel.
Nu wil ik dolgraag overschakelen op Barf. Maar door omstandigheden zullen wij het komende jaar regelmatig met een camper-bus op stap moeten (lees 4 weken naar het buitenland, wildkamperen en/ of camping). Dan ben ik niet in de gelegenheid rauwe groente te pureren en/ of vlees/botten te malen. Wat zou ik nu toch kunnen doen want elke keer als ik hem die brokken geef krijg ik er zelf pijn in mijn maag van. Ik wil er heel erg graag van af.


NB deze hond is zeer gevoelig op zijn huid/ darmstelsel. En twee weken geleden had hij per ongeluk een stuk ree door de jagers achtergelaten uit het bos opgegeten. Hij kwam met het karkas (rugstuk) aanlopen en het zag er nog redelijk vers uit. Hij is er ontzettend ziek van geweest, dagen overgegeven tot de dierenarts hem een anti-braakmiddel heeft gegeven. 5 dagen niet gegeten en toen wilde hij nog steeds zijn brokken niet.


De hond is wel levendig en zijn vacht glanst.


Wie heeft er ervaring met vakanties en wat zou ik het beste nu kunnen geven?
Door Lizzy
#2875902
Je hoeft vleesbotten niet te malen, daar heeft je hond zijn gebit voor gekregen :). En tijdens de vakantie kun je ook prima geen groenten geven. Of restjes van jezelf die je toevallig hebt gekookt. Je kunt ook tijdens de vakantie K9Natural voeren. Dat is wel duur maar goed spul en de meeste honden reageren daar uitstekend op. Het is fijngemalen en vervolgens gevriesdroogde KVV.
Door Marije Lei
#2876233
Ik barf op vakantie met wat te krijgen is in de supermarkt en in dat opzicht hou ik van Frankrijk, duiven, kwartels, konijnenkoppen, eendenbouten, orgaan, alles is te krijgen in de supermarkt! Op pens na dan, dat neem ik mee voor de eerste twee dagen en daarna kunnen ze best twee weken zonder.
Door san :)
#2876650
ik barf soms maar denk toch dat ik met de vakantie weer terug ga op K9. geen geklungel in de schaarse campingkoelkast en wel gewoon verantwoord eten voor de jongens terwijl ze zelf denken dat ze snackbar krijgen  ::) .  beetje jammer dat t zo duur is want vind t zelfs beter als sommige KVVs
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door