Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2876200
Ze kan ook last hebben van de hechtingen en als de pootjes van de puppen tegen de wond aan trappen is dat ook niet prettig. Bij ons ras liggen de moeders nooit continu bij de puppen en als de puppen over de 500 gram wegen dan ligt moeders om de 2 uur een uurtje bij de puppen om ze te laten drinken.
#2876303
Hmmm, een wending hier.
Gisterenavond belde de hol. dierenarts terug waar ik met Bas onder controle ben. Ik had de voicemail ingesproken maar ze was op vakantie vorige week. Met haar even alles door genomen, haar hele gedrag, hele patroon, alles wat ik maar aan haar zag 'anders dan anders'. Een paar dingen vielen haar op in mijn verhaal, waar ik niet heel veel bij stil heb gestaan. (o.a. dat ze van voren struikelt met het wandelen en dat ze van de week een knuffel in de werpkist had mee genomen waar ze haar kop steeds hoog op legt)  Ze woont niet om de hoek dus langs komen voor onderzoek is gewoon een lastige, maar zo door de telefoon afgaande op mijn verhaal denkt zij dat het in de hals zit. Dat ze daar spierpijn heeft oid, evt. veroorzaakt door de houding van de operatie of misschien door de tube (dat ze een zere keel heeft dat was ook al mijn overtuiging). Op haar advies heb ik warme doeken om haar hals gedaan en is Arjan gisteravond laat Traumeel in ampullen op gaan halen, vloeibaar dus. Ze vond de doeken heerlijk. Ook heb ik de KVV op mijn hand op neushoogte aangeboden zodat ze de hals niet hoeft te buigen zeg maar. En ja hoor, ze heeft om de paar uur goed van mijn hand gegeten terwijl ze bij de pups ligt. En vanmorgen heeft ze ook weer vrijwillig een stukje gedroogd hart/long willen hebben. Voor mijn gevoel ligt ze ook regelmatiger en langer bij de pups. Zou dit het dan zijn??? Doet me goed dat ze iig zonder dwang weer iets wil eten!
Door Lizzy
#2876331
Jantina schreef: Hmmm, een wending hier.
Gisterenavond belde de hol. dierenarts terug waar ik met Bas onder controle ben. Ik had de voicemail ingesproken maar ze was op vakantie vorige week. Met haar even alles door genomen, haar hele gedrag, hele patroon, alles wat ik maar aan haar zag 'anders dan anders'. Een paar dingen vielen haar op in mijn verhaal, waar ik niet heel veel bij stil heb gestaan. (o.a. dat ze van voren struikelt met het wandelen en dat ze van de week een knuffel in de werpkist had mee genomen waar ze haar kop steeds hoog op legt) Ze woont niet om de hoek dus langs komen voor onderzoek is gewoon een lastige, maar zo door de telefoon afgaande op mijn verhaal denkt zij dat het in de hals zit. Dat ze daar spierpijn heeft oid, evt. veroorzaakt door de houding van de operatie of misschien door de tube (dat ze een zere keel heeft dat was ook al mijn overtuiging). Op haar advies heb ik warme doeken om haar hals gedaan en is Arjan gisteravond laat Traumeel in ampullen op gaan halen, vloeibaar dus. Ze vond de doeken heerlijk. Ook heb ik de KVV op mijn hand op neushoogte aangeboden zodat ze de hals niet hoeft te buigen zeg maar. En ja hoor, ze heeft om de paar uur goed van mijn hand gegeten terwijl ze bij de pups ligt. En vanmorgen heeft ze ook weer vrijwillig een stukje gedroogd hart/long willen hebben. Voor mijn gevoel ligt ze ook regelmatiger en langer bij de pups. Zou dit het dan zijn??? Doet me goed dat ze iig zonder dwang weer iets wil eten!
Zo dan, dit klinkt hartstikke positief!!!!!!!!
Nou ja, het zou zo maar kunnen natuurlijk! Fijn zeg, dat ze terug belde en zo heeft meegedacht!
#2876348
Jantina schreef: Hmmm, een wending hier.
Gisterenavond belde de hol. dierenarts terug waar ik met Bas onder controle ben. Ik had de voicemail ingesproken maar ze was op vakantie vorige week. Met haar even alles door genomen, haar hele gedrag, hele patroon, alles wat ik maar aan haar zag 'anders dan anders'. Een paar dingen vielen haar op in mijn verhaal, waar ik niet heel veel bij stil heb gestaan. (o.a. dat ze van voren struikelt met het wandelen en dat ze van de week een knuffel in de werpkist had mee genomen waar ze haar kop steeds hoog op legt) Ze woont niet om de hoek dus langs komen voor onderzoek is gewoon een lastige, maar zo door de telefoon afgaande op mijn verhaal denkt zij dat het in de hals zit. Dat ze daar spierpijn heeft oid, evt. veroorzaakt door de houding van de operatie of misschien door de tube (dat ze een zere keel heeft dat was ook al mijn overtuiging). Op haar advies heb ik warme doeken om haar hals gedaan en is Arjan gisteravond laat Traumeel in ampullen op gaan halen, vloeibaar dus. Ze vond de doeken heerlijk. Ook heb ik de KVV op mijn hand op neushoogte aangeboden zodat ze de hals niet hoeft te buigen zeg maar. En ja hoor, ze heeft om de paar uur goed van mijn hand gegeten terwijl ze bij de pups ligt. En vanmorgen heeft ze ook weer vrijwillig een stukje gedroogd hart/long willen hebben. Voor mijn gevoel ligt ze ook regelmatiger en langer bij de pups. Zou dit het dan zijn??? Doet me goed dat ze iig zonder dwang weer iets wil eten!
Ik denk zo maar eens dat je gelijk hebt. Indy heeft een paar weken geleden ontzettende pijn aan z'n hals gehad. Hij sprong uit de auto en zei piep en stond daarna trillend aan de grond genageld. Hij had zo'n pijn dat hij ondanks tramadol en metacam gewoon niks wilde eten. Z'n voeten waren ook enorm koud. Heeft echt een week geduurd voordat dat over was.
Ik hoop dat Lizzy zich snel weer beter voelt. :-*
#2876356
Jantina schreef: Aha, dus dan is er wel degelijk een relatie met een zere hals en niet willen eten... 'Goed' om te horen. Ze zei inderdaad ook al dat dit rustig nog een week zou kunnen duren.
Ik heb Indy met een lepel lopen voeren, want zelf eten oppakken dat deed hij niet.
#2876367
Ja wij doen het nu op de platte hand. Natuurlijk hadden we het al eerder ongeveer zo aangeboden en voor haar neus gehouden maar ik denk dat de warme doeken haar zo'n stukje verlichting brengen dat ze nu wel weer een hap beweging wil maken. Of het is toch wat anders of een combinatie - geen idee, maar ze heeft weer wat vrijwillig gegeten en daar worden we toch wel blij van. :)
Door Hanny
#2876401
Dat ziet er beter uit, zelf wat eten.
Je bent echt niet de enige, die bij het eerste nest een keizersnee heeft, sprak ze uit ervaring en ook niet de eerst bij wie een teef, de laatste periode  van  de dracht niet wil eten.
Nu nog aandurven om niet te bemoeien met het drinken en dan 's nachts weer lekker kunnen slapen, dat zou mooi zijn.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Riek
#2876420
Zo, dat klinkt prettig!
Al met al is dit een ontzettend leerzaam topic.
Het spijt me wel heel erg voor jou Jantina (ehm, volgens mij heet je eigenlijk Samantha :-[ )dat dit jou overkomt.
Maar je begrijpelijk grote zorgen en de nuchtere kijk van anderen hier op zijn goed om te lezen.
Goed als in leerzaam, dit kan mij ook overkomen, hoe zou ik reageren en hoe zou ik het beste kunnen reageren.
#2876495
Nou het kan gewoon gebeuren zoiets. Alleen hoop je het op de tig bevallingen eens mee te maken (de bevallingen bij de paarden gaan ook wel eens niet goed, of het jonge dier niet enz. Dat gaat gewoon zo en dat snappen we echt wel.), en om het nu met het eerste nest allemaal in 1x voor je kiezen te krijgen vind ik wat overdreven, maar niks aan te doen  ::). En dat ik niet de enige ben, natuurlijk niet. Maar dat maakt het voor mij op dit moment niet anders natuurlijk.
Door miik
#2876748
Ik hoop dat je de oorzaak gevonden hebt en je haar nu gericht kunt helpen !
Tis super dat ze in ieder geval zelf wil eten, ze zal zich dan wat beter gaan voelen en wat meer energie krijgen !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door