Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Silkehofman
#2874149
Hallo,

Ik zal binnenkort mijn pup hebben en wil direct starten met barfen.
Aangezien er konijn in promotie stond heb ik dit meegebracht.
Voor pups moet dit nog in stukken en gekleind worden.
Ik vroeg me nu af hoe klein dat moet en hoe ik dat het beste doe (gewoon met hamer?) en vries ik het eerst in of na het kleinen invriezen?

Silke
Door Lizzy
#2875904
Dat is lastig te zeggen. Ik denk dat je dat het beste zelf uit kunt rekenen. Pups eten ongeveer 5% tot 10% van hun huidige lichaamsgewicht. Van dit percentage voer je ongeveer 45% vleesbot. Als je dat in de rekenhulp gooit, deze gegevens, weet je hoe groot je porties ongeveer moeten zijn. Naarmate de pup groeit, groeit ook de hoeveelheid voeding mee, dat wel. Het makkelijkste knip je het met een goede schaar in porties als het vers is, niet bevroren dus. Maar je kunt het met een bijltje ook prima in porties slaan als het bevroren is.
Door Shanti en co
#2877433
Ikzelf gebruikt de bijl en hamer veel bij het portioneren.
Ik krijg alles bevroren binnen en laat het dan zo'n 2 uur buiten de vriezer liggen. Dan is het niet meer stijfbevroren en kun je er wel vrij gemakkelijk stukken van hakken/snijden maar is het ook nog niet ontdooid.
Ik probeer alles in 1 stuk te voeren zodat ze er lekker op kunnen knagen. Wel heb ik de eerste weken het vleesbot voor Shanti en de katten platgeslagen met een hamer.

En alvast heel veel plezier met je pup!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door