Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door star
#2863074
Gisteren voor het eerst mijn bestelling opgehaald bij de IC Rotterdam.
5 grote zakken die zelfs naar de auto gedragen werden voor me.
Misschien stom maar op goed vertrouwen, de goede reacties hier en omdat het verpakt was in twee zakken per zak heb ik verder niet naar het vlees gekeken.

Bij thuiskomst zag ik dat er niet alleen 3kilo sardientjes ontbrak maar ook dat er 1700 gram vet ipv geitenribben was (had 8 kilo besteld en er was maar 6.5 kilo rib de rest waren harde stukken wit vet).

De lamssnippers heb ik veel moeite ontdaan van vet en het meeste waren gewoon blokjes vet! In totaal van de 8 kilo bestelde lamssnippers 5 kilo vet :o.
Op deze manier word spiervlees per kilo wel erg duur, en dat terwijl ik echt niet vies ben om wat vet te voeren aangezien mijn honden buiten verblijven.

De geitensnippers zien er niet veel beter uit maar omdat ik uren ben bezig geweest met de lam ben ik daar nog niet aan toegekomen.


De eendennekken en pens zagen er wel goed uit.

Is dit normaal? Ik had gehoopt hier een maandelijkse bestelling te kunnen plaatsen voor mijzelf + vrienden, maar hier kan ik gewoon niets mee en ik ben bang dat ik verder moet gaan zoeken.

Ik heb gisteravond een mail gestuurd maar helaas nog niets op gehoord, ik ben benieuwd.
Ik baal best wel omdat ik het geld hard nodig heb en nu niet uitkom met mijn menu, goede les voor de volgende keer dat je niemand kunt vertrouwen.
Laatst gewijzigd door star op do 30 jan 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2863085
Tja hier qua vet vergelijkbare ervaringen, ik had de laatste keer kipsnippers, dat die iets vetter zijn ok...het was 55% vet, puur brokken!
Mij werd toen gezegt dat dat normaal was....was de 2e keer dat ik er bestelde en ook de 2e keer problemen dus ik doe het niet meer  :)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2863183
foto's maken en mailen want nee dat is niet oke , dan had je wel om korels geitenvet gevraagd.

Ik ga zelf tegenwoorden naar slagerij west is 5 min ervandaan en ja ook hier gebeurt het weleen s dat iets niet naar tevreden heid is maar dan stuur ik een mailtje en dan wordt het met de volgende bestelling goedgemaakt. Door bijv een kg van hetgeen wat niet goed was, het is ook weleens gebeurt dan had ik 16 kg pens bestelt en dat bleken er dan 15 te zijn die hou je dan tegoed en krijg je er de volgende keer bij. (ik ga er niet voor heen en weer rijden, wel even lastig in je menu maarja)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2863712
Er gaat weleens wat mis bij het IC maar mijn ervaring is dat ze het goed en netjes oplossen.  :) Ontbrekende artikelen werden nageleverd (konden we zo ophalen) en artikelen waar ik echt niet tevreden over was werden omgeruild, zonder problemen.
Door star
#2863816
Net een mail terug gehad.

De vis houd ik tegoed en volgens hun is het niet juist dat er zo veel vet bij zit (ik lieg dus?)
Ik heb een foto van het vet van de lamssnippers meegezonden (na vele uren knip en snij werk).
Er werd verteld dat de dieren in deze tijd van het jaar vetter zijn dan in het voorjaar en dat ik in het vervolg moest vragen naar magere snippers (hoe kan ik dat weten bij mijn eerste bestelling?)


Bij de geitenribben zit dus 1700 gram vet (niet eens weggesneden maar gewoon los) en 7 kilo rib van de 8 kilo besteld.

Bij de lamssnippers 5 kilo vet en 3 kilo vlees over na veel knip en snij werk van de 8 kilo.

Bij de geiten snippers 4 kilo vet en 4 kilo vlees over van de 8 kilo.

Ik heb er vele uren werk aan gehad maar denk dat ik nu net uit ga komen met het vlees pffft....
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2863856
Ja iets vetter klopt maar 50% vet is veel teveel
is me weleens gebeurt max 1/3 vet van het totaal gewicht,
voor mij zou het een reden zijn om niet nog eens te bestellen als ze je niet tegemoet willen komen met bijv 3 kg vetvrije snip.
Door star
#2868992
Helaas. de vis heb ik nog te goed (woon niet in de buurd dus voor vis ga ik dat stuk niet rijden) maar op mijn laatste mailtje die ik heb gestuurd nadat ze mij als leugenaar uitmaakte, met foto's van het vlees (nou ja VET) heb ik geen reactie meer terug gehad.
Bestellen zal ik er nooit meer doen en ik hoop met dit topic andere te hebben gewaarschuwd, het oplossen doen ze dus ook niet, en mijn vertrouwen is aardig geschaad.
Door Barbaravh
#2869002
Ik heb zowel met het IC als met SW goede en slechte ervaringen. Het spiervlees en ribben zijn heel wisselend van kwaliteit. Om die reden geef ik nog heel weinig geit en schaap als ik aan genoeg andere variatie kan geraken.
Door De slager
#2869016
star schreef: Helaas. de vis heb ik nog te goed (woon niet in de buurd dus voor vis ga ik dat stuk niet rijden) maar op mijn laatste mailtje die ik heb gestuurd nadat ze mij als leugenaar uitmaakte, met foto's van het vlees (nou ja VET) heb ik geen reactie meer terug gehad.
Bestellen zal ik er nooit meer doen en ik hoop met dit topic andere te hebben gewaarschuwd, het oplossen doen ze dus ook niet, en mijn vertrouwen is aardig geschaad.
Beste mevrouw,
Normaliter reageer ik nooit op zulke aantijgingen, maar ik vind uw aantijging een stapje te ver. Mevrouw van den ***h, het zou u sieren in 't vervolg inhoudelijk uw frustraties/woede op een ander manier te uiten dan op een openbare forum onwaarheden te verkondigen. Ik dacht in de e-mailcorrespondentie een duidelijk en helder antwoord te hebben gegeven, waar ik overigens nog geen antwoord van u heb vernomen. Als u wilt kan ik alle e-mails hieronder vermelden. Ik heb u niet uitgemaakt voor leugenaar, dan wel iets wat erop lijkt. Nergens in onze mailcorrespondentie is dit te herleiden namelijk. Ik heb getracht te zoeken naar een oplossing voor de volgende keer, maar blijkbaar neemt u daar geen genoegen mee en verkondigt u onwaarheden.

Als u elders iets anders gewend bent en wij niet aan uw wensen hebben kunnen voldoen, proberen we dat de volgende keer wel, dat heb ik u ook proberen uit te leggen. Wij kunnen op voorhand nooit weten wanneer een klant voor het eerst bij ons besteld, ons klantenbestand is immers breed en er komen wekelijks nieuwe klanten bij. Gelukkig was u wél erg te spreken over de rest van uw bestelde producten, ook niet onbelangrijk om even te vermelden.

De vis die u tegoed heeft maken wij een creditnota van. Mail ons uw gegevens en wij storten dit terug, geen enkel probleem.

met vriendelijke groet,

Mourad
Slagerij IC
Laatst gewijzigd door De slager op vr 07 feb 2014, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2869464
Jammer dat het zo gaat....
Ik ben eigenlijk altijd tevreden ! Er is 1x iets geweest wat in mijn ogen niet klopte en daar kreeg ik echt een super keurige reactie op.
Ik was heel erg blij met de oplossing die toen is geboden !
(mijn bestelling was toen net tijdens de kerstdrukte en dan snap ik dat er iets mis kan gaan... was van mij ook niet zo handig om dan te willen bestellen...)
Gebruikersavatar
Door Debbie1982
#2869653
Ben er nog maar een paar keer geweest, maar ben altijd erg tevreden over IC. De producten zien er altijd goed uit en ze zijn erg klantvriendelijk. Als mijn vriezer weer wat leger is ga ik zeker weer een bestelling plaatsen!
Door Parelridder
#2869661
Voor de goede orde, ik woon in Heerhugowaard en heb dus geen enkele ervaring met deze slagerij. Ik kan dus ook niets qua ervaringen delen, maar wil wel graag reageren op dit topic omdat er m.i. sprake is van een misverstand in de correspondentie.
star schreef: Net een mail terug gehad.

De vis houd ik tegoed en volgens hun is het niet juist dat er zo veel vet bij zit (ik lieg dus?)
Ik heb een foto van het vet van de lamssnippers meegezonden (na vele uren knip en snij werk).
Er werd verteld dat de dieren in deze tijd van het jaar vetter zijn dan in het voorjaar en dat ik in het vervolg moest vragen naar magere snippers (hoe kan ik dat weten bij mijn eerste bestelling?) (...)
De eerste opmerking, betreffende het "niet juist zijn dat er zo veel vet bij zit" lees ik niet als dat jij liegt, maar als dat dit inderdaad niet zo hoort. Erkenning dus van je klacht en daarmee een opening om een oplossing te zoeken.
De andere opmerking, betreffende het vetter zijn in deze tijd van het jaar etc. lees ik als informatie & advies t.b.v. toekomstige bestellingen, dus níet als kritiek op jouw bestelwijze of iets dergelijks.
Ik hoop dat je er alsnog op een prettige manier samen uit komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door