Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2856119
Als ze zoiets krijgen dan zijn ze er zeker 3 kwartier mee bezig en ze houden soms een zo'n ribje over.

Ze barfen al jaren maar 3 kwartier ben ik niet gewend van ze ...

Afbeelding

Het moet lamsrib zijn..
Door Lizzy
#2856355
Drie kwartier? Da's wel heel lang! Hier is dat met 5 minuten weg. En anders is het te hard, dan knikker ik het weg. Je kunt eens proberen om de lengte van de ribben af te knippen met de snoeischaar. Zo'n 10 cm. En dan kijken of ze dat andere deel (waar de ribben op vast zitten zeg maar) wel weg krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2856356
Het zal ook wel lamsrib zijn en snoeischaartest of niet, dit ziet er niet uit als buigzame "eet lekker vlot weg" ribben. De bovenkant is ook gezaagd, dus van oorsprong waren de ribben wel langer, dus niet van een echt klein lammetje.

Maar goed, ze knabbelen 'm dus in een allejezus traag tempo op. Hoeft an sich geen probleem te zijn natuurlojk, tenzij ze dit als hoofdmaaltijd hebben en zich de tandjes moeten werken om iets binnen te krijgen. Wat teveel is laten ze liggen, lijkt mij ook prima.  Dus het enige wat ik hierbij verder zou bedenken is...geef dit niet als je haast hebt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2856378
Dit was met een half uurtje weg.

Ik ga kijken hoe die andere er uit zien , dit waren niet zulke grote stukken en anders inderdaad maar richting kliko..
Volgens is dit ook van een oud lammetje.

Als ik zie hoe ze er van degomeat er uit zien , zag ik ergens hier voorbij komen dan is dat een groot verschil.

Dat gedeelte waar het aan vast zit krijgen ze makkelijk weg maar die lange smalle ribben daar doen ze lang mee en dan blijft uiteindelijk 1 over en daar knabbelen ze dan lang op..
Door Martine-Tom
#2856382
Angelique schreef: Het zal ook wel lamsrib zijn en snoeischaartest of niet, dit ziet er niet uit als buigzame "eet lekker vlot weg" ribben. De bovenkant is ook gezaagd, dus van oorsprong waren de ribben wel langer, dus niet van een echt klein lammetje.

Maar goed, ze knabbelen 'm dus in een allejezus traag tempo op. Hoeft an sich geen probleem te zijn natuurlojk, tenzij ze dit als hoofdmaaltijd hebben en zich de tandjes moeten werken om iets binnen te krijgen. Wat teveel is laten ze liggen, lijkt mij ook prima.  Dus het enige wat ik hierbij verder zou bedenken is...geef dit niet als je haast hebt  :biggrin2:
Wat kan het leven soms simpel zijn ;D
Door smulpaap
#2856401
Ik test zelf nog steeds alle ribben  met de snoeischaar voordat de honden hun tanden erin mogen zetten
En ik kom toch nog weleens een te hard exemplaar tegen die de kliko ingaat
De kleine dame van 7 kg zwaar, knaagt een geschikt ribbenboogje in een 5 a 7 minuten naar binnen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door