Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2855427
Een tijd leefden zette ik al een berichtje op het forum dat ik ben verhuisd en besloot mijn hond Hope bij mijn ouders te laten. Nu het huis op orde is ben ik samen met mijn vriend op zoek gegaan naar een goede fokker, want dat we graag een hond wilde was al heel snel meer dan duidelijk.

Een beetje per toeval kwamen wij uit bij een fokker die haar honden, ook de pups, geen brokken geeft maar KVV. Ideaal! Geen brokkenpup, hoera!
Over vier weken mag Nelson, een labrador reu van dan acht weken, mee naar huis.

Wat is jullie advies, KVV blijven voeren voorlopig of lekker snel over naar barf?
Mijn vriend vind barf behoorlijk eng vanwege de botten. Ik heb zelf geen verstand van het menu voor een pup en ga mij de komende tijd dan ook eens goed verdiepen. De honden staan op carnibest KVV.
Laatst gewijzigd door Hope op ma 20 jan 2014, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2855429
niet echt advies (ik heb nooit een pup gehad) maar wel hoera gefeliciteerd met het vinden van Nelson! succes met wachten!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2855765
He wat leuk, gefeliciteerd! Gaat het inmiddels ook weer goed met Hope, na het ziek zijn laatst?

Ik zou gewoon lekker met kvv starten en kleine barf snackjes doen. Eendennekken, een kwartel. Niet al te spannend, maar wel leuk knaagwerk en leuk ter afwisseling. En als je vriend daar aan werkt, kan je langzaam grotere dingen doen als je wilt.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2855794
Wij hebben Daan het 1e jaar KVV gegeven met soms wat kluifdingetjes om hem te laten wennen aan het knagen en aan verschillende soorten voer

De volgende pup ga ik vanaf pup af aan grootbrengen op BARF  :biggrin2:

Leuk hé, dat steeds meer labradorfokkers over gaan op KVV tijdens de nestperiode !! Welke fokker komt jullie aanwinst vandaan ?
Door hannabelgje
#2855797
Ik zou zo vlug mogelijk gaan barfen. Ook omdat je dat beter kan afstemmen op behoefte. 
Gebruikersavatar
Door Manon
#2855907
Ik ben hier met 7.5 week begonnen en toen kon wifi al aardig wat weg krijgen. En dan mag je nagaan dat wifi een border collie is, dus nog een stukje kleiner dan Nelson... Ze eten gewoon veel (hier at wifi iets van 10%, al was dat toen nog maar iets van 350gr per dag). In ieder geval kon ze de eerste week al hele kwartel, sprotjes, konijnkarkas, biokipkarkas, eendennek, fazantenpootjes, patrijzenpootjes, hele bosduiven eten. Eendenkarkas, -vleugels, wilde eend etc heeft wel even geduurd, toen was ze al zeker een maand of 5-6 voordat ze dat weg kreeg) heeft wel even geduurd. En als iets toch iets te hard is laten ze dat gewoon liggen hoor, daar hoef je je niet druk om te maken....
Gebruikersavatar
Door Hope
#2855942
Dank allemaal!

We gaan allereerst maar beginnen met KVV, maar als het kan willen we zo snel mogelijk over naar barf. Eerst moet hij maar even wennen aan het nieuwe leven, daarna aan het nieuwe voer.

Nelson komt uit Schimmert.

Met Hope gaat het vrij aardig. Ik vind hem nog wat dof, maar dat had hij vorig jaar rond deze tijd ook dus dat wacht ik maar even af. Best spannend ook, omdat ik nu niet meer in de gaten kan houden dat mijn ouders hem niks toestoppen. Maar ze weten dat het hem meer kwaad doet dan goed en hij heeft genoeg snacks die hij wel mag. Ze hebben Tannetje als vaste dierenarts genomen en ik zie hem nog regelmatig natuurlijk, maar toch is het niet makkelijk hem los te laten.
Hij komt ook een tijd niet naar mijn nieuwe huis, omdat hij daar behoorlijk van in de war leek te raken.
Door Cathelijn
#2855989
Gefeliciteerd met Nelson!  Ilan heb ik gewoon vanaf de eerste dag barf gegeven en dat ging prima hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2856165
Hope schreef: Dank allemaal!

We gaan allereerst maar beginnen met KVV, maar als het kan willen we zo snel mogelijk over naar barf. Eerst moet hij maar even wennen aan het nieuwe leven, daarna aan het nieuwe voer.

Nelson komt uit Schimmert.

Met Hope gaat het vrij aardig. Ik vind hem nog wat dof, maar dat had hij vorig jaar rond deze tijd ook dus dat wacht ik maar even af. Best spannend ook, omdat ik nu niet meer in de gaten kan houden dat mijn ouders hem niks toestoppen. Maar ze weten dat het hem meer kwaad doet dan goed en hij heeft genoeg snacks die hij wel mag. Ze hebben Tannetje als vaste dierenarts genomen en ik zie hem nog regelmatig natuurlijk, maar toch is het niet makkelijk hem los te laten.
Hij komt ook een tijd niet naar mijn nieuwe huis, omdat hij daar behoorlijk van in de war leek te raken.
Dat lijkt me zeker moeilijk, om hem los te laten. Hij zit diep in je hart. Nu dus maar vertrouwen hebben in je ouders en genieten van de momenten dat je hem ziet!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2856523
Kan Nelson ook bijvoorbeeld als overgang een paar dagen per week kvv, en een paar dagen barf? En waar moet ik met het voeren van een pup allemaal aan denken?
Gebruikersavatar
Door pike
#2856539
Spannend  :D een nieuw hondje!
Veel voorpret gewenst en veel plezier strakjes met je pup. Doe waar je jezelf prettig bij voelt!

Ik heb mijn pup van de fokker af direct op barf gezet. Pup had brokjes gehad, dus ik had om te beginnen wat rollen kvv van Carnibest in huis gehaald (Op dat moment had ik ook 2 volwassen honden  in huis die op barf stonden). En toen ik de eerste rol kvv openmaakte had ik zoiets van getver wat is dit voor rommel. Ik heb alles weggekiepert  ::) en pup gelijk op barf gezet :biggrin2:
Door eelke
#2856542
Jeetje, ik zou Nelson afblazen hoor, slechte fokker...








.......als je helemaal geen foto's hebt gekregen en ook niet bent mogen komen kijken. Want ik neem toch aan dat je anders wel een foto geplaatst had  ::)  ;)
Door toscak
#2856564
Leuk!! Een labrador aanwinst. Mackie staat op KVV met eens in de week wat BARF. Lap pens, runderstrot, kwartels. Van alles en nog wat. Hij is nu extreem aan het wisselen, dus bot laat ik even. Veel plezier!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2856865
pike schreef: Spannend  :D een nieuw hondje!
Veel voorpret gewenst en veel plezier strakjes met je pup. Doe waar je jezelf prettig bij voelt!

Ik heb mijn pup van de fokker af direct op barf gezet. Pup had brokjes gehad, dus ik had om te beginnen wat rollen kvv van Carnibest in huis gehaald (Op dat moment had ik ook 2 volwassen honden  in huis die op barf stonden). En toen ik de eerste rol kvv openmaakte had ik zoiets van getver wat is dit voor rommel. Ik heb alles weggekiepert  ::) en pup gelijk op barf gezet :biggrin2:
Mijn eigen maag heeft ook minder moeite met barf dan met kvv. Ik ben alleen bang dat ik met barf belangrijke voedingsstoffen vergeet. Stom, met Hope heb ik me daar nooit zo druk over gemaakt, die zit netjes op 5 diersoorten en wat groenten en daar deed hij het zó ongelooflijk veel beter op dan op brokken (die werden bijna zijn dood) dat ik me nooit afvroeg of hij iets te kort kwam. In mijn ogen kon dat gewoon niet, dan kon hij er naar mijn idee gewoon niet zo goed uitzien. Maar met een pup, die moet wel goed opgroeien... Een tekort nu kan problemen betekenen voor later. Maar misschien maak ik me druk om niks.
eelke schreef: Jeetje, ik zou Nelson afblazen hoor, slechte fokker...








.......als je helemaal geen foto's hebt gekregen en ook niet bent mogen komen kijken. Want ik neem toch aan dat je anders wel een foto geplaatst had  ::)  ;)
Ik heb zeker foto's  :smitten:
Het probleem is alleen dat ik ze hier niet geplaats krijg  :'(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2856871
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Gelukt!
Laatst gewijzigd door Hope op wo 22 jan 2014, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door