Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#330057
Ik las afgelopen week ergens op het net dat niet alleen het kóken van botten de structuur doet veranderen, maar ook invriezen. M.a.w. koken maakt knetterhard, maar invriezen wellicht ook.
Weet iemand hoe dit zit en of het waar is, misschien verandert invriezen wel structuur, maar niet zoals bij koken, ik weet het niet.
Door Lizzy
#330170
Ik heb eerlijk gezegd hier nog nooit van gehoord. Natuurlijk wordt vlees/bot van bijv. gevogelte en vis iets stijver, als het niet direct vers is. Dit los je op door het eerst een minuut of 5 in warm water te leggen. Maar ontdooide botten zijn volgens mij beslist niet hard/harder en is de structuur niet veranderd door het invriezen.
Door 202spots
#330220
Ik kan eigenlijk nooit kip krijgen wat nooit is bevroren...
en ik vind het wel meevallen met de hardheid van de botten.
De vlees en vleesbotten die ik bij de islamiet koop zijn vers wanneer ik ze koop,maar gaan hier wel de vriezer in totdat ik ze nodig heb,,en eerlijk gezegd zie ik daar ook geen verschil in hardheid bij wanneer ze ontdooid zijn.
(soms is het ook bevroren en ontdooid,en dan vries ik 't weer opnieuw)
Ik denk dat 't er voor de barfers onder ons slecht uit zou zien wanneer bevroren bot ongeschikt voer zou wezen :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 03 jun 2005, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door