Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kaatje88
#2851928
Hi!

Mijn staff heeft een mijten allergie. Hier krijgt hij desensibilisatie injecties voor, sinds augustus. Aangezien dit niet echt snel resultaat gaf zijn we ook begonnen met elimineren.

Eerst alleen lam en toen geit. Dit ging goed tot halverwege december. Ik moet dus op zoek naar een andere diersoort, maar ik kan niks gebruiken wat hij voorheen al kreeg. Voorheen kreeg hij: kip, rund, lam, geit, parelhoen, konijn, haas, hert en paard.

Wat kan ik nu het beste proberen?
Door Too
#2851931
eend? is in ieder geval heel makkelijk aan te komen zou wel even uitkijken met de nekken daar kan in theorie nog wat graan in zitten
Verder gans, kalkoen
Laatst gewijzigd door Too op wo 15 jan 2014, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2852034
Kaatje88 schreef: Hi!

Mijn staff heeft een mijten allergie. Hier krijgt hij desensibilisatie injecties voor, sinds augustus. Aangezien dit niet echt snel resultaat gaf zijn we ook begonnen met elimineren.

Eerst alleen lam en toen geit. Dit ging goed tot halverwege december. Ik moet dus op zoek naar een andere diersoort, maar ik kan niks gebruiken wat hij voorheen al kreeg. Voorheen kreeg hij: kip, rund, lam, geit, parelhoen, konijn, haas, hert en paard.

Wat kan ik nu het beste proberen?
hoe bedoel je, dat het goed ging tot halverwege december?
Door nienk
#2852564
Kaatje88 schreef: Tot halverwege december was hij van de jeuk af. En toen begon het ineens weer.
wanneer ben je met het dieet begonnen? hoe lang heb je eerst alleen lam gevoerd, en vanaf wanneer ben je de geit er bij gaan voeren?
zat bij een van die twee toevallig ook pens?

is er half december, op het moment dat de jeuk weer begon, iets anders verandert in zijn omgeving? denk aan voeding, maar ook speeltjes, was/schoonmaakmiddel, stress (positieve opwinding om leuke dingen, of bijvoorbeeld stress van het vuurwerk of druk gedoe met de feestdagen) of wat dan ook?
Door Kaatje88
#2852851
Hij heeft wel wat last gehad van het vuurwerk! En we hebben vanaf begin dec parelhoen erbij gevoerd. Daar zijn we na 2 weken weer mee gestopt omdat het niet goed ging. Nu sinds 4 weken dus weer alleen lam en geit.

Oh en begin december zijn zn anaal klieren geleegd omdat die aardig vol zaten. Vorige week heb ik vlooien druppels gegeven omdat ik dacht dat het daar door kon komen.

Tussen de 1e en 2e dier soort zat 6 weken.
Door nienk
#2852861
Kaatje88 schreef: Hij heeft wel wat last gehad van het vuurwerk! En we hebben vanaf begin dec parelhoen erbij gevoerd. Daar zijn we na 2 weken weer mee gestopt omdat het niet goed ging. Nu sinds 4 weken dus weer alleen lam en geit.

Oh en begin december zijn zn anaal klieren geleegd omdat die aardig vol zaten. Vorige week heb ik vlooien druppels gegeven omdat ik dacht dat het daar door kon komen.

Tussen de 1e en 2e dier soort zat 6 weken.
en het gaat niet terug beter toen je stopte met parelhoen?
Door Lil
#2853397
En een ander diersoort dan lam of geit gaan geven?

Hier wel eens gehad dat hondlief opeens niet meer tegen een diersoort kon wat een tijdje wel goed ging. Dit diersoort eruit geknikkerd en toen ging het beter.

Maar het kan van heeeeeeel erg veel zijn in jou geval.  :-\


Wat ik hier deed was juist minder vette diersoorten voeren ivm koelend en verwarmend effect en jeuk. Moeilijk uit te leggen. Maar lam en geit deed ik maar zeer weinig voeren en konijn, paard en hert veel en veel meer.
Door nienk
#2853412
Lil schreef: En een ander diersoort dan lam of geit gaan geven?

Hier wel eens gehad dat hondlief opeens niet meer tegen een diersoort kon wat een tijdje wel goed ging. Dit diersoort eruit geknikkerd en toen ging het beter.

Maar het kan van heeeeeeel erg veel zijn in jou geval.  :-\


Wat ik hier deed was juist minder vette diersoorten voeren ivm koelend en verwarmend effect en jeuk. Moeilijk uit te leggen. Maar lam en geit deed ik maar zeer weinig voeren en konijn, paard en hert veel en veel meer.
precies, een extra reden waarom een eliminatie dieet bij jeuk goed is om te beginnen met konijn, konijn is een erg 'koude' diersoort.

bij jou is het wel erg lastig omdat hij zoveel al gegeten heeft. je zou bijna denken dat een omgekeerd eliminatie dieet wellicht meer gaat opleveren. dus beginnen met een gevarieerd menu, en dan om de paar weken een diersoort er af halen en kijken of het verschil maakt. uiteindelijk blijf je dan met 1 diersoort over, heeft ie nog steeds klachten, dan probeer je een paar weken een andere diersoort. klachten vrij? dan weer 1 voor 1 iets toe voegen. niet ideaal. geen ervaring mee, maar in theorie zou het kunnen werken.
Door Lil
#2853424
nienk schreef: precies, een extra reden waarom een eliminatie dieet bij jeuk goed is om te beginnen met konijn, konijn is een erg 'koude' diersoort.

bij jou is het wel erg lastig omdat hij zoveel al gegeten heeft. je zou bijna denken dat een omgekeerd eliminatie dieet wellicht meer gaat opleveren. dus beginnen met een gevarieerd menu, en dan om de paar weken een diersoort er af halen en kijken of het verschil maakt. uiteindelijk blijf je dan met 1 diersoort over, heeft ie nog steeds klachten, dan probeer je een paar weken een andere diersoort. klachten vrij? dan weer 1 voor 1 iets toe voegen. niet ideaal. geen ervaring mee, maar in theorie zou het kunnen werken.
Ja, ben ook begonnen met 10 weken alleen maar nijn en zodra er ook maar iets gebeurde haalde ik alles weer weg en hield weer even alleen maar konijn over. Op het laatst wist ik dat paard ook kon blijven doorvoeren, maar dat heeft lang geduurd voordat ik dan terug durfde te gaan op konijn én paard.

Ik denk dat je niet omgekeerd hoeft te beginnen. Ik persoonlijk zou gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe diersoort.
Door Kaatje88
#2854745
Bedankt! Ik zat zelf ook  met het idee te spelen om een andere diersoort te proberen. Konijn is inderdaad een goede optie!

Kan ik trouwens wel bv appel en banaan blijven geven als beloning? Kleine kans dat hij daar allergisch voor is toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door