Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wheaty
#2846823
Daar valt mij wat in, nav jullie reacties.

Lamspens, dat heeft ze heel graag. Maaaar het kan zijn dat die misschien brokken hebben gehad?????
Hier hebben alledrie de katten graag pens, vooral lamspens. Dus die wel gaan schrappen  ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2846828
Wheaty / Ine en Keagen schreef: Daar valt mij wat in, nav jullie reacties.

Lamspens, dat heeft ze heel graag. Maaaar het kan zijn dat die misschien brokken hebben gehad?????
Hier hebben alledrie de katten graag pens, vooral lamspens. Dus die wel gaan schrappen  ;)
Zeker mogelijk, en de reden dat onze Max geen pens krijgt.
Gebruikersavatar
Door pike
#2846953
Lizzy schreef: Dan heb jij vast dezelfde als ik :-\
Ik heb het idee dat deze "wilde fazanten" nog even vet gevoerd worden op 1 plaats en dan massaal worden afgeschoten.
Wilde fazanten struinen graag de graanvelden af, dus die kunnen best vol graankorrels zitten. Maar aan de andere kant zou het me niet verbazen als die import fazanten gewoon in gevangenschap gehouden en opgefokt worden. Ik heb er namelijk nog nooit een hagelkorrel in aangetroffen en dat zet wel te denken. Ze zijn vaak ook niet gewoon een beetje vet, ze zijn moddervet.
eelke schreef: De fazant die ik steeds heb zit veeeeeeeeeel voller met granen dan de fabriekskippen en eenden.  :-\
Nou ja, die fabriekskippen en eenden zijn doorgaans toch leeggehaald, de fazanten niet. Bij de fazant zit dan ook nog de krop die boordevol met graan zit, bij een kip ben ik die nog nooit tegengekomen.
Door eelke
#2846954
Kim_S schreef: Zeker mogelijk, en de reden dat onze Max geen pens krijgt.
En voor ons dat we pas pens hebben geprobeerd toen Joep al een volwaardig dieet bij elkaar geëlimineerd had en ook nog van een diersoort waarvan gebleken was dat hij er tegen kon.
pike schreef: Wilde fazanten struinen graag de graanvelden af, dus die kunnen best vol graankorrels zitten. Maar aan de andere kant zou het me niet verbazen als die import fazanten gewoon in gevangenschap gehouden en opgefokt worden. Ik heb er namelijk nog nooit een hagelkorrel in aangetroffen en dat zet wel te denken. Ze zijn vaak ook niet gewoon een beetje vet, ze zijn moddervet.


Nou ja, die fabriekskippen en eenden zijn doorgaans toch leeggehaald, de fazanten niet. Bij de fazant zit dan ook nog de krop die boordevol met graan zit, bij een kip ben ik die nog nooit tegengekomen.
Toch echt niet bij elke fazant lijkt me... en echt overvol, het loopt eruit, en de doos waar het in zit zit ook echt nog een boel erin. Meelwormen heb ik er ook al eens in aangetroffen...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2847001
En laten we wel wezen, gelukkig maar. Want als ik zie hoeveel kilo's er aan barf geconsumeerd worden, moeten we maar blij zijn dat dat niet allemaal wilde dieren zijn. Dan hadden we heel rap geen wild meer hoor.

Ik heb een blok hazenoortjes in de vriezer, oorspronkelijk was die 3,5 kilo. Als je ziet hoeveel oortjes dat blok bevatte en als je dan weet dat in dat lijntje iets van 50-60 kilo oortjes vervoert werden. Dat is écht niet best als dat allemaal wilde hazen waren geweest...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2847010
Fazanten worden voor de sport opgekweekt.
Hier in belgie toch, ik weet niet hoe dat in NL zit. IK dacht dat dat algemeen geweten was.

Fazant wordt gekweekt in een kwekerij en dan vrijgelaten om een dag erna af te schieten. Altijd weer is er wel een gelukzak die de dans ontspringt, maar grotendeels worden ze dus voor de 'sport' vrijgelaten om te kunnen afschieten.  Schieten in een kooitje is blijkbaar niet goed genoeg...  :-X

Veel wild leven hebben ze dus niet gezien...
In BE zie je ook nooit een fazant in het wild, terwijl ik ze in NL wel al geregeld gezien heb.

Herten worden in belgie wel wild geschoten, minstens op 1 plaats weet ik dat zeker. Dat is een wilde populatie (reëen denk ik) die in het Meerdaalwoud leven en die gewoon jaarlijks op aantal gehouden worden. 
Zo zullen er vast nog wel plaatsen zijn. 
Maar wild is echt wel een term die je in het oog moet houden. Zo heb ik eens wild lamavlees voorbij zien komen.  Het spijt me, maar ik vind het ontzettend moeilijk om me een lama in het wild voor te stellen.  Volgens mij zijn dat ook dieren die van een farm van overzee komen.
Door Lil
#2847038
Ik wilde net reageren dat fazanten helemaal niet wild zijn, maar worden gefokt en dan losgelaten worden op een veld zodat men erop kan jagen, maar die uitleg staat er al.  :'(

Hier in de buurt zitten trouwens wel degelijk wilde fazanten want die zie ik wel eens, maar daar mag je niet op jagen.  ;)
Door Lil
#2847063
eelke schreef: Hier zitten er ook veel wilde fazanten, die zijn hier niet 'bijzonder' ofzo.
zullen de onze ook niet zijn. Verder zit er nauwelijks wild (misschien wat hazen). Weet ook niet of er helemaal niet gejaagd mag worden of alleen niet op fazant. Kan best dat ook niet op haas en zo gejaagd mag worden. Nergens overschot van en wel heul veel recreanten die er wandelen/fietsen/paardrijden etc. Als ze daar gaan jagen dan denk ik dat ze meer mensen dan dieren raken.
Door Lizzy
#2847071
Lil schreef: Ik wilde net reageren dat fazanten helemaal niet wild zijn, maar worden gefokt en dan losgelaten worden op een veld zodat men erop kan jagen, maar die uitleg staat er al:'(

Hier in de buurt zitten trouwens wel degelijk wilde fazanten want die zie ik wel eens, maar daar mag je niet op jagen.  ;)
Maar dit mocht toch niet meer?

(er mag zoveel niet natuurlijk ::))
Door Lil
#2847112
Lizzy schreef: Maar dit mocht toch niet meer?

(er mag zoveel niet natuurlijk ::))
In NL, maar in BE is het anders.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2847118
Wheaty / Ine en Keagen schreef: .

Ze krijgt nu al een tijdje geen gevogelte maar de uitslag komt in glofjes terug waardoor ik ook dat hertevlees ging verdenken  :(

Dan betekent het in ieder geval dat ik gelukkig meer soorten zou kunnen voeren en dat is fijn.
Dan toch maar langer de probiotica en drainage blijven gebruiken.
Als ik dit lees, vermoed ik dat je de haartest hebt laten doen?
Liz zou volgens die test ook allergisch zijn voor kip en ander gevogelte, evenals voor granen(en volgens mij krijgt iedereen dat als uitslag met evt nog wat extra allergieën)
Kip heb ik niet meer aangedurft met Liz, maar fazant, kwartel, parelhoen, duif gaat allemaal prima. Ik haal wel de maagjes leeg ;) Bij Liz steekt het gevoelige wat meer op wanneer ze weer even niet zo goed plast, maar verder gaat het prima
Gebruikersavatar
Door pike
#2847140
Lil schreef: In NL, maar in BE is het anders.
Nee hoor, sinds 2002 is dat ook in België verboden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door