Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2845184
Ik heb ongeveer 2 weken vleesbot te kort voordat mijn volgende bestelling binnen komt. Zou ik daarvoor in de plaats smuldierkip kunnen geven. En dan aanvullen met het spiervlees, orgaan en groente wat ik nog wel heb? De smuldier kip bestaat uit kippenvlees en kip karkassen. Weet dat sommige honden er moeilijk van ontlasten als het niet wordt aangevuld met spiervlees of orgaan. Dus het bos percentage lijkt me vrij hoog.
Door kakocavi
#2845385
Smuldier kip bevat 10 mg calcium en 156 mg fosfor volgens de website, dus een ca:p ratio van 0,06:1 waar dat ongeveer 2:1 zou moeten zijn voor vleesbot. Ik zou dat dus niet doen, ik snap ook niet hoe een hond daar harde ontlasting van krijgt, 10 mg calcium is echt heel weinig. In plaats daarvan kun je ook kippenvleugels of drumsticks kopen bij de supermarkt.
Door kakocavi
#2845408
Martine-Tom schreef: Voor 2 weken zou ik dat wel durven hoor  :D
Ik zou dan eerder vlees compleet of pens compleet geven, daar is de ca:p.tenminste van in balans.
Door Martine-Tom
#2845410
kakocavi schreef: Ik zou dan eerder vlees compleet of pens compleet geven, daar is de ca:p.tenminste van in balans.
Ik ook...maar dan uit gemakzucht  :biggrin2:
Ik denk dat er met 2 weken geen hond van omvalt hoor  ;)
Door kakocavi
#2845431
Martine-Tom schreef: Ik ook...maar dan uit gemakzucht  :biggrin2:
Ik denk dat er met 2 weken geen hond van omvalt hoor  ;)
Nee oké, ik probeer er gewoon op te wijzen dat smuldier kip geen vleesbot is maar je kunt tijdelijk incompleet voeren inderdaad.
Door malimaniac
#2845641
Bedankt voor de reacties. Zal ook kijken voor kippenvleugels. Smuldier compleet wil ik niet voeren, want heb nog spiervlees en orgaan liggen wat ik op wil maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door