Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2827247
*milyck* schreef: Gedroogde long kun je juist goed gebruiken als snack,daar zit bijna niets aan voedingswaarde in..
Nou, dat valt nog tegen. Ik heb het even opgezocht: http://nutritiondata.self.com/facts/bee ... cts/3471/2
Rauwe runderlong bevat 92 caloriën per 100 gram.
25 gram gedroogde long staat gelijk aan 100 gram rauwe long. En ik denk dat je dus heel makkelijk 25 gram op een dag geeft, want 25 gram is dus echt niks, maar heeft ondertussen wel de calorische waarde van 100 gram rauwe long.
Maar waarom ik het ook niet zou geven is het feit dat er ontzettend veel cholesterol in zit. Cholesterol is een steroide, en steroides beperken het vermogen om af te vallen.
Ik zou het schrappen.
Als maagvulling zou ik flink wat extra groente geven, chiazaad en kokosolie is ook een goede en ipv gedroogde long en voetjes zou ik toch maar lekker gedroogde biet en bataat maken. ;)
#2834187
Hier ook hetzelfde probleem met een teefje wat maar niet afvalt. Ik dacht eigenlijk ook dat long wel een goede snack was. Ik wist niet dat daar veel cholesterol in zit. Vet vlees krijgt ze ook niet, al kan ik van het hart nog wel wat afsnijden.

Werkt kokosolie inderdaad? Ik ben wel erg benieuwd hoe dat werkt!! Ik heb deze in huis: http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... acturerId=. Maar dit is dus geen extra vergine volgens mij  :-\.

En worden ze van gedroogde bataat niet dikker door de koolhydraten? Ik meen dat je met de hoeveelheid (rode) biet in je groentemix al op moet passen, dus extra geven als snack is hier wellicht geen goed idee. Nugget bedoelde je rode biet of een andere soort?
#2836307
Nugget schreef: Ik zou de gedroogde long en eendenvoetjes weglaten en vervangen door gedroogde groenten.
Bv. gedroogde plakjes biet en bataat.
Toch zou ik dat niet doen, er zitten veel koolhydraten in en dat zijn juist dikmakers.
De long is -naar mijn idee- beter !

Wat bij mijn hondje (en ook andere honden die ik ken) goed werkte is 1x per 2 dagen gaan voeren. Je kan dan meer voeren (dus meer dan 2x de maaltijd), de hond is meer voldaan en ze lijken het er beter op te doen. Dus minder honger.
Mijn Mik is nu 13 en nu gaan die hele grote maaltijden niet meer, dus helaas weer terug naar elke dag eten...
#2839862
Wat herkenbaar! Hier een (helaas - toen wisten wij niet beter) gesteriliseerde lab -dame van 6 jaar en 30kg. Het zou eigenlijk 25-27 moeten zijn.Wat we ook doen-het lukt NIET!Wandelen, fietsen.....Tegenwoordig krijgt ze max 200 g kvv/barf p.dag. Als ik berichten hierboven lees denk ik dat wij ook gaan proberen 1x p 2 dagen te voeren. En tussendoor jogurt afwisselend met gedr.orgaan geven. Maar wat zullen jullie adviseeren - Biogarde of geitenjogurtg/karnemelk?En welk kvk merk staat bekend als mager?Tessa krijgt nu konijnekop/of kippennek/of runderstrot op op barf-dagen en magere diersoorten van tinlo en natuurendier op kvv dagen. Zou all animal of darf misch. beter zijn? Heel veel sucses aan mede-lijners!En fijn jaarwisseling gewenst aan iedereen die dit leest!
#2840009
hier het zelfde met Loeka sinds ze dr eierstokken niet meer heeft .
1 scheet en er zit een halve kilo eraan  :biggrin2:
ik ben consequent gaan afwegen met voeren , ze had voorheen 180 gram en krijgt nu 140 gram bij 8 kilo ...
ze is nog een beetje stevig maar ik heb er nu (eindelijk) grip op en is dr gewicht stabiel ..... heeft zeker een half jaar geduurt.
ik haal nu overal alle vellen en evt vet eraf en probeer meestal mager te voeren , verder zijn de gedroogde beloningen geminderd en kleiner gemaakt
#2843570
miik schreef: Toch zou ik dat niet doen, er zitten veel koolhydraten in en dat zijn juist dikmakers.
De long is -naar mijn idee- beter !

Wat bij mijn hondje (en ook andere honden die ik ken) goed werkte is 1x per 2 dagen gaan voeren. Je kan dan meer voeren (dus meer dan 2x de maaltijd), de hond is meer voldaan en ze lijken het er beter op te doen. Dus minder honger.
Mijn Mik is nu 13 en nu gaan die hele grote maaltijden niet meer, dus helaas weer terug naar elke dag eten...
Dit doen wij nu ook met Arie. Inmiddels drie weken later heb ik haar weer gezien en hiep hoi ze is magerder. Maandag wordt ze weer gewogen. Ik heb ook de verhoudingen aangepast zie mijn topic van december zoals Miik had aangegeven. De vasten dag krijgt ze haar groente met een ei. Als snack krijgt ze een stukje komkommer, luste ze niet zei ze, maar na een week is het toch gaan eten omdat er verder niets komt.
#2843608
kira schreef: Dit doen wij nu ook met Arie. Inmiddels drie weken later heb ik haar weer gezien en hiep hoi ze is magerder. Maandag wordt ze weer gewogen. Ik heb ook de verhoudingen aangepast zie mijn topic van december zoals Miik had aangegeven. De vasten dag krijgt ze haar groente met een ei. Als snack krijgt ze een stukje komkommer, luste ze niet zei ze, maar na een week is het toch gaan eten omdat er verder niets komt.
Super, goed bezig !  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door