Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chess
#2821485
Ik heb gisteren een kalfshart gekocht en ben het nu in porties aan het snijden.  Ik vind dat er nogal vrij veel vet aan zit eigenlijk;  meer dan de vorige keer.  Zou ik dat gewoon ook mee versnijden of gooi ik het weg?  De vorige verdeelde ik het over de porties maar ik weet niet of dit een goed idee is?  Aan de andere kant het wordt winter en Jools is eerder aan de magere kant dus dat vet kan dan weer geen kwaad denk ik?
Door spikkel
#2821505
Het meeste vet snij ik weg, een beetje vind ik wel belangrijk, maar ik heb kleine hondjes die niet aan de magere kant zijn.
Persoonlijk zou ik het wel geven bij jouw hond, als ie aan de magere kant is. Ik zou het inderdaad wel verdelen over de porties.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2821543
Ik zou het aan Diza niet geven: krijgt ze een dikke kont van  ;).
Als jouw Jools wel wat zwaarder mag worden, dan zou ik wel wat geven.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2821600
Ik doe hetzelfde als Spikkel: grote(re) stukken vet haal ik weg, beetje mag er best bij. Ook hier drie van de vier die niet mager zijn en om ze niet te dikte krijgen, weinig vet. Maar Spoiler (nu 2 jaar) was in afgelopen jaar een scharminkel dat waarschijnlijk net als vrouwtje ADHD heeft ;D. Toen kreeg zij net zoveel als de 2x zoveel wegende 14-jarige Dwarrel. Maar laatst ontdekt dat Spoiler helemaal zo'n scharminkel niet meer is :-\ ::) dus nu drastisch aan het minderen... Maar áls er vet is, krijgt zij het meeste omdat ze gewoon het meeste nodig heeft en beweegt.
Als jouw Jools aan de magere kant is, zou ik er niet zo'n probleem van maken. Zeker niet met het koudere weer. Je ziet snel genoeg of ze minder eten/vet nodig heeft, toch? Gemak van barfen: je kunt de hoeveelheid per dag variëren/aanpassen 8)
Door chess
#2822347
Bedankt voor jullie reacties.  Heb het inderdaad verdeeld over de porties.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door