Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2804019
pike schreef: Helaas zitten daar toevoegingen bij.
Het is gewoon hartvlees wat bij de vleesproducten ligt, ik leg dat altijd op de droger om trainers te maken
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2804049
pike schreef: Heb je het geproefd?  :biggrin2:
`

Eeh, neeeee hoor!  :shutup:

Wat zou jij doen als je super duur vlees voor een prikkie kon krijgen?! Op de BBQ er mee  :biggrin2:
Maar nee, niet te vreten helaas  :P
Door BAC
#2804052
pike schreef: Dat heb ik ook nergens geschreven.
Wat bedoel je dan?
Door Enelya
#2804073
pike schreef: Ga dan maar eens kijken in een "normaal" slachthuis hoe het daar toegaat.
Maar die discussie is hier op bp al eens uitgebreid gevoerd.



Halal is ook niet normaal he :D Ik heb wel eens zo een topic door gelezen en geconcludeerd dat ik het niet hoef. Misschien niet erg gefundeerd..
Hylos schreef: Het spiervlees wat mijn hond krijgt is grotendeels afvalvlees.
Letterlijk, want het is over datum en wordt anders weggegooid omdat het niet meer aan klanten mag worden verkocht  :P

Het is vaak het allerduurste vlees wat er tussen zit (lamsvlees, runderhaas e.d.), maar echt dit wil je zelf niet meer eten. Meestal zit er wel een licht geurtje aan, en zit die er niet aan dan wel een raar smaakje.  :biggrin2:
Xavi is er echter dol op  ;D

Heb jij een abonnement op over datum vlees? :D
Gebruikersavatar
Door pike
#2804151
Fenixjuh schreef: Het is gewoon hartvlees wat bij de vleesproducten ligt, ik leg dat altijd op de droger om trainers te maken
Ja het is gewoon hart maar mét toevoegingen, kijk maar op de sticker. Ik weet uit mijn hoofd niet welke maar ongetwjfeld conserveermiddel en/of antioxidant.
Door BAC
#2804181
pike schreef: Ja het is gewoon hart maar mét toevoegingen, kijk maar op de sticker. Ik weet uit mijn hoofd niet welke maar ongetwjfeld conserveermiddel en/of antioxidant.
Heb het hier liggen....100% categorie 3 slachtvlees zonder toevoegingen hoor..... ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#2804232
Senta schreef: Heb het hier liggen....100% categorie 3 slachtvlees zonder toevoegingen hoor..... ::)
Nou dan heeft jouw appie zeker ander vlees dan de mijne. Die vermeldt nl. al helemaal niet dat het om cat. 3 gaat. Staat wel op dat het diervoeding is als ik me goed herinner.
Ik koop het dus niet vanwege de toevoegingen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2808418
Senta schreef: Heb het hier liggen....100% categorie 3 slachtvlees zonder toevoegingen hoor..... ::)
Heb het hier liggen.... voor menselijke consumptie en met toevoegingen hoor......  ::)

De sticker op de bovenkant van de verpakking:
Afbeelding

en op de onderkant van de verpakking:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#2808453
Hier hebben ze enkel deze en geen andere. Al minstens zo lang ik barf en dat is 7,5 jaar.
.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2808462
Gelukkig is het een gezonde keuze! Ik denk dat je weinig voedsel uit de supermarkt kunt kopen dat niet is opgeleukt. Overal zit wel iets van water en E-nummers in, zelfs ons eigen vlees wordt glanzend gemaakt met glucose.
Wij willen immers dat rund rood is en kip glanst, bij het biefstuk moet nog een blaadje laurier.. Als ik vlees bedoeld voor menselijke consumptie zou voeren, zou ik overdrijven.
Sorry, ik weet dat het niet gezond is, maar ik kan niet zonder E-nummers, en dan maak ik al mijn sauzen en soepen vers/zelf. In de huidige samenleving ontkomt ook mijn hond dus niet aan de E-nummers, hoe spijtig ook.
Door kakocavi
#2808541
pike schreef: Heb het hier liggen.... voor menselijke consumptie en met toevoegingen hoor......  ::)

De sticker op de bovenkant van de verpakking:
Afbeelding

en op de onderkant van de verpakking:
Afbeelding
Ik zie het toevoegen van water en vitamine c nou niet echt als een probleem, het maakt het product hooguit gezonder. E301 is natriumascorbaat, een natuurlijk anti-oxidant dat voorkomt in alle groente en fruit. Ik zou dit gewoon voeren, niks mis mee.
Door Mowgli
#2808702
kakocavi schreef: Ik zie het toevoegen van water en vitamine c nou niet echt als een probleem, het maakt het product hooguit gezonder. E301 is natriumascorbaat, een natuurlijk anti-oxidant dat voorkomt in alle groente en fruit. Ik zou dit gewoon voeren, niks mis mee.
Maar de meeste mensen hier barfen juist omdat ze hun honden en katten geen synthetische toevoegingen als vitaminen willen geven. Hier zit extra vitamine C in, dat druist dus tegen hun principe in. Bovendien bevat natriumascorbaat (veel) zout, dat zou ik mijn Mowgli ook niet willen geven; ik heb mijn vorige kater aan chronische niereninsufficiëntie verloren.
Gebruikersavatar
Door pike
#2808761
Mowgli schreef: Maar de meeste mensen hier barfen juist omdat ze hun honden en katten geen synthetische toevoegingen als vitaminen willen geven. Hier zit extra vitamine C in, dat druist dus tegen hun principe in. Bovendien bevat natriumascorbaat (veel) zout, dat zou ik mijn Mowgli ook niet willen geven; ik heb mijn vorige kater aan chronische niereninsufficiëntie verloren.
Dat bedoelde ik dus, vandaar mijn opmerking. Rauw en zonder toevoegingen.
Ik voer het dus niet. Maar een ieder moet dat natuurlijk zelf weten.
Door haba
#2808906
vlees wordt glanzend gemaakt met glucose  :D :D :D
hahaha er wordt wat gerotzooid in de vleessector , maar deze had ik nog niet gehoord
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door