Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#2800909
Op het ogenblik hebben we te veel zwaar spul voor de honden in de vriezer.
Eend, moet verdeeld worden, de konijnenkarkasje zijn deze keer ook groter en de hoen, via Nienke, is ook te groot voor een maaltijd.
Nu zag ik op een foto van hoenstukjes, die via Daantje geleverd werden, dat die veel kleiner zijn..
Kan iemand laten weten, hoe zwaar die stukjes gemiddeld zijn?
Misschien kan ik dat dan t.z.t. bij "Daantje" bestellen, als er weer een keer een levering is.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2800918
Dat is geen parelhoen maar kip, die stukjes die je bedoelt.
Zijn inderdaad kleinere rugstukjes, ik heb ze nu niet meer dus zou niet kunnen zeggen wat ze wegen.
Daantje even een pb sturen?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2800924
Dat kan ik je wel vertellen Hanny.
Ik stuur je even een PB.

Als je de parelhoenkarkas bedoelt ,die zijn vrij kaal en wegen ong. 150 a 175 gram wat ik mij zo herinner.
Als je kipvoorrugstukjes bedoelt,deze zijn goed bevleesd en wegen ong. 100 gram.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2800926
Daantje schreef: Dat kan ik je wel vertellen Hanny.
Ik stuur je even een PB.

Als je de parelhoenkarkas bedoelt ,die zijn vrij kaal en wegen ong. 150 a 175 gram wat ik mij zo herinner.
Als je kipvoorrugstukjes bedoelt,deze zijn goed bevleesd en wegen ong. 100 gram.
Das snel  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2800972
Mijn parelhoen weegt toch ook minstens 400gr.  Ik denk zelfs dat het gemiddeld 500gr is en een deel zelfs naar de 600gr gaat. 
Maar ze zijn prachtig bevleesd, dus dat weegt ook mee. 

Die kiprugstukjes van Daantje heb ik ook gehad en die zijn wel heel erg mooi om te voeren.  Ik voerde ze heel graag aan de katten.  Ik meende mij te herinneren dat ze ietsje kleiner dan 100gr waren, maar als Daantje 100gr zegt, zal het wel zo zijn.  :P
Door Hanny
#2801001
Nee hoor, Kim, er was echt wel een foto van parelhoen, wat langer geleden.
Dank je voor je berichtje, "Daantje". Een beetje kaal is niet zo erg, het spiervlees moet toch ook gegeten worden.
Het zal er van afhangen, of er 10 dec. ook al plaats is voor iets meer.
Ik kom er op terug.

Lizzy, als ik zulke grote karkassen verdeel, krijg je  van die onhandige stukken, 250 gram is toch wel veel, dus dan moet het nog kleiner.
De eend is ook al een flinke maaltijd, vandaar dat ik zocht naar wat kleinere stukken hoen.
Dat gaat vast wel goed komen.

Bedankt voor de reacties.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2801006
Hanny schreef: Nee hoor, Kim, er was echt wel een foto van parelhoen, wat langer geleden.
Dank je voor je berichtje, "Daantje". Een beetje kaal is niet zo erg, het spiervlees moet toch ook gegeten worden.
Het zal er van afhangen, of er 10 dec. ook al plaats is voor iets meer.
Ik kom er op terug.

Lizzy, als ik zulke grote karkassen verdeel, krijg je  van die onhandige stukken, 250 gram is toch wel veel, dus dan moet het nog kleiner.
De eend is ook al een flinke maaltijd, vandaar dat ik zocht naar wat kleinere stukken hoen.
Dat gaat vast wel goed komen.

Bedankt voor de reacties.

Hanny
O okee  :) Ik ken van Hilje alleen de hele karkasjes van parelhoen, omdat je het over stukjes had dacht ik aan de kiprugstukjes  ;)
Fijn dat het opgelost is in ieder geval  :)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2801125
Oeps ,da's wel een verschil in gewicht tussen die parelhoentjes.
Ik twijfel nu of ik het goeie gewicht heb vermeld,ik meende dit ooit gewogen te hebben.
Straks ga ik even zo'n karkasje wegen ,even in de vriezer kijken.

De kipvoorrugstukjes kloppen wel qua gewicht,tussen de 90 en 110 gram gemiddeld.

De (soep) kwartels die ik heb wegen tussen de 200/250 gram.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2801236
Daantje schreef: Oeps ,da's wel een verschil in gewicht tussen die parelhoentjes.
Ik twijfel nu of ik het goeie gewicht heb vermeld,ik meende dit ooit gewogen te hebben.
Straks ga ik even zo'n karkasje wegen ,even in de vriezer kijken.

De kipvoorrugstukjes kloppen wel qua gewicht,tussen de 90 en 110 gram gemiddeld.

De (soep) kwartels die ik heb wegen tussen de 200/250 gram.
Wauw, dat zijn grote kwartels.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door