Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Silkehofman
#2788260
Ik ben redelijk nieuw in barf en ik heb geen praktische ervaring. Daarom nog enkele vraagjes.

1. Ik ga een pupje halen bij de fokster op 8 weken.Ik las dat je honden op brokken direct kan overzetten op barf. Geldt dit ook voor pups, of doe ik dit beter geleidelijk aan?

2. De verhoudingen bij pups(vleesbot 45, orgaanvlees 20, groenten 10, spiervlees25)  en volwassen honden (vleesbot 50, orgaan 15, groenten  15, spiervlees 20) liggen anders. Rond welke leeftijd begin je over te schakelen naar de verhouding voor de volwassen hond? Ik las ook dat pups die gespeend worden op barf maar 5% groentenmix krijgen. Ben ik beter dat ik bij een pup van 8 weken nog die 5 % aanhouden of zal 10% ook al lukken?

3. Ik dacht voorde hoeveelheid voeding mijn pup (border collie) op 7% van het lichaamsgewicht te beginnen. Hoelang hou je die 7% aan? Of verschilt dit veel van pup tot pup en ben ik beter dat ik voer met mijn ogen?

4. Voer je een pup meerder malen per dag? Of kan dit 1maal per dag zoals bij volwassen honden?

Alvast bedankt!  :)
Door Silkehofman
#2788272
Een beetje laat mijn persoonlijk bericht gelezen dat ik mij moest voorstellen.
Dus bij deze:

Ik ben Silke, woonachtig in oost-vlaanderen (België). Ik heb dierenzorg gevolgd op school en dus enorme dierliefhebber.
Grote fascinatie voor honden maar tot nu toe zelf hondenloos. Sinds enkele maanden woon ik niet meer thuis en kan ik eindelijk aan mijn eerste hondje beginnen en hopelijk groeit dit tot een kleine roedel :)
Ik heb de eerste keer kennis gemaakt met barf via mijn opleiding. Maar hier wisten ze veel te weinig dus ben ik maar zelf beginnen opzoeken en hoop nu genoeg te weten om mijn eerste pup op barf te zetten.
Door Simone V
#2788449
Welkom op BP!
Ik kan alleen antwoord op je 4e vraag geven. De rest laat ik graag aan anderen over.