Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#326763
Als ze uit eetbakken moeten eten: de standaards van ons staan niet op de grond maar zeker niet op schouder hoogte. Net even gemeten, die van Brutus staat 18 cm van de grond en die van Pinkel 8 cm. Eigenlijk vind ik die van Brutus iets te hoog staan. En ik merk ook dat, ALS hij zich verslikt (het is echt een vreselijke schrokkop), dan is het altijd als hij uit zijn verhoogde eetbak eet....
Door Nelly
#326766
Als die van mij kvv eten, dan uit de voerbak (die staan op de grond, heb wel standaarden, maar gebruik ze niet) ander voer zoals penslappen, strotten e.d. voer ik buiten zo uit de hand, dan gaan ze er meestal ook bij liggen; als ze uit de voerbak eten blijven ze staan. Of voerbakken op standaard maagtorsie bevorderen durf ik niet te zeggen, zou het gewoon niet weten. Overigens houd ik bij puppen en jonge honden wel de voerbak wat hoger vast terwijl ze eten, ik denk dat dat beter is voor de schouders en voorpootjes, omdat het toch relatief grote puppen zijn en ze dus best een stuk moeten bukken om bij hun voerbak te komen. Misschien is het wel een waanidee hoor, maar heb het altijd zo gedaan. Bijkomend voordeel is dat de honden ook later nooit moeilijk doen als je eens aan hun voerbak moet komen.
Door Lizzy
#326770
Aangezien er over een weekje of 8 hier ook een puppetje komt, ben ik wel benieuwd naar hoe andere mensen dit doen met pups!! Ik was van plan om onze pup gewoon ook op een kleedje te voeren (dus op de grond). Beter van niet?
Door Nelly
#326777
Denk dat het voor de vertering niet zoveel uitmaakt Lizzy, als je pupje van de vloer eet. Alleen, zoals ik al zei, vind ik het persoonlijk met een groter ras beter om de bak vast te houden en op die manier de voerhoogte wat aan te passen. Je voorkomt zo ook dat ze met de bak door de hele keuken schuiven, wat volgens mij ook niet goed is voor de voorhand. En het is heel goed voor de band tussen jou en je hond! ;)
Door Lizzy
#326783
Ik zat ook meer te denken aan de gewrichtjes. Qua vertering geloof ik het. Wij hebben trouwens een anti-slip-voerbak voor de honden. Dat is sowieso wel handig moet ik zeggen!
Door Nelly
#326787
Met van die rubberachtige dopjes eronder? Heb ik ook, maar die herders van mij zijn zulke fanatieke eters dat de bakken evengoed door de keuken racen als ik ze niet vasthoud! ;D
Door Lizzy
#326789
Nelly schreef: Met van die rubberachtige dopjes eronder? Heb ik ook, maar die herders van mij zijn zulke fanatieke eters dat de bakken evengoed door de keuken racen als ik ze niet vasthoud! ;D
Nee, het zijn roestvrijstalen bakken met een vaste rubbere rand eronder. Onwijs fijne bakken. Hier zijn ze ook nogal fanatiek maar op een rubbere vloertje bewegen de bakken niet.
Door Nelly
#326795
Oh, ja ik heb geen rubberen vloertje, maar overal tegels. Hier gaat het als volgt: ik zet Ashley z'n bak ff zo op de vloer in de keuken; vervolgens zet ik die van Angel klem in een hoekje in de bijkeuken; die van Andor gaat in de houder in de bench. Dan haast ik me terug naar de keuken om Ashley z'n bak vast te houden zodat die op z'n gemak alles eruit kan eten :P Als Andor z'n bak krijgt is nog de meeste lol; hij rent dan van de keuken naar de kamer, waar z'n bench staat, intussen steeds omkijkend of ik er ook wel echt aankom met z'n eten. Eenmaal in de bench gaat-ie staan stuiteren (echt letterlijk! ;D) totdat ik z'n bak in de houder heb gedaan. Meestal is het eten al op voordat ik de kamer weer uit ben ::)
Door nikèdog2000
#326805
hallo allemaal
is het niet zo dat een maagtorsie alleen voorkomt bij brokken eters?
want die zwellen op in de maag.
bij rauw eten heb je dat niet.
nikèdog2000
Door Elvira
#327142
ik ben lid van een golden retriever mailing lijst en daar doen ze onderzoek naar maagtorsie. Je kunt je hond(en) opgeven en als hij dan een maagtorsie heeft moet je dat melden met nadere gegevens. Ze willen zo onderzoeken of het veel voor komt bij goldens en onder welke omstandigheden. Er doen honderden golden-eigenaren over heel de wereld mee. Op de barf-golden lijst heeft ook een oproep gestaan, dus er zullen ook wel barfende goldens bij zijn.
Door Erna
#327148
Lizzy schreef: Aangezien er over een weekje of 8 hier ook een puppetje komt, ben ik wel benieuwd naar hoe andere mensen dit doen met pups!! Ik was van plan om onze pup gewoon ook op een kleedje te voeren (dus op de grond). Beter van niet?
Onze pups eten altijd uit een bak die op de grond staat. Al onze honden eten uit bakken die op de grond staat behalve Wapper. Die eet altijd vanaf de eerste trede van de trap. Eigenlijk alleen omdat ie blind is en dan niet zo hoeft te zoeken. Ik merk wel dat hij nu het vlees uit zijn bak trekt en het dan op de grond verder op gaat eten.
Door 202spots
#327599
Lizzy schreef: Ik voer steeds minder het voedsel uit voerbakken. Om de simpele reden dat het gewoon niet gaat. Ik bedoel, het is zinloos om een halve eend of parelhoen of hele vis of flinke karkassen of lappen vlees in een voerbak te doen. Ze pakken het eruit en gaan het vanaf de grond opeten.
Alle grote in 1 stuk maaltijden worden zonder bak,buiten op 't gras gegeten.
Maar groentmixmetvlees is bijna dikke soep,en dat gaat hier echt wel IN de bak hoor. ;D
(En de bovenkant van de bak is ongeveer op de hoogte waar de voorpoten tegen de borst aankomen)
Door Lizzy
#327601
202spots schreef: Alle grote in 1 stuk maaltijden worden zonder bak,buiten op 't gras gegeten.
Maar groentmixmetvlees is bijna dikke soep,en dat gaat hier echt wel IN de bak hoor. ;D
(En de bovenkant van de bak is ongeveer op de hoogte waar de voorpoten tegen de borst aankomen)
Ja, dat gaat hier inderdaad ook in de eetbakken. Maar normaalgesproken zette we de bakken in eetstandaards, tegenwoordig zetten we ze ook op hun 'barf eetkleedje'.
Door trusty
#328222
Onze honden eten al zeker 30 jaar uit bakken die op borsthoogte staan. Nu ze aan het barfen zijn nemen ze de botten of stukken vlees mee naar hun bed en eten het daar liggend op. CB en groentenprutjes wordt wel uit de bak gegeten, gelukkig ook de eieren. Het is wat vaker bedden wassen maar de wasmachine is geduldig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door