Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#2766332
Senta schreef: Anne verder gaat het wel met je :-X
Ik ben wel geen Anne maar ik denk dat het prima gaat met haar en met mij overigens ook mocht je dat willen vragen. ::)
Door Anne in Zweden
#2766357
ulla schreef: Ik ben wel geen Anne maar ik denk dat het prima gaat met haar en met mij overigens ook mocht je dat willen vragen. ::)
;D ;D ;D

Ja hoor, het gaat prima met mij. En met mijn honden ook, en die krijgen echt weleens iets te eten wat 2 x ingevroren is geweest. :biggrin2:
Door TessaThomas
#2766361
Ik portioneer ook stijfbevroren. Dat vind ik zelfs makkelijker. Eerst liet ik het ontdooien en dan snijden/hakken noem maar op. Wat een pokkeklus :D

Ik heb nu een bijltje en een hamer en zet het bijltje op het stijfbevroren vlees, tik op de achter kant met de hamer. Geen gevaar voor vingers en het vliegt erdoorheen.
Door Anne in Zweden
#2766379
TessaThomas schreef: Ik portioneer ook stijfbevroren. Dat vind ik zelfs makkelijker. Eerst liet ik het ontdooien en dan snijden/hakken noem maar op. Wat een pokkeklus :D

Ik heb nu een bijltje en een hamer en zet het bijltje op het stijfbevroren vlees, tik op de achter kant met de hamer. Geen gevaar voor vingers en het vliegt erdoorheen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de honden van mensen die anders portioneren daar doodziek van worden.

Geen gevaar voor vingers? Ik denk dat ik toch regelmatig ernaast zou tikken! :biggrin2:
Door TessaThomas
#2766384
Anne in Duitsland schreef: Maar dat wil nog niet zeggen dat de honden van mensen die anders portioneren daar doodziek van worden.

Geen gevaar voor vingers? Ik denk dat ik toch regelmatig ernaast zou tikken! :biggrin2:
Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor!

Ik heb de hamer en bijl vast, dus als ik ernaast sla, sla ik op het vlees in niet op vingers. Stukje zelfbescherming, want ik ben dus verre van handig :D
Door Anne in Zweden
#2766413
TessaThomas schreef: Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor!

Ik heb de hamer en bijl vast, dus als ik ernaast sla, sla ik op het vlees in niet op vingers. Stukje zelfbescherming, want ik ben dus verre van handig :D
*maakt visueel plaatje in hoofd* Aaah! Ja natuurlijk, je slaat niet in de buurt van je vingers dan. :doh: Hoewel, ik zou het waarschijnlijk nog klaarspelen m'n rechtervoet te raken daarbij. ;D

Begin je dan aan de rand te hakken als je een grote brok stijfbevroren vlees hebt?
Door TessaThomas
#2766428
Anne in Duitsland schreef: *maakt visueel plaatje in hoofd* Aaah! Ja natuurlijk, je slaat niet in de buurt van je vingers dan. :doh: Hoewel, ik zou het waarschijnlijk nog klaarspelen m'n rechtervoet te raken daarbij. ;D

Begin je dan aan de rand te hakken als je een grote brok stijfbevroren vlees hebt?
Ehm ja, alleen dat doe ik niet met bijl, maar met zo'n ander ding. *oh god, mijn vriend vermoord als hij dit leest, ik hoor die dingen te weten haha) een beitel??? Bij karkassen dan. Dan zoek ik een karkas dat niet heel vast zit en begin daar, zodra je er een paar af hebt gaat het steeds makkelijker. Hoewel ik zo'n blok ook gewoon wel eens laat vallen  :-[ Vlees en pens gewoon met die bijl en hamer eerst in 2en en dan opdelen.

Klinkt omslachtiger dan het is. 10 kilo konijnkarkas duurt 10 minuutjes.
Door Shanti en co
#2766461
TessaThomas schreef: Ehm ja, alleen dat doe ik niet met bijl, maar met zo'n ander ding. *oh god, mijn vriend vermoord als hij dit leest, ik hoor die dingen te weten haha) een beitel??? Bij karkassen dan. Dan zoek ik een karkas dat niet heel vast zit en begin daar, zodra je er een paar af hebt gaat het steeds makkelijker. Hoewel ik zo'n blok ook gewoon wel eens laat vallen  :-[ Vlees en pens gewoon met die bijl en hamer eerst in 2en en dan opdelen.

Klinkt omslachtiger dan het is. 10 kilo konijnkarkas duurt 10 minuutjes.
Ik denk dat je een beitel bedoelt ja, die gebruik ik ook om karkassen voor Shanti los te halen.
Door Anne in Zweden
#2766587
De jagers hier gebruiken een elektrische botzaag met een lang blad om elandenruggen en -schedels open te zagen. Dat lijkt me ook wel wat voor zo'n bevroren blok spiervlees. Minder geglibber in ieder geval. :biggrin2: Al hoop ik niet dat de spatters bevroren vlees dan tegen het plafond schieten. :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door