Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2765856
Ik heb ook zo een mes, maar bevroren spul snijden... vergeet t maar  :-\

Bijltje heb ik ook, Fiskars  36, zal ff plaatje zoeken .

Afbeelding

ideaal!!! :D
Laatst gewijzigd door nova op do 19 sep 2013, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2766030
Oei dat ziet er eng uit zo'n bijltje, ik ben echt iemand die daar een echta stukje vleesbot mee afhakt...

Ik denk na veel nazoekwerk hier op het forum dat ik toch maar deels ga ontdooien en dan ga verdelen, is wel zo veilig voor mijn vingers...
Door Ruisje
#2766039
Voor een deel licht ontdooien, dus niet te zacht laten worden en dan met een broodmes in porties snijden. Werkt precies hetzelfde, als niet beter, dan dat diepvriesmes (heb beide ;))
Voor keihard bevroren vlees moet je een zaagtafel gebruiken. ;D

Voor vleesbot de snoeischaar, een speciale vlees snoeischaar (niet hetzelfde als een vleesschaar) of zoals nova, een bijl!
Gebruikersavatar
Door nova
#2766240
Senta schreef:

Nova waar hak jij op?
Hiervoor  gebruik ik een kunsstof  snijplank . Mag ook een dikke houten plank zijn, ik bedoel zo eentje  die je op  de spoelbak legt van je aanrecht.
Nooit met je bijl op  een betonvloer of tegelvloer hakken,  kunnen bijl en vloer niet hebben.

Je hebt maar heel weinig krijgt nodig om  vleesbot door te hakken  :D

ook niet op je  eega(a)  inhakken, kan ega niet tegen  ;D ;D
Door BAC
#2766243
Thessa en Shanti schreef: Ik hak op zoiets, alleen is de onze niet zo mooi meer.  ::)

Afbeelding
Ja daar hak ik ook op, op het aanrecht op een plastick plankje kan ik mij niets bij voorstellen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#2766246
nicolioo schreef: Oei dat ziet er eng uit zo'n bijltje, ik ben echt iemand die daar een echta stukje vleesbot mee afhakt...

Ik denk na veel nazoekwerk hier op het forum dat ik toch maar deels ga ontdooien en dan ga verdelen, is wel zo veilig voor mijn vingers...
Bijltje vasthouden aan t uiteinde van de steel, en als je  beetje huiverig bent voor je vingers, dan  je vleesbot niet met de andere hand vasthouden, maar met een lange vork, bijv.  een gourmet vork of iets van de BBQ  ;)

Wij hakten als kinderen al aanmaakhoutjes voor de kachel met dit type bijltjes. Ik heb nog  alle vingers

EEn bot mes is echt gevaarlijker dan zo een bljltje, met een bot mes schamp je uit, met alle gevolgen van dien  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#2766249
Senta schreef: Ja daar hak ik ook op, op het aanrecht op een plastick plankje kan ik mij niets bij voorstellen :biggrin2:
ik heb ook nergens beweerd dat ik het op t aanrecht doe.
nova schreef: Hiervoor  gebruik ik een kunsstof  snijplank . Mag ook een dikke houten plank zijn, ik bedoel zo eentje  die je op  de spoelbak legt van je aanrecht.
Nooit met je bijl op  een betonvloer of tegelvloer hakken,  kunnen bijl en vloer niet hebben.

Je hebt maar heel weinig krijgt nodig om  vleesbot door te hakken  :D

ook niet op je  eega(a)  inhakken, kan ega niet tegen  ;D ;D
Ik heb zelfs niet eens zo een plank,  en  portioneer mn vleesjes in de garage op mijn barftafel  ;)
Door BAC
#2766256
nova schreef: ik heb ook nergens beweerd dat ik het op t aanrecht doe.

Ik heb zelfs niet eens zo een plank,  en  portioneer mn vleesjes in de garage op mijn barftafel  ;)
Dat zeg je toch hier?
nova schreef: Hiervoor  gebruik ik een kunsstof  snijplank . Mag ook een dikke houten plank zijn, ik bedoel zo eentje  die je op  de spoelbak legt van je aanrecht.
Gebruikersavatar
Door nova
#2766265
Zelf gebruik ik een kunsstof plank, , en wat betreft de houten plank geef ik het aan als voorbeeld.

Ik kan echt nergens lezen dat ik op mn aanrecht/houten plank  snij.

lees jij wat anders, dan is het een kwestie van interpretatie en heeft verder  discussiëren geen zin  ;)
Door BAC
#2766266
Ik vraag waar jij op hakt, en jij zegt op de spoelbak van het aanrecht? Zijn jou woorden niet de mijne....

waar hak jij dan wel op?
Door Anne in Zweden
#2766288
Joh, laat je niet opnaaien door die verhalen van 'stijfbevroren portioneren of je hond valt dood neer'. Senta is de enige op barfplaats die stijfbevroren portioneert (blijkbaar), alle anderen laten het gewoon een paar uur ontdooien en portioneren dan. En soms komt het voor dat alles al helemaal ontdooid is en dan pas geportioneerd wordt. Soit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door