Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2761353
Mijn hond was zowat dood van de week, kreeg een gigantisch abces, waarvan eerst gedacht werd dat het een tumor was, gelukkig niet. Het is opengebarsten en er kwam een enorme hoeveelheid pus en bloed uit. Nu is de huid totaal afgestorven en heeft ze een gapende wond tussen haar linkerschouder en onder buik. Haar bloed is gecontroleerd voor de 2e keer, bleek dat ze een chronische tekenziekte heeft, nog uit Curacao, waar elke hond wel eens tekenziekte heeft gehad of heeft, heet daar karpattenziekte. De 1e x vorige week gaf geen verschijnselen aan, wat een smerige rotziekte is het toch.Haar tandvlees was spierwit, heeft 2 zakken bloed gekregen en is er weer een beetje bovenop gekomen sinds gisteren. Maar goed, ik durf nu geen bot te geven, ik geef rood vlees, wel eischaalpoeder, hebben jullie nog tips dat ze een beetje aansterkt?
Door suzanne 1
#2761617
ow bah wat naar. De hond van mijn ouders heeft het ook (karpattenziekte). Die komt van Aruba. Gelukkig heeft hij er op het moment geen last van. Geen tips hier....sterkte
Door spikkel
#2761647
Heel veel sterkte met je hond, ik hoop dat ie gauw weer wat opknapt.

Persoonlijk zou ik een goede supplement geven, ze kan vast wel wat extra gebruiken, herstellen kost ook energie.
Af en toe wat vetter vlees is misschien ook een optie.
Bij mijn hondje die geopereerd is heb ik elke dag wat extra hart gegeven, biologisch hart en hart van hert.
Door helenavantroje
#2761657
Ik woon in Spanje, dus geen KVV hier. Maar ze ligt sinds vandaag weer heel slecht, blijft aan het infuus bij de Da, het beste ervan hopen.
Door helenavantroje
#2761758
Nee, het is niet de nierpatient, maar diegene die nooit wat heeft. Ik ben blij dat ze opgenomen is. Ze was uitgedroogd, totale malaise.
Gelukkig werken de nieren nog goed en maakt het lijf nu bloed aan, maar hier had ik niet op gerekend, gisteren was ze best ok. Die wond is echt vreselijk om te zien, maar waar het nu om gaat is dat ze weer bloed in haar lijf krijgt, dus graag de kaarsjes aan, ben dol op dat beest!
Door Martine-Tom
#2761759
Pfff klinkt niet goed...heel veel beterschap, de duimen draaien!
Door helenavantroje
#2762279
Vandaag was ze na 2 x een tranfusie te hebben gehad heel wat beter, tandvlees is rozer en natter, ik mocht haar mee naar huis nemen.
Het zal wel lang duren voordat ze genezen is,  maar ik zie het weer wat hoopvoller in. Bedankt voor jullie medeleven hoor! Het blijven moeilijke dingen, he?
Door Lizzy
#2762586
helenavantroje schreef: Mijn hond was zowat dood van de week, kreeg een gigantisch abces, waarvan eerst gedacht werd dat het een tumor was, gelukkig niet. Het is opengebarsten en er kwam een enorme hoeveelheid pus en bloed uit. Nu is de huid totaal afgestorven en heeft ze een gapende wond tussen haar linkerschouder en onder buik. Haar bloed is gecontroleerd voor de 2e keer, bleek dat ze een chronische tekenziekte heeft, nog uit Curacao, waar elke hond wel eens tekenziekte heeft gehad of heeft, heet daar karpattenziekte. De 1e x vorige week gaf geen verschijnselen aan, wat een smerige rotziekte is het toch.Haar tandvlees was spierwit, heeft 2 zakken bloed gekregen en is er weer een beetje bovenop gekomen sinds gisteren. Maar goed, ik durf nu geen bot te geven, ik geef rood vlees, wel eischaalpoeder, hebben jullie nog tips dat ze een beetje aansterkt?
Ik zou ook chlorella en spirulina geven. Langzaam opbouwen, dat wel. En wat zeewier. En verder is rauwe/verse voeding het beste medicijn. Dus vlees (en orgaanvlees! Lekker wat lever en hart enzo) met eierschaalpoeder is prima.

Sterkte!
Door helenavantroje
#2765839
Bessy is weer veel slechter geworden en is sinds gisteren opgenomen bij de dierenarts. Ze heeft maagproblemen erbij gekregen en verteert het vlees niet meer, ik zag zo stukjes vlees in de kakka zitten, krijgt nu een speciale maagaandoeningpate van de da. Ze blijft daar een paar dagen in ieder geval, maar het duurt nu al ruim 3 weken en het schiet niet erg op. Maag is gerontgend, van alle organen is een echo gemaakt, geen afwijkingen. Goede nieuws is dat ze zelf weer bloed aanmaakt en het niet verliest via de ontlasting.
Gebruikersavatar
Door nova
#2765854
Ik duim voor jouw hondje.

Bindi heeft die blikjes ook gehad na haar buikoperaties. Het  is een high-energy  voer, stinkt als de neten, maar ze krijgen met  een beetje  pate, veel  eiwitten en energie binnen. Soms heb je weinig anders te willen.
Door helenavantroje
#2769108
Bessy is sinds maandag weet thuis gelukkig en is een stuk opgeknapt. Helaas mag ik voorlopig geen barf geven en heb ik fish and potatoes brokken gekocht, lichtverteerbaar. Geeef wel wat gekookte kip erbij met bouillon. Maar ze eet goed en slaapt veel, het zal zeker nog 2 maanden duren voordat die vreselijke wond dicht is.
Moet wel weer wennen aan die giga hopen in de tuin!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door