Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#2756452
Hoi,

We hebben Muppet (labrador x ridgeback pup van 15 weken) afgelopen dinsdagavond opgehaald van haar vakantieadres waar ze een week gelogeerd heeft. Diezelfde avond heeft ze twee bevroren kippenpoten incl. dij opgegeten (heb bewust een risico genomen...). Sinds de dag erna is ze aan de diarree, gewoon dunne ontlasting (niet waterig), geen slijm, geen bloed. Ze oogt niet ziek, heeft geen koorts, eet goed (krijgt Alaska) en drinkt iets meer dan normaal, maar het is ook warm natuurlijk. De stukjes wortel uit de Alaska zie ik er in zijn geheel in terug, terwijl dat voorheen niet zo was (mijn vriend verklaart me altijd voor gek als ik weer ontlasting sta uit te wrijven :P), gaat dus iets niet goed daar binnen.

Ik lees hier en daar dat diarree kan ontstaan na het eten van bevroren voedsel. Haar ontlasting van vanmorgen ziet er precies hetzelfde uit als die van woensdag, zit dus (nog) geen verbetering in. Hoe lang mag die diarree aanhouden en kan ik eventueel iets doen om herstel te bevorderen?
Laatst gewijzigd door Muppeteer op vr 06 sep 2013, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shanti en co
#2756483
Ik zou niet weten hoe lang het aan mag houden maar probiotica (bijv van Groene os) kan goed helpen tegen diaree doordat het de darmflora helpt herstellen.

Beterschap voor Muppet.  :-*
Door Lizzy
#2756485
Muppeteer schreef: Hoi,

We hebben Muppet (labrador x ridgeback pup van 15 weken) afgelopen dinsdagavond opgehaald van haar vakantieadres waar ze een week gelogeerd heeft. Diezelfde avond heeft ze twee bevroren kippenpoten incl. dij opgegeten (heb bewust een risico genomen...). Sinds de dag erna is ze aan de diarree, gewoon dunne ontlasting (niet waterig), geen slijm, geen bloed. Ze oogt niet ziek, heeft geen koorts, eet goed (krijgt Alaska) en drinkt iets meer dan normaal, maar het is ook warm natuurlijk. De stukjes wortel uit de Alaska zie ik er in zijn geheel in terug, terwijl dat voorheen niet zo was (mijn vriend verklaart me altijd voor gek als ik weer ontlasting sta uit te wrijven :P), gaat dus iets niet goed daar binnen.

Ik lees hier en daar dat diarree kan ontstaan na het eten van bevroren voedsel. Haar ontlasting van vanmorgen ziet er precies hetzelfde uit als die van woensdag, zit dus (nog) geen verbetering in. Hoe lang mag die diarree aanhouden en kan ik eventueel iets doen om herstel te bevorderen?
Bevroren kippenpoten en je hebt bewust dat risico gelopen......? Ik vind het heel onverstandig.

Maar goed.

Ja, honden kunnen diarree krijgen van bevroren voer. Maar de diarree kan net zo makkelijk van iets anders komen. Van een virus tot voedselverandering (wat kreeg ze op haar vakantie adres te eten?) tot een ontsteking. Etc.

Je kunt probiotica geven.

Misschien is dit topic handig voor je? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html
Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#2756496
Ik heb bewust een risico genomen omdat je op forums en tussen BARF-informatie net zo vaak tegenkomt dat bevroren voedsel geen problemen oplevert... Ik had de kippenpoten er 's ochtends uit gelegd, maar toen Muppet weer thuis was waren ze nog niet ontdooid, en ik was zo blij haar weer te zien dat ik het niet kon laten... Op haar logeeradres kreeg ze overigens gewoon haar normale voer, dus een voerverandering kan ik uitsluiten. Ze eet normaal vanalles uit het gras, paddestoeltjes, de pluizen van paardenbloemen, madeliefjes, veertjes, takjes, blaadjes etc. en heeft nog nooit diarree gehad, alles wat niet verteert komt er aan de achterkant in zijn geheel weer uit, zonder problemen. En omdat ze verder niet ziek is lijkt het bevroren voer mij de meest waarschijnlijke oorzaak. Het kan hoe dan ook vanalles zijn, dat is zeker waar.

Topic was handig, dank!
Door Lizzy
#2756503
Muppeteer schreef: Ik heb bewust een risico genomen omdat je op forums en tussen BARF-informatie net zo vaak tegenkomt dat bevroren voedsel geen problemen oplevert... Ik had de kippenpoten er 's ochtends uit gelegd, maar toen Muppet weer thuis was waren ze nog niet ontdooid, en ik was zo blij haar weer te zien dat ik het niet kon laten... Op haar logeeradres kreeg ze overigens gewoon haar normale voer, dus een voerverandering kan ik uitsluiten. Ze eet normaal vanalles uit het gras, paddestoeltjes, de pluizen van paardenbloemen, madeliefjes, veertjes, takjes, blaadjes etc. en heeft nog nooit diarree gehad, alles wat niet verteert komt er aan de achterkant in zijn geheel weer uit, zonder problemen. En omdat ze verder niet ziek is lijkt het bevroren voer mij de meest waarschijnlijke oorzaak. Het kan hoe dan ook vanalles zijn, dat is zeker waar.

Topic was handig, dank!
Aha, ik snap het. Ja, er zijn mensen die inderdaad bevroren eten geven. En je hebt honden met een spijsverteringssysteem van beton. Ik vond eigenlijk vooral het gekozen vleesbot om bevroren te geven niet zo.... Kippenpoten, links of rechtsom, zijn toch best harde botten. Als ze bevroren zijn, zijn ze nog harder. Maar goed, ik denk wel dat het (als het door het gevroren eten is geweest) het vandaag of morgen echt over moet zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door