Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hondje_
#2755308
Ben met mijn hondje aan het elimineren. De eerste soort (kalkoen) 6 weken gegeven, de laatste week gaf problemen dus daar mee gestopt. Nu bijna 6 weken aan de konijn. Wil daarna met eend starten.

Indien eend goed gaat zou ik dan een eendennek als snack naast de KVV (Tinlo) kunnen geven? Ze heeft in het verleden wel een keer een kippennek op.
Vond ze heeeeeerlijk maar ze mag ze niet meer. Ze kan iig niet (meer) tegen: rund (pens overgeven, vlees natte poep), kip (maagpijn), kalkoen (bultjes) en twijfel nog aan rijst. Granen geef ik zo wie zo niet. Heb pas gedroogde konijnenoortjes gekocht maar die vind ze dus niet lekker. Konijnenblokjes wel maar die wil ik puur voor de traning houden. In het verleden had ze altijd een runderhuidbotje om op te knagen maar helaas mag ze die dus ook niet meer.

Is een eendennek geschikt als snack voor een klein hondje? Ander idee op basis van konijn indien niet geschikt?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2759909
Hier geeft het geen probleem. Ik wissel de snacks per dag af: gedroogde pens, gedroogde eendennek(in tweeën geknipt) of kalkoennek (in vieren of vijven geknipt), stukje gedroogde luchtpijp, 1/3  gedroogde varkensoor. Dus zeker om de dag eendennek.
Ze krijgen 's morgens en tussen de middag een snack; 's avonds compleet barf. De avondmaaltijd is helemaal gericht op hun dagelijkse portie qua bot, vlees, orgaan, pens en groente. Toch zitten ze ondanks de 2 snacks er naast, keurig op gewicht.
Gebruikersavatar
Door nova
#2760111
zelf zou ik geen gedroogde eendennekken geven..  Voor een kleine hond  kan dat snel te  veel  en/of te hard door het droogproces.

Heb je al eens aan eendenvoetjes gedacht?
VSE heeft  dozen eendenvoetjes, en wellicht wil een van de BPers die  eendenvoetjes bestelt  wel een kilootje aan jou afstaan.
De dozen zijn (meen ik ) 15 kilo, wel erg veel voor een klein hondje


Mien 3-tal  , Ramses en Orinake  gaan geregeld konijn halen, deze mensen kunnen ook konijn klokhuis leveren.
(hart, long luchtpijp) en dat is ook fijn om te drogen.

Lamslong en/of geitelong  is ook mooi spul om te drogen
Ook al eens aan witvis gedacht?

kortom, er is heel veel wat je kunt drogen zonder meteen aan nekken te denken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door