Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto en Zack
#2737661
Ik lees volgens mij overal dat zelf samenstellen goedkoper zou moeten zijn dan kvv voeren. Als ik op basis van een kilo per dag voor 2 honden aan nrv en 800 gram kvv zou voeren kom ik toch echt duurder uit als ik zelf zou samenstellen. Ik kan bij mijn verkooppunt barfprodukten van degomeat bestellen. Aangezien ik dan net zou beginnen en aangezien Tiesto met zijn spierprobleem moeilijker kan slikken zou ik dus alleen de nekken kunnen doen en dan los spiervlees en orgaanvlees. Maar bij alles zit je toch gauw aan bijna €3 de kg en bij kvv zit ik behalve darf toch voor het meeste wat ik geef onder de €3. Waar halen jullie het vandaan dan? En kun je trouwens die nekken nog klein hakken ofzo moet je dat allemaal malen. Ben bang dat Tiesto er in blijft anders..
Door Mowgli
#2737676
Veel BP leden zijn goedkoper uit omdat ze met de "lijntjes" uit Vraag en aanbod mee bestellen. Omdat daar hele grote hoeveelheden tegelijk besteld worden, kan er een mooie prijs met de leverancier gemaakt worden.
Verder kan ik er weinig over zeggen, omdat ik in Berlijn woon en dus hele andere prijzen (veel hogere!) betaal dan in Nederland. Als ik zelf samenstel kom ik al snel op 7 tot 8 Euro per kilo. KVV kennen ze hier niet echt, in zoverre, hetgeen wat te krijgen is is verre van compleet, wordt gevuld met long en bloedvlees, calciumbron  is meestal kippennekken en is voor de hond en niet voor de kat.
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 12 aug 2013, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shanti en co
#2737689
Bij een verkooppunt zijn spullen vaak duurder dan bij de webshop zelf. En de lijntjes van bp zijn meestal weer goedkoper dan de webshops (en vaak betere kwaliteit).

Wij hebben eerst kvv van Lotgering gevoerd+wat barf dingetjes en komen nu op ongeveer dezelfde prijs uit met barf (degomeat en lijntjes).

Het is ook erg afhankelijk van wat je koopt aan barfproducten.
Vanwege de prijs krijgt Shanti geen excoten of andere dure diersoorten en een deel van het spiervlees wat ze krijgt is smuldier.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2737809
Eigenlijk is de stelling ook wat achterhaald hoor. Jaren geleden waren de barfhappen goedkoper te krijgen dan de kvv's en was er qua barfprijzen alleen met smuldier te concureren.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2737861
Lig er ook aan waar je bv woon.
Als je bij Slagerij West of Ic in rotterdam makklijk kan komen ben je ook wat goedkoper uit meestal.
Degomeat moet je echt goed kijken, want sommige dingen zijn goedkoop (aanbieding) en sommige vind ik ook te duur.
Gemiddeld betaal ik voor vleesbot eigenlijk niet meer als 2,00/ 2,50 per kg spiervlees 3,00 en orgaan 2,00.
Zo kom ik op een gemiddelde van 2,50. Maar bv kippen nekken bij onze poelier 1,25 of eenden nekken bij SW per 5 kg 7,50
Maar ik voer hooguit 2x pw nekken ;)
Pens 1 euro p kg en een schapenkop 1 euro p stuk dat zijn 2 dagmaaltijden die me dan maar 0,50  kosten per dag ;)
Spiervlees is via lijntjes vaak gem 3,25 maar wel veel betere kwaliteit.

Maar ja als je hele prooidieren wil voeren ben je zeker duurder uit.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2738206
soms denk ik ook dat kvv goedkoper zou uitkomen maar als ik niet overdrijf met duur spiervlees zal het een klein beetje goedkoper zijn. plus als ik mijn honden te lang op kvv laat staan worden ze lui en willen ze geen moeite doen om vleesbot te eten dus dan krijgen ze weer tandplak daarom hou ik het bij barf en het is ook plezant dat je het zelf samen kan stellen je ziet wat je aan je hond geeft  ;) plus de slachterijen weten ook al dat er vraag voor is dus slaan ze dikwijls hun prijzen op, hier bij mij in de buurt is een nieuwe slachterij open gegaan 10 euro voor een Koehart, dan komt het inderdaad duur uit :) kippenkarkassen heb ik gratis
Door lachnat
#2738394
Tja ik ben met zelf samenstellen echt goedkoper uit met mijn katten.
Katten kvv 5 tot 7 euro per kilo (goedkoper lusten ze niet) zelf samenstellen en het dan voor die zeikerds door de molen gooien 2,10 per kilo  :biggrin2:

Voor de hond zou ik het eerlijk gezegd niet weten, dan moet ik eerst een kvv vinden die ze kan eten i.v.m. allergien.
Tinlo zou dan kunnen, 4 smaken die ze zou mogen hebben (eend, paard, lam, konijn) wat mij gemiddeld 3,85 per dag zou kosten terwijl ik met zelf samenstellen en bestellen via barfplaats gemiddeld 1,81 per dag kwijt ben (eend, haas, konijn, hert, ree, lama, lam, paard, kangeroe)
Pure schatting, zou dan eerst echt moeten kijken of er niet meerdere kvv's zijn die ze zou mogen eten, maar ja op kvv is ze altijd hongerig en op BARF niet dus ze blijft toch lekker BARFen zelfs al zou ik duurder uit zijn.
Door spikkel
#2738485
Ik Barf ook, en bestel bij Degomeat en Gelukkig Dier. Aan de lijntjes zou ik best mee willen doen, maar moet dan toch vaak een half uur heen rijden en dan ook weer terug.
Daarbij heb ik 3 kleine hondjes en 2 katten. Vaak gaat zo'n lijntje per 5 kilo of 10 kilo of hele dozen, het zou hier veel te lang in de diepvries liggen en zou er dan ook een knoert van een diepvries bij moeten kopen.
Maar als je grote honden hebt zal het zeker uit kunnen.

De enkelvoudige Kvv voor katten van Degomeat lusten ze hier erg graag.
Door Kooiker
#2738596
Ik had ook verwacht dat ik wat goedkoper uit zou zijn met barf naar aanleiding van de verhalen op internet dat zelf samenstellen zo veel goedkoper was als kvv. Ik kom ook gemiddeld rond de €3 per kg uit. Ik zit het met hetzelfde 'probleem' als Spikkel: mijn vriezer is niet groot genoeg om mee te doen aan de lijntjes, en ik hou het voorlopig dus ook bij de bestellingen bij caroba en degomeat. Nou ja, als mijn hond het er maar goed op doet, is het het waard.
Door Martine-Tom
#2738603
3 Euro per kilo is toch goedkoop?
Met een beetje fatsoenlijke kvv red je dat niet hoor.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2738681
Als ik bijv, kippennekken haal voor 50 cent de kilo/zalmkoppen voor 50 cent en krijg gratis de lijven erbij goedkoop paardenvlees /rundvlees enz.kom ik gemiddeld toch goedkoop uit voor mijn honden.

Ik dacht gemiddeld 1.50 a 2 euro per kilo..
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2738776
Ik weet niet wat echt goedkoper is, kvv of barf. Wat ik wel weet is dat ik bij zelf samenstellen precies wéét wat ik geef, precies op maat, zeg maar, terijl ik bij kvv maar moet afwachten wat de leverancier er allemaal instopt. Daar heb ik geen invloed op. Dus liever iets duurder uit met barf dan afhankelijk van een kvv-slager!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2739039
lachnat schreef: Tja ik ben met zelf samenstellen echt goedkoper uit met mijn katten.
Katten kvv 5 tot 7 euro per kilo (goedkoper lusten ze niet) zelf samenstellen en het dan voor die zeikerds door de molen gooien 2,10 per kilo  :biggrin2:

Voor de hond zou ik het eerlijk gezegd niet weten, dan moet ik eerst een kvv vinden die ze kan eten i.v.m. allergien.
Tinlo zou dan kunnen, 4 smaken die ze zou mogen hebben (eend, paard, lam, konijn) wat mij gemiddeld 3,85 per dag zou kosten terwijl ik met zelf samenstellen en bestellen via barfplaats gemiddeld 1,81 per dag kwijt ben (eend, haas, konijn, hert, ree, lama, lam, paard, kangeroe)
Pure schatting, zou dan eerst echt moeten kijken of er niet meerdere kvv's zijn die ze zou mogen eten, maar ja op kvv is ze altijd hongerig en op BARF niet dus ze blijft toch lekker BARFen zelfs al zou ik duurder uit zijn.
Hoe kán dat? Hert, ree, lama, lam en kangeroe zijn dure vleessoorten. Die bij de bekende leveranciers al snel voor 3,50 tot 4,50 euro per kilo gaan minimaal. Heb je dan voor al die diersoorten speciale adresjes ofzo? Of is die 1,81 geen kiloprijs maar portieprijs en zo ja hoe groot is die portie dan?
Door TessaThomas
#2739051
Ik zit qua kvv nu hetzelfde als dat ik met barf zat. Alleen met barf zag ik precies wat Tessa at en nu niet. Daarbij moet ik zeggen dat ik dure en goedkope merken afwissel. Ik kwam met barf op zo'n 40 euro per 4 weken en met kvv ook. Alleen voor Tay niet, want die krijgt vaker de dure merken en eet nog veel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door