Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2734546
Een blender zou dat toch moeten kunnen.
Ietwat kwaliteit...

Ik heb ook de Philips van 800W. Dat is het sterkste dat ze momenteel nog hebben, simpelweg omdat de technologie van de messen verbeterd is, waardoor je met een kleiner vermogen toch goed kan malen.
Deze kan zelfs ijsblokken vermalen (en dat heb ik al vaak gedaan). Buiten het feit dat het een hels lawaai maakt, werkt dat prima en het is echt heel snel klein.  Bladgroenten gaan echt als niets en wortels of biet in smoothies neemt hij ook zonder problemen. 
Dus het zou me sterk verbazen dat groentenprut niet zou gaan.

Ik zou wel eerst de harde groenten even in stand 'ijsblok' laten gaan. Dan gaat hij er niet vol op in maar steeds in stukjes.  Blend stop blend stop ...  Ik denk dat dat beter is voor de machine dan meteen met volle kracht er tegenaan te gaan.  Daarna de zachte groenten erbij en dan misschien zachtjes beginnen een opbouwen.    En geef hem de tijd om alles mooi fijn te krijgen.
#2734607
pearlsofpassion schreef: Een blender zou dat toch moeten kunnen.
Ietwat kwaliteit...

Ik heb ook de Philips van 800W. Dat is het sterkste dat ze momenteel nog hebben, simpelweg omdat de technologie van de messen verbeterd is, waardoor je met een kleiner vermogen toch goed kan malen.
Deze kan zelfs ijsblokken vermalen (en dat heb ik al vaak gedaan). Buiten het feit dat het een hels lawaai maakt, werkt dat prima en het is echt heel snel klein.  Bladgroenten gaan echt als niets en wortels of biet in smoothies neemt hij ook zonder problemen. 
Dus het zou me sterk verbazen dat groentenprut niet zou gaan.

Ik zou wel eerst de harde groenten even in stand 'ijsblok' laten gaan. Dan gaat hij er niet vol op in maar steeds in stukjes.  Blend stop blend stop ...  Ik denk dat dat beter is voor de machine dan meteen met volle kracht er tegenaan te gaan.  Daarna de zachte groenten erbij en dan misschien zachtjes beginnen een opbouwen.    En geef hem de tijd om alles mooi fijn te krijgen.
ik heb een philips blender, hmmm, ja van tig jaren geleden, en een Princess blender, recentere datum, maar mischien zolas jij zegt, niet zo fantastische kwaliteit? De messen draaien, haha, maar de groenten blijven waar ze zijn, tenzij ik liters vocht toevoeg........
Door deja
#2734613
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik wat mee en ga het zeker proberen, ik vind het ook altijd een wanhoop die groente maar wil het toch geven vandaar
Gr.Marjan.
#2734994
Annemarie Rijnveld schreef: ik heb een philips blender, hmmm, ja van tig jaren geleden, en een Princess blender, recentere datum, maar mischien zolas jij zegt, niet zo fantastische kwaliteit? De messen draaien, haha, maar de groenten blijven waar ze zijn, tenzij ik liters vocht toevoeg........
Echt?
Hoe kan dat nu?  ???
#2735018
pearlsofpassion schreef: Echt?
Hoe kan dat nu?  ???
Weet het ook niet Pearl, maar bij mij doen beide apparaten niets, ja banaan, appel, aardbeien, daar hebben beide een makkie aan. Maar groenten als wortels, venkel, sperciebonen, de hardere soorten dus, dan draaien de messen op volle toeren en de groenten blijven op hun plaatsje steken. Tenzij ik er vocht bij doe, zeker 2 drinkbekers.
Dat vind ik teveel...
#2735024
Ook als je het op voorhand in iets kleinere stukjes snijdt?
Want dan moeten ze toch vallen, lijkt me, en zo wel meegenomen worden?
Wat als er ook bladgroenten bij doet?

En heb jij ook zo'n 'ijsblokstand'? Want daar valt het steeds naar beneden op het moment dat hij niet draait. 
#2735038
pearlsofpassion schreef: Ook als je het op voorhand in iets kleinere stukjes snijdt?
Want dan moeten ze toch vallen, lijkt me, en zo wel meegenomen worden?
Wat als er ook bladgroenten bij doet?

En heb jij ook zo'n 'ijsblokstand'? Want daar valt het steeds naar beneden op het moment dat hij niet draait.
Ja ook in heel kleine stukjes gesneden..en ook als ik er zeer vochtrijke groenten erbij doe als tomaat, en komkommer of bladgroenten; de spinazie trouwens draaide iedere keer om de messen vast  :D

De enige oplossing was om bij heel kleine beetjes te blenderen, maar dat duurt mij veel te lang....en hoe voller de pot, hoe slechter het ging....

Met ijsblokjes heb ik nooit geprobeerd  :) Ik weet niet of er een ijsblokstand op zit, daar zal ik naar kijken na de vakantie. Mogelijk een goede tip, ik ga het in ieder geval proberen, dank je wel @Pop!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2735039
Annemarie Rijnveld schreef: Weet het ook niet Pearl, maar bij mij doen beide apparaten niets, ja banaan, appel, aardbeien, daar hebben beide een makkie aan. Maar groenten als wortels, venkel, sperciebonen, de hardere soorten dus, dan draaien de messen op volle toeren en de groenten blijven op hun plaatsje steken. Tenzij ik er vocht bij doe, zeker 2 drinkbekers.
Dat vind ik teveel...
Hier ook zo. Heb nu een Philips HR7774 1000watt. Gebruik voor de groentemix de blender, maar het moet (nog steeds, ook vergeleken met goedkopere machines) flink vochtig zijn. Ik gebruik ik de ice-crush stand, dan nog wil het niet lekker draaien. Doe er dan wel komkommer bij voor het vocht, dat scheelt.  :)
#2735097
Hmmm vreemd...

Nu maak ik zelf geen groentenprutten, maar ik heb met de blender nog geen problemen gehad.

Niet bij het vermalen van noten, maken van pesto, smoothies met harde groenten enz... Smoothies zijn natuurlijk vochtig, maar die noten of pesto toch niet.  Voor pesto moet je echt alle droge ingredienten mengen, en vooral veel basilicum, maar de ingredienten zijn natuurlijk wel van nature kleiner... Ik weet niet of dat verschil maakt  :-\

Als ik groentenprut maak heb ik maar een erg kleine hoeveelheid nodig voor mijn katten en doe ik het in het cuttertje van de staafmixer. In mijn blender zou ik het kwijtraken  ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2735150
pearlsofpassion schreef: Hmmm vreemd...

Nu maak ik zelf geen groentenprutten, maar ik heb met de blender nog geen problemen gehad.

Niet bij het vermalen van noten, maken van pesto, smoothies met harde groenten enz... Smoothies zijn natuurlijk vochtig, maar die noten of pesto toch niet.  Voor pesto moet je echt alle droge ingredienten mengen, en vooral veel basilicum, maar de ingredienten zijn natuurlijk wel van nature kleiner... Ik weet niet of dat verschil maakt  :-\

Als ik groentenprut maak heb ik maar een erg kleine hoeveelheid nodig voor mijn katten en doe ik het in het cuttertje van de staafmixer. In mijn blender zou ik het kwijtraken  ;D
Ik heb deze week zelf pindakaas gemaakt met de blender. Althans, geprobeerd.  :biggrin2: 
Zakje ongezoute pinda's (230gr) en een eetlepel arachideolie -volgens de recepten op i-net-. Niet te doen! Ook niet met de ice-crush stand, het wilde niet draaien zonder dat ik extra vocht toevoegde.  :-\  Denk dat ik het de volgende keer maar in de mengkom met messen probeer. Misschien is dat voor de groentenmix zonder veel vocht ook wel beter.  :-\

Wordt vervolgd.  ;) :)
#2735188
pearlsofpassion schreef: Hmmm vreemd...

Nu maak ik zelf geen groentenprutten, maar ik heb met de blender nog geen problemen gehad.
Niet bij het vermalen van noten, maken van pesto, smoothies met harde groenten enz... Smoothies zijn natuurlijk vochtig, maar die noten of pesto toch niet.  Voor pesto moet je echt alle droge ingredienten mengen, en vooral veel basilicum, maar de ingredienten zijn natuurlijk wel van nature kleiner... Ik weet niet of dat verschil maakt  :-\

Als ik groentenprut maak heb ik maar een erg kleine hoeveelheid nodig voor mijn katten en doe ik het in het cuttertje van de staafmixer. In mijn blender zou ik het kwijtraken  ;D
Whahahahaha, nu begrijp ik jouw verbazing!! Grapje!!

OT Pesto is veeeeeeel lekkerder als je het met een houten (!) vijzel in zo'n marmeren pot stampt! Wel wat werk, maar zeker de moeite waard.....en dan de goede Basilicum nemen, Basilico Ligure...das de lekkerste... einde OT

Ik denk dat noten geen problemen geven want die zijn vrij zwaar, die heb ik ook weleens in de blender gegooid in een ver verleden.

Smoothy, volgens mij gaat in een smoothy erg veel vocht toch?

Dat cuttertje is echt waanzinnig fijn, ja.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2743474
Ik had beloofd in ander topic (zo nog ff zoeken) te laten weten hoe de Kenwood vleesmolen het doet met groenten. Nou, net gedaan en het ging prima :wavetowel2:.
Was eerst nog bezig met de keukenmachine van Moulinex. Die doet het uiteraard uitstekend, maar is niet zo groot dus het is steeds bakkie vullen, draaien, bakkie legen, weer vullen, enz. Toen bedacht dat ik de vleesmolen zou uitproberen en tja, toen had ik weliswaar dit keer 2 machines schoon te maken, maar de volgende keer gaat het gelijk in de vleesmolen :biggrin2:.
Gewoon een afwasbak vol met kleingesneden groente, malen maar. Geen puree, maar het scheelt niet veel en er komt ook het nodig sap vrij: even doorscheppen en ik had een mooie fijne mix in te vriezen. Ik ben er zeer tevreden over. Zou deze machine niet aanschaffen voor alleen de groentes, maar nu die er toch staat voor het vlees, is het uitermate geschikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door