Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door monster
#2712210
Ik heb een pak sardientjes gekocht.  Ze vinden het heerlijk, maar hoeveel en hoe vaak geef ik dit nu en moet ik dan toch nog zalm en visolie hebben, of is dit genoeg?
Door Nugget
#2712368
Ik geef 2 x per week één grote sardien of een verse haring als extraatje aan mijn hond, een Dobermann.
Eén keer in de week geef ik mijn hond als vleesbot een zalmkop.
Ik geef geen extra visolie, maar dat hangt denk ik ook af van de reden waarom je visolie geeft.
Door monster
#2712829
Ze hebben allebei epilepsie en ik had gelezen, dat omega 3 daar goed tegen is.
Maar het is zo in het begin echt even puzzelen.
Door smulpaap
#2713290
Ik zou in dat geval de sardines gewoon als extra geven , en in plaats van zalmolie een goede visolie geven . Ikzelf vind Doils een heel fijne visolie .
Doils bevat EPA en dat bied een beschermende werking bij o.a epilepsie . Zalmolie is (vaak ) erg vervuild , en Doils gezuiverd
En het bevat de juiste verhoudingen . Ik zie op je onderschrift ook een wat oudere hond ? Ook voor oude honden is Doils een zeer weldadige ondersteuning
Het is prijzig , maar dan heb je ook wat . Het is ook zuinig in gebruik


http://www.doils.net/v1/home/home.asp?language=nl
Door Lizzy
#2713517
Hoeveel omega 3 je moet geven is echt afhankelijk van zoveel dingen dat het lastig is om er antwoord op te geven. Het hangt er ook vanaf of je groenten geeft, dingen als chlorella/spirulina, etc. Verder hangt het af of je veel bio-industrie vlees voert of juist veel biologisch en wild. Wild is van nature het best in balans als het op vetzuren aan komt. Maar gemiddeld genomen is het prima om bijv. 2 keer per week rauwe vette vis te voeren (en dan bijv. 1 keer haring en 1 keer sardien of 1 keer zalm en 1 keer sardien en dan van ieder dus 1 visje of 1 zalmkop -  2 keer per week zalmkop zou ik niet doen om wat Smulpaap hier boven ook schrijft). Mocht je een hond met nier of huidproblemen hebben, kan het raadzaam zijn om elke dag een (goede) visolie erbij te gaan geven (behalve op de dagen dat je verse vis voert).
Door monster
#2713875
Bedankt, ze krijgen aardig wat groenten, fruit en geregeld noten.
Dat heb je als hond van vegetariërs.
Ik ben nog half kvv aan het geven en half over aan het schakelen op eigen menu.
Dus we puzzelen nog even door.
De oude Dribbel heeft voor het eerst in 12 jaar geen huidprobleem meer en de epileptische aanvallen zijn niet weg, maar wel verminderd.
En monster de kat is geen barftypje, maar een sardientje gaat er wel in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door