Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#320541
Hier in de buurt woont iemand die zeer voor natuurlijke dierhouding is, en zijn konijnen een groot, deugdelijk omheind terrein ter beschikking heeft gesteld. De natuur heeft haar werk gedaan, en er huppelen nu tientallen konijntjes rond. Die dus nu a 2 euri te koop zijn. DILEMMA! Supervers konijn, compleet met alles d'r op en d'r aan, ideaal barfvoer natuurlijk. MAAR de knijntjes verkeren in blakende welstand, en moeten dus nog geslacht worden alvorens ze voor consumptie geschikt zijn. Wat doe je dan als rechtgeaarde barfer :-X
Ik dus niks. Want dat kan ik echt niet, konijnen de nek omdraaien. Hypocriet? Jazeker. Als ze dood zijn voer ik ze zonder gewetensbezwaar of probleem, maar zelf doodmaken, daar ligt voor mij de grens. Hoe zit dat voor jullie?
Door Doedels
#320548
Ik ben vegetariër en als een viskop mij aankijkt terwijl er aan wordt gekloven dan moet ik wel even slikken. Aan de andere kant vind ik niets fijner dan mijn honden zien en horen kluifen aan iets lekkers. Ik ben er voor om dieren zo dicht mogelijk bij de natuur te behandelen, huisvesten en voeren. Als er dieren moeten worden gegeten dan wel liefst dieren die een dierwaardig bestaan hebben gehad. Dat geldt zeker voor deze konijnen. Ik zou ze zelf absoluut niet de nek omdraaien. Je kunt dat overigens vaak bij een poulier laten doen. Maar dan moet je die lieve nijntjes wel eerst wegbrengen. Voordat ik bij de poulier was zou ik waarschijnlijk al een diepe persoonlijke band met ze hebben. Ik ben dus hypocriet en koop liever een prijzig en anoniem konijn zonder aaibaarheidsfactor dan een konijn waarvan ik zeker weet dat het een goed leven heeft gehad, maar dat ik in de ogen heb kunnen kijken. :-\
Door Audrina
#320615
Ik kan het zelf ook niet, maar ik zou net zoals Nelly iemand zoeken die het wel kan. En dan wel iemand die ze dan ook meteen vilt en in stukken doet. Maar ze lusten hier toch geen konijn. Barf okay, maar ik moet niet meer kunnen zien wat voor dier het geweest is. :-\
Door casangio
#320642
Als ik ze levend heb gezien hoef ik ze niet dood, zelfs nog niet gratis. Ik zal ze ook nooit en te nimmer een levend dier uitzoeken om te laten slachten.
Ik wil ook niet dat dieren speciaal voor mij of mijn honden dood gemaakt worden, ik koop ze alleen als ze al dood zijn. Vroeger had ik een adres voor eenden. OP een dag kwam ik daar en hij zei ik heb geen eenden.
Toen diezelfde dag belde hij op dat hij toch eenden had. Ttoen ik met de zak thuis kwam zag ik dat het wilde eenden waren, terwijl ik er altijd tamme had gekocht. De honden hoefden ze niet en ik kom er nooooiiiiiit meer want ik verdacht en verdenk hem nog steeds ervan dat hij wilde eenden uit de vijver heeft gehaald. >:( >:( >:( Daar kom ik dus nooit meer.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 16 mei 2005, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EvitaP
#320664
Ik wil uiteindelijk wel zo ver gaan denk ik. Dan weet je ten minste wat voor een leven die dieren hebben gehad. Maar dan zou ik beginnen met kippen/hanen, die hebben toch een wat minder hoog knuffel gehalte. Zelf durf ik het (nog) niet, maar m'n vader wel (zegt hij ;) ) . Voorlopig houd ik het nog bij al gedode dieren, zolang er genoeg redelijk aanbod is houd ik het ook zo.
Ik wil het oa doen omdat het idd anders hypocriet is. Ik vind dat als je zo'n beestje op eet je niet moet klagen als je 'm zelf zou 'moeten' slachten.
Maar ik heb er wel veel moeite mee hoor. Ik heb bij al gedode dieren ook veel moeite. Maar daar zet ik me langzaam overheen.
Laatst gewijzigd door EvitaP op ma 16 mei 2005, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320670
Ik zou willen dat ik het kon, om dezelfde reden als wat Evita al aangeeft, je weet dan zeker dat de dieren die je voert een goed leven hebben gehad en niet volgedouwd zijn met allerlei rotzooi, maar pfffffffffff ik zie me geen kip of konijn slachten, ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik ze weg zou kunnen brengen naar iemand die ze wel durft te slachten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel heel erg laf van mezelf vind, maar wie weet hoe dapper ik ooit nog eens wordt, maar ik zou mijn adem er niet op inhouden als ik jullie was.
Door debby
#320694
ik zou er veel moeite mee hebben, ( eet zelf ook geen vlees meer )
Maar wij hebben vroeger alleen maar dieren gehad die groot gevoed werden en daarna geslacht. ( heb ik ook geen probleem mee, ze hebben een perfect leven gehad bij ons totdat ze geslacht werden )

Mijn vader slachte vroeger ook kippen waar we bij waren, heb ik ook geen moeite mee.

Dus zou het waarschijnlijk doen, maar met moeite.
Door tieneke
#320699
Iedere dag met wandelen komen wij eenden tegen,levende dus.
Ik vind dit echt waanzinnig leuke beesten maar ze liggen wel als nek in de vriezer....zou het zelf niet kunnen slachten en zeker niet willen :-X
Door Mevroi Kruim
#321428
Bedankt voor jullie reacties - gelukkig ben ik niet de enige wat ;D

Wat Debby zegt vind ik heel goed, als je weet dat dieren een ordentelijk leven hebben gehad is het volgens mij OK om ze te gebruiken na hun dood.
Alleen, ik kan ze dus niet doodmaken. Ik heb het nog nooit gedaan en ben ook als de dood dat ze nog zouden lijden ook.
Iemand zoeken die het wel kan had ik ook bedacht, maar ik ben bang dat als ik eenmaal kennis met ze heb gemaakt ik het toch niet meer kan opbrengen.
Door the dude
#328099
Ik zou niet zelf een konijn levend willen meenemen om te slachten.

Maar dat komt omdat ik het in de eerste plaats niet kan en daarnaast omdat ik geen goede mogelijkheid heb om te slachten. Wel zou ik het willen leren, In ieder geval zou ik willen weten hoe je een dier zo snel en zo pijnloos mogelijk kan slachten, daar zou ik niet mee willen 'rommelen'
Laatst gewijzigd door the dude op di 31 mei 2005, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#328224
casangio schreef: Als ik ze levend heb gezien hoef ik ze niet dood, zelfs nog niet gratis. Ik zal ze ook nooit en te nimmer een levend dier uitzoeken om te laten slachten.
Idem!!!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door