Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2710861
Het laatste jaar is bij Kaio (9,5 jaar) zijn vacht wat veranderd, bruiner geworden, last van bronzen punten op dekvacht. Maar vooral de structuur is brosser fluffy-er enzo. Ook drogere dekvacht.
Ik heb geen van de newfs vaak moeten kammen etc of erg moeite mee gehad. Maar nu het laatste jaar dus koekt de vacht wat erg aanelkaar, geen talg en ook niet persee vet, maar gewoon erg inelkaar verweven wat kammen voor zowel Kaio als mij erg pijnlijk maakt. Ook niet sprake van losse ondevacht. En meneer is nooit fan geweest van kammen en zo dus al helemaal niet en ik heb een overbelaste schouder nu dus. (3 honden gedaan en normaal kon dat wel, nu dus niet blijkbaar)

Vraag me dus af wat ik met voeding of supplementen nog hiervoor zou kunnen doen? (los van hetgeen ik extra wil doen voor vachtverzorgingsprodukten) Iemand idieen?
Barfmenu is ong  50% vleesbot (over het algemeen meer vlees dan bot), 20 % spier, 15 % orgaan(een derde lamspens) 10% vis en wat groenten en zalmolie.
Door suzanne 1
#2710909
Je zou evt doils skin kunnen proberen i.p.v. de zalmolie. Visolie is zowieso beter dan zalmolie en doils skin is speciaal voor de vacht. Bij onze hondjes kun je echt verschil zien (husky;s en pyr herder). het is wel duur maar het grote flesje is in verhouding veel goedkoper en ik doe er met 3 honden ongeveer 3 maanden mee. Dus denk dat jij er nog wel langer mee doet. Totaal gewicht van onze 3 honden is ongeveer 75 kg
Laatst gewijzigd door suzanne 1 op za 06 jul 2013, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2710976
Xerox schreef: Doils doet het hier inderdaad erg goed!


Ik dweep er ook mee , en ik heb geen aandelen hoor  :biggrin2: Noa onze oude tut had  de zg kale(re) plekken die je bij Bulldoggen wel vaker ziet
Toen ze hier als herplaatser kwam ( brok gevoert ) was het tegen zwart aan . Geen porum . En verder ook een erg slechte vacht .... vettig , veel verharing , dof , kortom hopeloos
Ze word over 2 maanden 12 jaar , maar ze is klokgaaf , verhaart nauwelijks . Echt opgeknapt dus . Noa krijgt elke dag groenten , vooral veel bladgroenten , en tja als ze van wild houden ?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2714065
Oke dat gaat dus doils worden. Hebben ze er geen liter verpakkingen van ?  :biggrin2:
Ik denk dat ik iets meer als een maandje doe met de 236ml verpakking per hond.
Groenten geef ik op gevoel erbij, maar bij Kaio kan ik makkelijk meer geven, die lust dat graag, die zou zelfs 1 kilo vegetarische maaltijd prima vinden. :P

Trouwens wassen heeft hem ook goed gedaan, denk dat ik dat ook vaker zal moeten gaan doen, tot zijn grote teleurstelling.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2714604
Ja die is aanzienlijk goedkoper, helaas is de belgische prijs wel duurder dan de nederlandse maar dan nog scheelt het zo'n 12 euro met andere aanbieders. Dat is de moeite waard  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door