Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greetje
#2705867
Hallo,

Ik heb een vraagje over het bewaren nadat het vlees geportioneerd is.

Ik heb het zelf in diepvrieszakjes gedaan, ik heb dan ook maar een mini hond van 7kg dus heb geen vuilniszakken nodig per dag  ;)
Het nadeel hieraan is dat als ik het `s avonds wil ontdooien ik `s morgens het zakje aantref in een plas vieze drap.
De eerste keer dacht ik, ik leg het gewoon op de vriezer en pak het morgen mee naar beneden maar dat was niet zo`n feest.
Nu leg ik het dan gewoon in een bakje te ontdooien wat goed gaat maar ik vraag me af hoe jullie dit doen. Is er misschien iets wat ik wel gewoon op de vriezer kan leggen om te ontdooien  ;)

Groetjes Greetje
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2705886
Ik haal wat ik nodig ben altijd een dag van te voren uit de vriezer.
Ik haal de zakjes er direct van af, dus als het nog bevroren is.
En dan gaat het in een bak met deksel er over in de koelkast om te ontdooien.
Door smulpaap
#2705887
Ik laat de zakjes  voor mijn smurf van 7 kg in een ontbijtkoektrommel met deksel erop ontdooien , past pusies , en neemt niet veel ruimte in in de koelkast
Bij bv de Action zijn ook wel allerlei maten doosjes met deksel te koop in smurfen formaat
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2705894
Ikea zakjes, die zijn lekker stevig en gaan makkelijk dicht. Ik schrijf er met een watervaste stift op wat erin zit, dat gaat dan in hun eigen doos. Ik heb een doos waar spiervlees inzit, 1 voor orgaan en 1 voor botwerk. De kvv ligt in een eigen vriezer.

Het ontdooien doe ik in aparte bakken van de ikea, spier en orgaan mik ik bij elkaar en bot gaat aprt, wel alles afgesloten op het aanrecht. S avonds eruit= s morgens ontdooit, tenzij het heel warm is dan ontdooi ik in de koelkast.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2705927
Hier ook na het portioneren in plastic zakken (ben nog even in onderzoek welke het lekkerste/fijnste werken na 3 jaar BARF  ::))
Als ik het eruit haal leg ik de spullen van beide heren in de zakjes in een emmer, deksel erop en laat het ontdooien voor de volgende dag op het aanrecht.
Het lekvocht gooi ik trouwens weg
Door Cathelijn
#2705983
Senna99 schreef: Ik haal wat ik nodig ben altijd een dag van te voren uit de vriezer.
Ik haal de zakjes er direct van af, dus als het nog bevroren is.
En dan gaat het in een bak met deksel er over in de koelkast om te ontdooien.
Zo doe ik het ook. Voordeel: geen stinkende, vieze zakjes.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2706023
Ik neem altijd een bak mee naar boven (daar staat mijn vriezer) als ik naar bed ga en ik heb een handdoek op een tafel daar zet ik de bak op en daar doe ik altijd het zakje met vlees in...


Handdoek leg ik neer omdat er altijd condens van af komt.
dan gaat het mee de volgende ochtend en leg ik het in de koelkast, voordat ik met de honden ga lopen leg ik het op het aanrecht dan is het vlees niet zo koud ....
Door Mowgli
#2706197
Hier een kat die dus ook kleine porties eet. Ik alles in porties van 80 gr. geportioneerd in een 3 liter diepvrieszak. Daar gaat een bolletje van 80gr. in, ik draai een paar keer rond, dichtbindertje er omheen en dan volgende portie van 80 gr. Zo heb ik 4 porties van 80 gr. in een 3 liter zak. 's Avonds voordat ik naar bed ga knip ik 2 bolletjes af met een schaar, die gaan in een afgesloten tupperwarebak bovenin de koelkast om te ontdooien. Omdat de porties in de zakrond gedraaid worden bij portioneren, kan ik ze niet uit de plastic zakjes krijgen als ze niet ontdooid zijn.
Er "ontsnapt" wel wat dooiwater, maar dat ligt in de Tupperwarebak zodat ik dat op Mowgli's bord kan gieten.
Door Greetje
#2706376
Super bedankt voor de reacties! ik ga is even uitproberen wat voor mij het fijnste werkt.

Ik ben pas 2 maanden (ongeveer) bezig met barf en ik gooide het lekvocht dus weg, ik ga dat morgen is proberen erbij te doen, is toch weer vocht en ik heb al het idee dat meneertje erg weinig drinkt dus een win win situatie hahaha.

Ik heb wel is geprobeerd de zakjes al van het vlees af te halen savonds maar dan blijft er vaak wat plastic tussen zitten waardoor ik dat dus niet meer doe. groente heb ik in ijsblokjes ingevroren en zo in een plastic tas in de vriezer zitten, die haal ik er dus zo uit, daarom wordt het altijd een prutje met dat lekvocht erbij. misschien maar is 2 bakjes mee naar boven nemen vanavond  ;)

Nogmaals bedankt allemaal!
Door mona
#2708932
ik haal van die bakjes waar je ook de filet americain in koopt. die haal ik bij de sligro.
verschillende maten en lekker makkelijk stapelen en geen gedoe met lekvocht.
Door Greetje
#2754166
Bedankt mona, ik moet donderdag toch bij de Sligro zijn dus dan kijk ik meteen even voor die bakjes.
Helaas ben ik nu bezig met portioneren dus gaat het deze keer nog gewoon in zakjes.
Kan wel even langs IKEA morgen voor zakjes. Ik gooi na het bestellen alles in kilo verpakking in de vriezer en wat ik de volgende dag nodig heb haal ik eruit en portioneer ik `s morgens, omdat ik met reuma zit te kijken kan ik het niet allemaal in 1 keer. soms denk ik wel is, ik moet het gewoon in 1 dag doen, dat is makkelijker maar ja, dat wil niet altijd en als het helemaal ontdooit is is het niet veel meer waard natuurlijk.

Groetjes Greetje
Door Drijver
#2754363
Senna99 schreef: Ik haal wat ik nodig ben altijd een dag van te voren uit de vriezer.
Ik haal de zakjes er direct van af, dus als het nog bevroren is.
En dan gaat het in een bak met deksel er over in de koelkast om te ontdooien.
Hier idem. En de zakjes kunnen zo bij het plasticafval, hoeven niet omgespoeld te worden en stinken ook niet.
Het vleesvocht giet ik over de hap in de bak.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2754383
Senna99 schreef: Ik haal wat ik nodig ben altijd een dag van te voren uit de vriezer.
Ik haal de zakjes er direct van af, dus als het nog bevroren is.
En dan gaat het in een bak met deksel er over in de koelkast om te ontdooien.
Ik doe dat ook zo, maar dan direct in het voerbakje wat in de koelkast gaat.
De  muffins van Ot vries ik in in siliconen muffinvormen en gaan nadat ze helemaal bevroren zijn, in een zipzak. Daar heb ik dus ook geen dooivocht van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door