Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2699866
Zo  :o, je gaat natuurlijk geen 30 kg weggooien, goed opgelost! Enne eentje lust hier ook graag keutels  ;)! Jemig dat jullie dat allemaal weten joh, galblazen, gespoede maagjes.. Ik ga maar eens goed, en dan echt goed, opletten!
#2700027
Mijn hond at tot voor kort wilde eend met smaak, maar sinds enige tijd niet meer. Hij krijgt dan een hele wilde eend inclusief alle organen.
Wat me wel opviel was dat hij met name wilde eenden waarbij de krop nog vol zat met wilde graankorrels liet staan. De organen kon ik laten zitten, maar de volle krop moest eruit, want dat graan.......grote yach vond hij dat.
Voor de rest eet hij juist heel graag wild, met name haas en konijn.
Vandaag krijgt hij voor het eerst bosduif, dat schijnt ook zo'n beestje te zijn wat veel honden laten staan, dus ik ben benieuwd.
#2700086
Haasje , al barfende leer je , echt waar  :biggrin2:

Nugget idd de krop word ook vaak als blehhe beschouwt

Of het vruchtje in een hele kwartel

Ogen en tanden van bv konijnenkop , dat word hier eerst uitgekwat , dan begraven en later pas opgegeten
#2700182
smulpaap schreef:Ogen en tanden van bv konijnenkop , dat word hier eerst uitgekwat , dan begraven en later pas opgegeten
Wat had ik raar staan kijken als ze tanden gingen begraven hier  :biggrin2:! En inderdaad, al barfend leer je! Het zal mij benieuwen of ze het vanavond eten, ik zal die krop en de galblaas er uithalen en kijken hoe dat gaat, anders laten weken in pens en later op de avond geven. Moet goed komen  :).
#2700360
Raiko eet hier ook met lange tanden (of eigenlijk gewoon niet) wilde eend en fazant als ik het zo aanbiedt.
Maar als ik het ff door de vleesmolen haal en mix met zijn verdere barf hap wordt het wel gegeten. Soms doe ik het ook samen met een eitje en heel soms met een beetje vis uit blik (dat vind ie echt heerlijk).
En dan wordt de onderkant van de bak er bijna mee opgegeten... :biggrin2: :biggrin2:
#2705520
Hier helaas ook geen voorkeur voor wilde eendenekken en fazant is ook echt not done. haaskarkas gaat er dan juist wel weer heel goed in en hertenvlees is ook geen probleem.

voor de eendenekken heeft Joy het volgehouden om zeker 3 dagen niet te eten en toen met hele lange tanden 1 nekje te eten, mij verwachtingsvol aan te kijken met het idee dat er dan daarna toch echt fatsoenlijk eten zou moeten komen  ;D

Ik heb de hoop opgegeven, eten moet uiteindelijk ook lekker en leuk blijven en ook ik lust sommige dingen ECHT niet  8)
#2706752
Hier hetzelfde, bijna drie dagen niet eten. Als het alleen wilde eend is, oké, 1 of 2 soorten maakt niet zoveel uit. Ik ga het nog wel een keer proberen. Ik heb de galblaas en de inhoud van de krop verwijderd en Kismo at alles op behalve de darmen van de wilde eend. Daar kan ik het in ieder geval aan kwijt als het echt niet gaat lukken met dat andere verwende nest  :biggrin2:.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door