Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#319300
1. Op een ander forum beweert iemand (die overigens de ballen verstand heeft van barf en haar hond brokken voert) dat rauwe zoetwatervis bepaalde vitamines af zou breken als je het aan je hond geeft. Dit heeft ze uit 1 of ander elementair kynologisch handboek. Is dit waar? (lijkt mij van niet, dus eigenlijk weet ik het antwoord al)

2. Ik heb voor mijn teefjes forel ontdooid. Kan ik dat samen geven met een rauw eitje?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#319303
Audrina schreef: 1. Op een ander forum beweert iemand (die overigens de ballen verstand heeft van barf en haar hond brokken voert) dat rauwe zoetwatervis bepaalde vitamines af zou breken als je het aan je hond geeft. Dit heeft ze uit 1 of ander elementair kynologisch handboek. Is dit waar? (lijkt mij van niet, dus eigenlijk weet ik het antwoord al)

2. Ik heb voor mijn teefjes forel ontdooid. Kan ik dat samen geven met een rauw eitje?

Uh wel dus. Een stofje Thymasine (oid klinkt als lijkt op) breekt vit. B af.

Forelletje kan geen kwaad hoor :D
Door Audrina
#319306
Angelique schreef: Uh wel dus. Een stofje Thymasine (oid klinkt als lijkt op) breekt vit. B af.

Forelletje kan geen kwaad hoor :D
Dank je voor het antwoord. :) Is dat ook (afbreken van vitamines) als je zo gewoon af en toe eens zoetwatervis geeft? Of geldt dat alleen als je het vaak zou geven? Of als je het samen geeft met iets anders erbij?

Dat waren meer als 2 vraagjes. ::)
Door Lizzy
#319313
Ja.

Rauwe zoetwatervis (dus ook forel) bevat thiaminase dat Vit. B1 afbreekt.

Maar vitamine B1 zit in vlees en vis en aangezien de hond die vers/rauw eet genoeg B1 binnen krijgt, lijkt het mij niet zoveel kwaad kunnen om zo heel af en toe eens een zoetwatervisje te geven hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door