Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Psycho-tr
#2687506
Hallo allemaal,

Zit met een probleem met mijn duitse herder van 23 weken die ik KVV Carnibest voer.
Hij doet sinds zaterdag mank lopen,Ben vandaag naar de DA(meemortel te budel) geweest en is gerontgent en gecontroleerd.

Uit de foto's bleek dat de hond groeipijn heeft en incongruentie in 1 elleboog.

De DA zei dat Kvv te hoog in calcium waarde zat 0,4 en dat ik sanimed junior voer moest hebben.Echter zie ik dat deze 0,7 heeft ???

Na enige zoekwerk hier op forum lees ik dat ik beter kan barfen.

Is er enig richtlijn wat ik met groeipijn in de gaten moet of kan houden?
Door Lizzy
#2687568
Ik geloof er helemaal 3 keer niks van dat Carnibest teveel calcium bevat. Sterker nog, Carnibest is juist een van de merken KVV die aanbevolen wordt door de faculteit Utrecht. Maar goed, voor jouw hond op dit moment kan het een goed idee zijn om zowel calcium als kcal te verminderen. Tijdelijk. En dan kun je deze percentages aanhouden:

20% vleesbot (en dan vleesbotten van kleine dieren, vleugels en karkas, geen nek), 20% groenten, 30% pens, 10% orgaanvlees, 15% spiervlees en 5% vette vis).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2687604
Ja carnibest is nou net de enige kvv waarvan Utrecht zegt, als je dan toch zonodig vlees wil voeren doe dan maar carnibest. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door