Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kerettilainen
#2678366
Hoi,

De slager zei dat we niertjes voor het geven in koud water moesten laten weken zodat de urine er uit gaat..
Doen jullie dit wel of niet en waarom wel/niet?

En halen jullie de witte slierten ook van de niertjes af?
Door Mowgli
#2678400
De urine kan heel sterk ruiken waardoor je vierbeners ze misschien niet willen eten.
Ik laat de witte slierten altijd zitten, alleen het teveel aan vet haal ik weg..
Door Kerettilainen
#2678414
Het zijn lamsnieren, en dat witte is nogal dik voor aders, ik gok op vet dus haal het maar weg want mn hond wordt al zo makkelijk dik ;)
Zal het eerst zonder weken proberen dus :D
Door tomcat
#2678618
Ik heb nog nooit een nier geweekt voor Tom, als ik eraan kan komen heb ik lamsnier en soms rundernier. Tom heeft zich bij mij ook nog niet beklaagd over de geur en smakelijkheid van zijn voer  ;D
Door Mowgli
#2678885
De nieren die ik bij de islamitische slager koop week ik niet, want deze zijn al geweekt (ze stinken niet).
Ik heb 1 keer grog gesneden rundernier besteld bij een post-order barfleverancier bij ons Berlijn. Deze stonken echt een uur in de wind, echt enorm goor  :puke: Mowgli vond dat ook, deze zijn dus zo in de kliko geëindigd.
Door Mowgli
#2678983
Mevroi Kruim schreef: Voor de beessies week ik niks en dat vet eten ze ook maar gewoon op.
Bij mij gaan de nieren door de zelfgemalen kvv. het is dus een beetje afhankelijk hoe vet de andere producten zijn die ik er doorheen draai of - en hoeveel vet ik van de nieren wegneem.
Door Kerettilainen
#2679360
Mevroi Kruim schreef: Voor de beessies week ik niks en dat vet eten ze ook maar gewoon op.
Voor mezelf week ik ze wel en snij ik de vliezen weg.
Zelf ook een liefhebster van orgaan vlees dus  :biggrin2:?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door