Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2687882
[quote="Senta"]
Anne ik heb dr jaren gewerkt, en ken de mensen die daar werken al meer dan 20 jaar....Dat zit echt wel goed. Ik heb in al die jaren wel heel veel veranderd zien worden, de ziektes die uitgebroken zijn, veel strenger toezicht op de categorieen vlees,  (Vroeger kon je nog wel eens wat meenemen, nu echt niet meer) de hygienische voorschriften (Je komt dat erf echt niet meer zomaar op)
Dus ben een beetje kind aan huis.....geen denken aan dat ik het halve land moet doorrijden voor ongekoeld vlees wat werkelijk waar uit de hele wereld kan komen......Krokodillenvlees....Ik bedoel maar....Geen haar op mijn hoofd dat dat hier op die manier binnen komt. Ik kan ook niet begrijpen dat mensen hier in zee mee kunnen gaan :(
[/quote]

Ik ben het deels met je eens, krokovlees en andere exoten hoef ik ook niet en vlees wat over 5 hoofden/lijntjes gaat ook niet. Maar net als Door zie ik geen kwaad in een doos van VSE...of ik 'm nou zelf haal of iemand anders doet het en ik pik 'm naderhand over. Zo ook andere spullen die in dozen van groothandels zitten, gelabeld en gekeurd enz. Daar geef ik toch echt de voorkeur aan boven zelf omgepakte zelf gelabelde pakketjes van "barfleveranciers" (weet niet meer wie die wat stickertjes vergeten was te verwijderen van haas of hert wat 5 jaar oud was)  Ongekoeld vind ik geen probleem, het grootste deel van het jaar is het hier niet zo vreselijk warm en het meeste wordt diep ingevroren aangeleverd. En waar ik aan mee doe gaat meestal niet het hele land door, dat scheelt ook natuurlijk. Als ik zelf bij VSE haal, dan altijd bevroren en ben ik met 1,5 uur weer thuis en dan is alles nog steeds bevroren.
Door eelke
#2687994
Angelique schreef: Ik ben het deels met je eens, krokovlees en andere exoten hoef ik ook niet en vlees wat over 5 hoofden/lijntjes gaat ook niet. Maar net als Door zie ik geen kwaad in een doos van VSE...of ik 'm nou zelf haal of iemand anders doet het en ik pik 'm naderhand over. Zo ook andere spullen die in dozen van groothandels zitten, gelabeld en gekeurd enz. Daar geef ik toch echt de voorkeur aan boven zelf omgepakte zelf gelabelde pakketjes van "barfleveranciers" (weet niet meer wie die wat stickertjes vergeten was te verwijderen van haas of hert wat 5 jaar oud was) Ongekoeld vind ik geen probleem, het grootste deel van het jaar is het hier niet zo vreselijk warm en het meeste wordt diep ingevroren aangeleverd. En waar ik aan mee doe gaat meestal niet het hele land door, dat scheelt ook natuurlijk. Als ik zelf bij VSE haal, dan altijd bevroren en ben ik met 1,5 uur weer thuis en dan is alles nog steeds bevroren.
Dat was het door Senta zo befaamde 'want alles wordt gestickert met de herkomst en datum van slachter er op' Degomeat  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2688080
eelke schreef: Dat was het door Senta zo befaamde 'want alles wordt gestickert met de herkomst en datum van slachter er op' Degomeat  :biggrin2:
*proest*

Maar het geeft wel aan wat ik bedoel.
Door Martine-Tom
#2688095
eelke schreef: Dat was het door Senta zo befaamde 'want alles wordt gestickert met de herkomst en datum van slachter er op' Degomeat  :biggrin2:
Whsahahahahahaha
Door eelke
#2688100
En mijn mijn kalkoen verpakking bestudeerd.... daar staat alleen 'verpakt op' op hoor. En als je dan weet dat hij de bulk verpakkingen met een lintzaag in kilo stukken zaagt, weet je toch nog niet wanneer het geslacht is?
Door Shifare
#2688230
Tanna schreef: Ik koop alles bij de biologische slager en ik heb wel het idee dat alles dan helemaal in orde is. Vroeger kocht ik nog weleens lamslong bij IC, maar dat vond ik altijd zo vreemd ruiken. Gelukkig kon de biologische slager al snel ook lamslong leveren en die ruikt veel lekkerder. Dat andere luchtje heb ik toevallig een paar weken geleden geroken toen ik lamslong uit de vriezer had gehaald om te drogen, maar vergeten was het meteen te verwerken. Toen ik het na twee dagen ging snijden merkte ik dat luchtje op, dat zegt wel iets over de versheid van het biologische vlees!
Welke slager is dit? ^^
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2688298
eelke schreef: Dat was het door Senta zo befaamde 'want alles wordt gestickert met de herkomst en datum van slachter er op' Degomeat  :biggrin2:
Nou ja, het was ook gestickerd met een slachtdatum. Het was alleen al even geleden  ::)
Door Jasmin
#2692003
Ben me ook zorgen gaan maken sinds de paardenvleesaffaire (wel een leuk scrabble-woord).

Weet iemand eigenlijk wat voor soort medicijn het is, dat zo'n paard krijgt, waardoor mensen ziek kunnen worden? En of het ook schadelijk is voor honden? want dat is niet vanzelfsprekend. Denk maar aan salmonella, daar zijn honden ook minder gevoelig voor.
Door TessaThomas
#2692021
Jasmin schreef: Ben me ook zorgen gaan maken sinds de paardenvleesaffaire (wel een leuk scrabble-woord).

Weet iemand eigenlijk wat voor soort medicijn het is, dat zo'n paard krijgt, waardoor mensen ziek kunnen worden? En of het ook schadelijk is voor honden? want dat is niet vanzelfsprekend. Denk maar aan salmonella, daar zijn honden ook minder gevoelig voor.
Zoek maar eens op buut/bute
Door de redder
#2716134
Maar toch denk ik als je bv de haaksbarf leverancier belt voor een kijkje dat er niet moeilijk gedaan wordt.

Hier zoal één voorbeeld van openheid. Ropa,



Door BAC
#2718489
de redder schreef: Maar toch denk ik als je bv de haaksbarf leverancier belt voor een kijkje dat er niet moeilijk gedaan wordt.

Hier zoal één voorbeeld van openheid. Ropa,



Een bedrijf wat niets te verbergen heeft laat in overleg wel mensen toe, dus doen ze dat niet zegt dat al genoeg over zo'n bedrijf.
Door Sietie
#2720671
ik heb ook geen problemen met lijntjes zo kan ik ook aan mooie dingen komen wat hier in het noorden niet of bijna niet te krijgen is.... En komt van de groothandel.. het  spul wat ik zelf inkoop komt ook rechtstreeks van slachterijen af of van de importeur (dit is ook weer gelabeld en is gewoon voor menselijke consumptie) En alles is inderdaad diepgevroren en ontdooid niet alla minuut, ik zag dat het zelfs tot in Belgie toe nog dik bevroren was het spul wat hier uit het noorden vandaan komt. Dat valt genoeg mee! Het hangt er wel vanaf wanneer het uit de vriescel komt en wanneer het op transport gaat, maar ontdooien gaat echt niet snel!
Door BAC
#2720700
Sietie schreef: het uit de vriescel komt en wanneer het op transport gaat, maar ontdooien gaat echt niet snel!
Ik heb jaren besteld bij Lupa die rijzen met een vrieswagen , dat kwam smorgens om 7 uur aan. Rond 11 uur haalde ik het op en reed dan meteen naar huis, was een kwartiertje rijden. Bij thuiskomst was de buitekant al zacht. En dan heb ik het over de winter.....Zomers zal ik maar niets over zeggen.

Nee ik kan daar geen goed gevoel bij hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2720762
Senta schreef: Ik heb jaren besteld bij Lupa die rijzen met een vrieswagen , dat kwam smorgens om 7 uur aan. Rond 11 uur haalde ik het op en reed dan meteen naar huis, was een kwartiertje rijden. Bij thuiskomst was de buitekant al zacht. En dan heb ik het over de winter.....Zomers zal ik maar niets over zeggen.

Nee ik kan daar geen goed gevoel bij hebben.
Dan is het in eerste al niet goed genoeg ingevroren geweest. Je kan wel een vrieswagen of vriescel hebben, maar als die b.v. Standaard op -10 staat, dan is het boeltje daarna vlot ontdooid. Ik verbaas mij ook wel eens als mensen vertellen een rol kvv  een kwartier uit de vriezer te leggen en dan kunnen ze 'm snijden.  Lukte mij nog niet al had ie een uur of 2 uur ernaast gelegen.
Toen ik in een heel ver verleden wel een rollen kvv ging halen dan was ik 1,5 uur onderweg, maar was het hele zwikje nog kinkkerhard bevroren.

Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je er gewoon niet aan mee willen doen. Ik zie ook lijntjes voorbij komen waarvan ik denk...nee dank u, dus daar doe ik ook niet aan mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door