Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door soraya
#2664542
Lieve mensen,

Als het goed lukt voeg ik foto's toe van een hertenhart..met 'sliertjes'.

Ze doen mij denken aan hartworm,weliswaar in een beginfase,want het zijn er nog niet zoveel als dat je ziet als je googled op hartworm.

Ik gebruik het Hertenhart om snacks van te drogen...dus vraag ik mij ook af(buiten dat ik de sliertjes weg snij) of het wat uitmaakt of ik dat gedroogd geef aan mijn hond...

Alles bij elkaar genomen zijn de harten meer dan 24 uur in de vriezer geweest(dat dood veel dingen/parasieten bijvoorbeeld ook) en daarna ook nog 10 uur gedroogd.

Weet niet of hier nog veel dierenartsen zijn die óók nog verstand hebben van hartworm,want het komt natuurlijk amper voor hier in NL.

Alvast dank voor het antwoorden  :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door soraya op vr 03 mei 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door soraya
#2664575
Dat klinkt al goed  :)

Ik ging dus twijfelen,omdat ik het nooit eerder in een hart heb gezien (hert en lamshart)

En deze keer viel het héél erg op dat er zoveel sliertjes in die open ruimtes zat,en als je googled zit de hartworm ook in die openingen.
Door Shanti en co
#2664612
Raar dat je ze niet eerder gezien hebt.
In het varkenshart in bio les, runder,geit en eendenharten (Luna vond ze te groot  ::)) zag ik ze elke keer duidelijk. Maar misschien ik pruts gewoon te veel met het eten.  :P  ;D

Op die eerste foto zie je ook dat de peesjes overgaan in dat stugge weefsel wat je daar vast hebt. Als het wel hartworm zou zijn zouden verschillende slierten niet over kunnen gaan op 1 stuk.
Door soraya
#2664707
Ja ,ik heb nog eens verder gegoogled op harten...en idd het hoort gewoon.


Nu voel ik me echt alsof ik uit een ei kom  ???

Reuze bedankt voor de antwoorden hoor  :)

Ja idd vreemd dat het me nooit zo is opgevallen...ik snijd de boel toch aan stukjes... :D

Maar goed Thanks  8)
Gebruikersavatar
Door winni
#2765081
Ook ik kwam dit tegen vandaag in een hertenhart.
Ik weet het niet hoor..... zijn dit ook peesjes?
En stel dat het hartwormen zijn, zijn ze dan dood door het invriezen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door nova
#2765090
winni schreef: Ook ik kwam dit tegen vandaag in een hertenhart.
Ik weet het niet hoor..... zijn dit ook peesjes?
En stel dat het hartwormen zijn, zijn ze dan dood door het invriezen?
Afbeelding
  dit zijn peesjes hoor.  ;)
Of hartworm  de vriezer overleeft? ik denk het niet, maar ben er niet 100% zeker van
Gebruikersavatar
Door winni
#2765793
Oh oké, ik wist niet dat ze los in de kamers zaten. Dit zat inderdaad vast. Maar die ene op die vork, leek wel een neus te hebben en toen ik nog beter ging kijken, zag ik nog een glazig oog ook  :o  :-\
Maar toch ben ik wel benieuwd of wormen in de vriezer kunnen overleven. Ik kon niets op google vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door