Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door derjean
#316983
Truus schreef: Ik hoef niet ver te zoeken...een kennis geeft ook alles aan zijn hond en denkt dat hij goed doet :-\.
Wij weten beter maar veel baasjes nog niet en die moeten ook een kans krijgen om hier te leren toch? Of ben ik nu te goed van vertrouwen? ???
Inderdaad wij dachten daar goed aan te doen hem een worstje te geven...maar ik dacht dat groenten geven aan een hond ook lachwekkend was, maar het tegendeel is bewezen.
No problemo:mijn ouders hebben een groentenwinkel en ik zal morgenavond eens wat testen uitvoeren.

Trouwens veel meer dan 20 min heb ik niet echt, ik zit van 07 30 tot 19 00 op school en speel voetbal, 6 dagen in de week...
Maar een oplossing wordt gezocht... een soort beurtschema wordt opgesteld met de andere gezinsleden.
Door Audrina
#316985
Truus schreef: Ik hoef niet ver te zoeken...een kennis geeft ook alles aan zijn hond en denkt dat hij goed doet :-\.
Wij weten beter maar veel baasjes nog niet en die moeten ook een kans krijgen om hier te leren toch? Of ben ik nu te goed van vertrouwen? ???
Het is en blijft internet he, dus je weet maar nooit wie je voor je hebt. Sommige mensen zijn echte internettrollen en maken er een sport van om zoveel mogelijk mensen tegen zich in het harnas te jagen. Want het is immers toch maar internet en niemand die weet wie je in werkelijkheid bent.... :-\
Maar ja, aan de andere kant, er zijn nog zat mensen die helemaal niks van hondenvoer weten dus misschien is het toch serieus. Op de vereniging waar ik een tijd met mijn jongste hond heb getraind was iemand die zijn hond spaghetti met gekookte gehaktballetjes gaf, omdat het beestje geen bonzo vrat. :-X
Door Truus
#316986
derjean schreef: Inderdaad wij dachten daar goed aan te doen hem een worstje te geven...maar ik dacht dat groenten geven aan een hond ook lachwekkend was, maar het tegendeel is bewezen.
No problemo:mijn ouders hebben een groentenwinkel en ik zal morgenavond eens wat testen uitvoeren.

Trouwens veel meer dan 20 min heb ik niet echt, ik zit van 07 30 tot 19 00 op school en speel voetbal, 6 dagen in de week...
Maar een oplossing wordt gezocht... een soort beurtschema wordt opgesteld met de andere gezinsleden.
Het gaat hier voornamelijk over versrauwvlees en in de bibliotheek kun je er meer over lezen en eventueel uitprinten.
Hier een link over barfen ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Door tieneke
#316987
Truus schreef: Ik hoef niet ver te zoeken...een kennis geeft ook alles aan zijn hond en denkt dat hij goed doet :-\.
Wij weten beter maar veel baasjes nog niet en die moeten ook een kans krijgen om hier te leren toch? Of ben ik nu te goed van vertrouwen? ???
Ja Truus gelukkig denken wij nu in het belang van onze hond ;)
Of ze het willen aannemen? :-\
Hier aan de overkant woont een familie die werkelijk allemaal Amerikaans moddervet zijn.....inclusief de hond....een kilootje of 10, volgens de Da!!!! :-X
De hond(net 1,5 jaar oud)schommelt met heel erg veel moeite door de voortuin,uitlaten weten ze niet wat het is...heel de dag krijgt de hond van alles te eten(dit uit zeer betrouwbare bron)het is gewoon te erg vooor woorden....ze moesten de desbetreffende personen een hoge bekeuring geven...dit valt in mijn ogen onder zware dierenmishandeling :'(
Waarom nemen ze geen varken??? ::)
Door tieneke
#316990
[quote="derjean"]
Inderdaad wij dachten daar goed aan te doen hem een worstje te geven...maar ik dacht dat groenten geven aan een hond ook lachwekkend was, maar het tegendeel is bewezen.
No problemo:mijn ouders hebben een groentenwinkel en ik zal morgenavond eens wat testen uitvoeren.

Trouwens veel meer dan 20 min heb ik niet echt, ik zit van 07 30 tot 19 00 op school en speel voetbal, 6 dagen in de week...
Maar een oplossing wordt gezocht... een soort beurtschema wordt opgesteld met de andere gezinsleden.
[/quote]
Sorry van deze kant ;)
Hoop echt dat je lekker gaat lezen en als je vragen hebt stel je ze gewoon he?
De groentes zijn er al dus met het versvlees en afvallen gaat het ook zeker lukken ;)
Door derjean
#316996
bedankt voor al de info,
heb reeds een vraagje? geschikt voor rauw vlees is de kippennek...
waar vind je dit? Want iedere dag een kip de nek omwringen lijkt me ook overdreven?
Door tieneke
#317001
[quote="derjean"]
bedankt voor al de info,
heb reeds een vraagje? geschikt voor rauw vlees is de kippennek...
waar vind je dit? Want iedere dag een kip de nek omwringen lijkt me ook overdreven?
[/quote]
Begin eerst met kompleet versvlees.
Duck is goed verkrijgbaar in Belgie ;)
Door Audrina
#317006
Excuses dat ik het niet serieus nam. :-[ En succes met het laten afvallen van je hond.
Door Lizzy
#317070
Ik heb ook even afgewacht of dit allemaal wel serieus bedoeld was. Want BiFi worstjes: die zijn never-nooit-niet geschikt voor een hond. Dus, geef je hond nooit meer dit soort tussendoortjes, ga zeker meer met je hond wandelen en schakel de hond eerst eens over op een versvleesvoer. Duck is inderdaad goed verkrijgbaar. Waarschijnlijk hoef je verder niks te doen.
Door Audrina
#317075
Is het niet een idee om met je hond te gaan fietsen ipv lopen? Dan kan je hem in die 20 minuten veel meer beweging geven dan wanneer je gewoon loopt. Wel heel langzaam opbouwen natuurlijk en rustig aan fietsen. Dus eerst een paar dagen 2 minuutjes met hem fietsen (op een rustig tempo!), als dat goed gaat na een week 3 minuutjes, als dat goed gaat de week er na 4 minuutjes en zo kan je het opbouwen.
Maar net wat Lizzy ook al zegt, waarschijnlijk valt je hond al behoorlijk af als je hem over zet op een goede kvv (kompleet vers vlees).
Door derjean
#317122
ik denk dat lopen af en toe al genoeg is, als ik zou fietsen loopt hij gegarandeerd onder de wielen.
Als ik ga lopen kan gij trouwens al niet meer mee, remember ik doe super veel aan sport...
Maar nu het voetbalseizoen er bij op zit zal ik er vaker mee kunnen gaan lopen.
Door Lizzy
#317124
[quote="derjean"]
ik denk dat lopen af en toe al genoeg is, als ik zou fietsen loopt hij gegarandeerd onder de wielen.
Als ik ga lopen kan gij trouwens al niet meer mee, remember ik doe super veel aan sport...
Maar nu het voetbalseizoen er bij op zit zal ik er vaker mee kunnen gaan lopen.
[/quote]

En wat geef je je hond verder dan te eten?
Door derjean
#317127
eten, vlees dus en frolic brokken en af en toe een beentje voor de tanden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door