Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2655839
sella schreef: Nee, hij heeft bij de fokker op 21-3 drontal pup gehad, en hier niets. Begin van de week, ook ivm wisselende ontlasting het opgestuurd naar het woud.
Geen giardia, geen spoelwormen of andere klieren aangetroffen.
Wat apart.
Door Martine-Tom
#2655846
*Dorothea* schreef: Nou het is ook even zoeken hoor, Patsy zou wel 2 kg vlees per dag lusten als het aan haar ligt.
Ja dat snap ik maar als je zegt dat het zielig is en je de ribben te goed kan zien...zelf zou ik me dan niet afvragen of ik meer moet voeren maar het gewoon doen  ;)
Door sella
#2655940
Hij krijgt 1200 gram per dag, en weegt ondertussen 9.50 bleek vanmiddag toen een buurdame die ook da is hem even woog.
Zij adviseert hem 1500 gram per dag te geven en dan weer 4 keer per dag voeren ipv 3 keer.

Hij is morgen 11 weken.
Door Martine-Tom
#2655954
Boris-Amber-Damey schreef: Oké. Tot gisteren gaf je dus 8% van 8,5 kg is 680 gram, vandaag 1200 gram en vanaf morgen 1500 gram?
Misschien kan je zijn menu eens plaatsen zodat daar eens grondig naar gekeken gaat worden?
Ja als je dit zo leest is dat mss wel een goed plan  ;)
Door BAC
#2655956
sella schreef: Hij krijgt 1200 gram per dag, en weegt ondertussen 9.50 bleek vanmiddag toen een buurdame die ook da is hem even woog.
Zij adviseert hem 1500 gram per dag te geven en dan weer 4 keer per dag voeren ipv 3 keer.

Hij is morgen 11 weken.
Wat voor ras is het?
Door Irish
#2656015
*Dorothea* schreef: Mijn pup is ook te dik. Waarom zou een pup schraal moeten zijn? Ik heb liever wat reserve.
Maar.. waarom zou een pup te dik moeten zijn? Te dikke kinderen zijn immers ook niet gezond.
Door Martine-Tom
#2656041
Irish schreef: Maar.. waarom zou een pup te dik moeten zijn? Te dikke kinderen zijn immers ook niet gezond.
Nee maar magere kinderen ook niet  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2656055
Irish schreef: Maar.. waarom zou een pup te dik moeten zijn? Te dikke kinderen zijn immers ook niet gezond.
Nou moeten, het is niet dat ik haar vet mest. Ze is gewoon wat zwaar nu, ze eet geen mac donalds zoals veel dikke kinderen  ;) Ik zie niet in waarom ik haar nu moet laten afvallen terwijl ze volop in de groei is, komt vanzelf wel weer goed als ze ouder is.
Door Irish
#2656067
Ik denk dat ook niks moet, maar ik leg hem gewoon puur even terug. Jij had het over schraal moeten zijn, dus ik over te dik zijn, omdat je zelf dacht ik ergens eerder aangaf dat jouw pup nu te dik is. Maar volgens mij klinkt het gewoon als normaal? Dus niet schraal, maar ook niet moddervet. En wat je zelf ook wel zegt dat trekt door dat hard groeien toch wel snel bij.

Ik weet niet wat ik bij mijn pup zou doen.. Dat schraal houden is volgens mij ook een beetje een standaard advies en daar ben ik sowieso niet zo van. Ik heb ooit wel is gehoord (maar dit kan dus heel goed een klok klepel verhaal zijn) dat wanneer een dier als pup/kind te dik is, deze dus vetcellen aanmaken die dan eigenlijk nooit meer weggaan en in het lichaam blijven. Ik was als kind zijnde veeeeeeeel te dik (kreeg wel mac donalds  :-[ :sofa:) en nu nog steeds iets te zwaar, maar ook nog steeds heel snel de neiging hebben om aan te komen. Ik dacht dat dat verband hield met dat ik als kind zijnde dus veel vetcellen heb aangemaakt omdat ik jaar in jaar uit veel te dik ben geweest.
Laatst gewijzigd door Irish op zo 21 apr 2013, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2656083
De theorie is dat je groeipijnen voorkomt door een hond schraal te houden. Maar ik geloof daar niks van, volgens mij is dat alleen als je brok voert. Ik vind het ook logisch dat een schrale hond zich niet goed ontwikkelt, want waar moet je spieren van kweken als je te weinig bouwstoffen binnenkrijgt. Maar ik weet het ook niet hoor. Ik ben niet zo van de regeltjes, ik houd me ook niet aan de 5 minuten regel. Ik let vooral op de piekbelasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door