Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2656098
Ik denk dat je vooral naar het woordje "te" moet kijken. Een pup mag van mij best een beetje spek hebben. Maar niet te veel. Als je haar zelf "dik" noemt, dan zou ik dat te vinden. Maar als ik de foto's van Patsy zie, dan zie ik een normale pup met puppenspek die niet dik is.

Bij een pup vind ik schraal te dun. Bij een volwassenhond neig ik liever naar schraal dan naar dik. Maar een pup moet inderdaad iets hebben om van te groeien. Niet te veel, het moet in verhouding blijven en ze moeten er ook lekker in gaan groeien en dat heeft tijd nodig.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2656367
hannabelgje schreef: Ja dat was ook met onze duitser vroeger en ondanks dat had ze wel veel last van groeipijn.
Ik hoorde op de cursus van een pup die 3 dagen niet had gegeten. Ja dat was heel normaal hoor, de meeste pups eten de eerste dage slecht bij hun nieuwe baas.  ::) Nah daar had die van mij geen last van hoor, die vrat gelijk een kwartel op toen ze er nog maar net was.  :biggrin2:
Door sella
#2656509
Nee hoor Buffel is vanaf 10 weken geteisterd door groeipijn.
Shay heeft op de kvv ook al groeipijn gehad. Nu is de snelheid er een stuk uit omdat de lotgering vanuit de fokker meegegeven al een poosje gestopt is, dat was baggervet en zat volgens mij veel te veel bot in als ik zag hoeveel splinters erin zaten.
Ik maak zijn menu met behulp van de rekenhulp.
#2656530
sella schreef: Duitse herder.
Hij woog 5.9 toen hij kwam, we mochten 50 gram per kg lichaamsgewicht geven.
Dat hebben we dus al snel opgevoerd.
Je gaf hem dus nog geen 300 gram per dag en daar kreeg hij groeipijnen van? :(
Door gerdadamen
#2659407
Hoi Sella,

Ik heb ook een Duitse Herderpup van 5 maand nu en zat met het zelfde probleem, althans ik vond Joy te schraal, echt honger heeft ze niet althans daar merk ik niets van al eet ze haar bakje met smaak leeg. Van begin af aan zijn we al snel meer gaan geven dan de rekenhulp. Ik zit nu sinds  deze week op 1000 tot 1150 gram per dag verdeeld over 3 maaltijden. Waarvan 2 maal ei en een bekertje yoghurt in de week niet meegerekend.
Ik geef wel van alles extra uitgerekend dus met de rekenhulp het percentage van elke vleessoort. En ik ben wat vettere vleessoorten gaan kopen op advies van de dames hier.
Ik kan trouwens haar ribben niet zien wel voelen maar vond haar bij de flanken te smal.
Door sella
#2659506
Bij Shay is het nu een stuk beter. Hij laat nu af en toe wat eten liggen. Dus hij heeft duidelijk genoeg nu.
Hij is vandaag 12 weken. We hebben hem alweer een hele maand.
Gaat veel te hard met die garnalen.
Door gerdadamen
#2660318
Klopt! dat puppie is er heel snel af. Maar aan de andere kant ook wel leuk ook en makkelijk, niet meer constant naar buiten. gespeelt-plassen, geslapen-plassen, gegeten-plassen en dan de nodige hoofdronden per dag.
Door sella
#2660353
Hij begint af en toe al wat grenzen te verkennen.
Jammer voor de garnaal dat hij al de derde duitser hier is uit werkgrage ouders.
Wij houden hem wel bezig, en daardoor krijgt hij weinig kans te klieren.
Meestal is hij zo kompleet afgedraaid dat hij alleen maar kan toegeven aan de slaap.
Ik doe vooral geestelijk inspannende spelletjes met hem.

Oh ja ik ben altijd blij als ze een half jaar zijn. Maar dit is de eerste garnaal die echt echt echt puppy is zonder problemen, dat is ook wel genieten.
Door Auky
#2662104
*Dorothea* schreef: Mijn pup is ook te dik. Waarom zou een pup schraal moeten zijn? Ik heb liever wat reserve.
Te dik betekent dat ze al aan hun maximale groeisnelheid zitten en dus nog energie uit voeding over hebben om vet aan te zetten.
Die maximale groeisnelheid wil je bij grotere rassen juist niet nastreven wegens groter risico op ontwikkeling OCD/HD.
Met name dus bij grotere rassen zou ik toch liever aan de schrale kant zitten dan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2662250
Auky schreef: Te dik betekent dat ze al aan hun maximale groeisnelheid zitten en dus nog energie uit voeding over hebben om vet aan te zetten.
Die maximale groeisnelheid wil je bij grotere rassen juist niet nastreven wegens groter risico op ontwikkeling OCD/HD.
Met name dus bij grotere rassen zou ik toch liever aan de schrale kant zitten dan.
Dat geldt toch meer voor brokgevoerde honden? Die groeien niet zo gelijkmatig als een barfgevoerde pup.
Ik draai het om, als je te schraal bent, kun je geen goede bespiering opbouwen dus oa meer kans op HD.
Maar het is toch ook niet zo dat te dikke kinderen veel groter worden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door